Dagens Media > Ekonomi

Wednesday, 22 March, 16:26

Dagens Media - 27 jan 23 kl. 09:04

Efter personalneddragningarna – Buzzfeed låter AI ta fram personligt innehåll



I december gjorde Buzzfeed stora personalneddragningar. Nu står det klart att mediehuset i större utsträckning ska använda artificiell intelligens för att ta fram sajtinnehåll..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
AI, Buzzfeed

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Efter personalneddragningarna, Buzzfeed, låterAI ta fram , personligt, innehåll

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 1 timme sedan

Cityreklam norpar försäljningschef från Clear Channel

Cityreklams Alexis Logothetis om värvningen: ”För oss är detta en gigantisk rekrytering som visar marknaden att vi verkligen är här för att fortsätta vår resa och växa”..

Dagens Media - 3 timmar sedan

Iprospect vinner nordiskt uppdrag för Clas Ohlson

Clas Ohlson konsoliderar sina medieuppdrag – väljer Iprospect som ny mediebyrå..

Dagens Media - 3 timmar sedan

Klas Granström om uppsägningarna: ”Förutsättningarna är annorlunda idag”

I förra veckan stod det klart att förhandlingarna med facket var över och 14 tjänster dras in på GT och KvP. Nu berättar chefredaktören Klas Granström om beslutet: ”Det är ingen som vill ha färre journalister”..

Dagens Media - 4 timmar sedan

Tre veckor efter lanseringen – så många har köpt Bonniers superpaket

I dag presenterades siffror internt för hur många tusen prenumeranter Bonniers superpaket hittills har konverterat. Dagens Media har tagit del av underlaget och kan konstatera att drygt hälften har dragits in från lokaltidningarna..

Dagens Media - 5 timmar sedan

Ny undersökning: Streamningtjänsternas integritetspolicyer får bottenbetyg

Spotify, Disney Plus och Netflix integritetspolicyer är krångliga och svårlästa. Det slås fast i en ny undersökning..

Dagens Media - 8 timmar sedan

Lego letar global mediebyrå

Det klassiska leksaksföretaget Lego har inlett en global jättepitch för att hitta sin nästa mediebyrå..

Dagens Media - 8 timmar sedan

Tiktok i annonsoffensiv innan vd-förhöret

Tiktok inleder en reklamoffensiv inför att bolagets vd ska vittna i amerikanska kongrossen. Samtidigt utreder justitiedepartementet den kinesiska appen, uppger New York Times..

Dagens Media - Igår: 14:32

Sesamy inleder samarbete med Icon

Styckköpstjänsten Sesamy inleder nu ett samarbete med Magasinet Icon. Det svenska lyxmagasinet erbjuder nu för första gången digitala styckköp genom Sesamys teknik..

Dagens Media - Igår: 14:01

AI-system som anpassar sig till användarens personlighet blir effektivare

I senaste upplagan av AI-podden berättar forskaren Sebastian Krakowski om vikten att anpassa AI-verktyg för användare – och hur man då förbättrar resultatet..

Dagens Media - Igår: 11:38

Martin Schori: ”Vi måste börja med en offensiv personalisering”

Påståendet om att vi skulle ha nått toppen av digitala prenumerationer finner Martin Schori närmast skrattretande. Men vi måste sluta med att bara göra ”papperstidning på nätet” och faktiskt sätta de (unga) läsarnas behov i centrum, menar han..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.