Resume > Ekonomi

Thursday, 08 June, 08:14

Resume - 16 maj 22 kl. 14:13

Tänk dig känslan av att foten har somnat



”När vi fattar beslut under stress kommer vi att fatta beslut som i högre utsträckning grundar sig på instinkter än på analys eller kreativitet.”, skriver Resumé bloggare Daniel Collin om ett av branschens stora problem..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Resumé, Daniel Collin

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Tänkdig , känslanav att , fotenhar , somnat

Fler nyheter från Resume

Resume - 15 minuter sedan

Amazon planerar reklamversion för Prime Video

Amazon följer i Netflix och Disney+:s fotspår, programmaticjätten satsar på AI och fällningen av Shell kan bli prejudicerande för greenwashing. Läs mer i morgonsvepet..

Resume - 17 timmar sedan

Syd riktar in sig på de kräsna

Utöver sin nya reklamkampanj säljer Syd även kepsar med budskap som "In need of snacks" och "Drippin'"..

Resume - I förrgår: 08:28

Marabous samarbete med Svenska Fotbollförbundet pausas

Marabous sponsring av SvFF pausas. BP avslutar samarbete med British Museum, Shell letar mediebyrå, och Linkedin står inför GDPR-böter..

Resume - 18 timmar sedan

Här är studenterna med de oväntade karriärvalen – och deras bästa tips till nyutexade

Det är inte alla som söker sig till en svensk byrå efter att ha gått på någon av reklamskolorna. Resumé Insikt har pratat med fem personer som tagit annorlunda vägar efter examen.
– Jag hade varken kontakter, arbetserfarenhet eller ekonomi när jag startade, säger egenföretagaren Adam Larsson, som pluggat på Yrgos art director- och copywriterprogram..

Resume - 19 timmar sedan

Stor lista: Här hamnar reklamstudenterna efter examen (och så många har jobb i dag)

Hur bra är reklamskolorna på att få ut elever på arbetsmarknaden? Resumé Insikt synar vad som skett med 360 av de som tog examen från Berghs, Beckmans, Forsbergs och Yrgo de senaste fem åren. Här är resultatet..

Resume - 20 timmar sedan

Går det att överföra varumärkeslojalitet?

I en krönika om varumärkesdöd skriver Jacob Östberg och Benjamin Hartmann om hur en varumärkesobduktion kan lära marknadsförare hur de bäst förvaltar konsumenternas känslor – och om det går att överföra lojalitet..

Resume - 20 timmar sedan

Hoppas debatten kring “anti-woke” och ”anti- hållbarhet” kommer att lägga sig

My Morinder* är pr- och kommunikationsansvarig på den digitala hållbarhetsplattformen Worldfavor. I veckans Q&A berättar hon om varför det är särskilt viktigt för kommunikatörer att vidga sitt intellekt..

Resume - 21 timmar sedan

Stadium inleder långsiktigt samarbete med Ebba Årsjö

Tillsammans med Stadium startar Ebba Årsjö ett samarbete med fokus på att inspirera barn och ungdomar till rörelse utifrån sina egna förutsättningar. .

Resume - 02 jun 23 kl. 14:11

8,5 timmar – strategin bakom världens längsta reklamfilm

I en 30 klipp lång följetong har en australiensisk matkedja lyckats göra intressant reklam av slow tv. Den här veckan fördjupar sig Resumé Utsikt bland annat i strategin bakom lååånga reklamfilmer..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.