Dagens Media > Ekonomi

Sunday, 28 November, 06:55

Dagens Media - 26 okt 21 kl. 12:48

Schibsteds nye Sverigechef: ”Ännu fler investeringar framöver”



Nya Sverigechefen Martin Frey vill växla upp Schibsteds investeringstakt. Ägandet i Adevinta möjliggör en ambitiös tillväxtagenda framöver: ”Jag brinner för att få in nya bolag i ekosystemet”, säger han..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Sverigechef, Sverigechefen Martin Frey, Schibsteds, Adevinta

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Schibsteds, nye, Sverigechef, Ännu, fler, investeringar, framöver

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - Igår: 15:53

JK tar inte upp förtalsanmälan mot Netflix

Justitiekanslern lägger ned alla förtalsanmälningar mot Netflix tv-serie ”Den osannolika mördaren”..

Dagens Media - 23 nov 21 kl. 14:43

Tryckeriföretaget V-TAB stramar åt – 125 kan förlora jobbet

Tryckeriavtalen med Stampen Media och Schibsted löper ut, då avvecklar tryckeriföretaget V-tab den delen av verksamheten. Som följd kan 125 personer tvingas lämna bolaget. ”Beslutet har inte varit lätt”, säger vd:n Peder Schumacher..

Dagens Media - 23 nov 21 kl. 13:45

Spelvärlden biljett till en yngre publik – så snår du ”unreachables”

Gaming och esport lockar idag en bred publik, men majoriteten av målgruppen är under 30 år. För annonsörerna innebär det en chans att nå en stor grupp unga som har en stark köpintention – men det förekommer många missuppfattningar om gruppen. ”Det finns inga bevis för att skjutspel leder till våld”, säger Daniel Pereaux, vd på Fragbite.

Dagens Media - Igår: 14:12

Rätt ton, lyhördhet och genomtänkt innehåll – här är ljudbolagens knep för att fånga unga

De yngre mediekonsumenterna ställer andra krav på utbud, format och ton än sina föräldrar. Dagens Media har frågat Bookbeat, Storytel, Acast, Sveriges Radio, Bauer Media och Nent om utmaningarna med – och strategierna för – att nå barn och unga..

Dagens Media - 23 nov 21 kl. 11:44

Det kan du lära av långkörarna KP, Lilla Aktuellt och SvD Juniors arbetssätt

Kamratposten, Lilla Aktuellt och SvD Junior har lång vana av att arbeta mot barn och unga. Så frågan är: Vad kan resten av branschen lära av hur de jobbar? ✓ KP om papperstidningen som konkurrenskraft ✓ Totalomställningen som har gett Lilla Aktuellt ny skjuts ✓ SvD Junior om vikten av att vara där de unga är..

Dagens Media - Igår: 12:39

Expressen-chef utredd för sexuellt övergrepp

En chef på Expressen har utretts efter anklagelser om att han ska ha utsatt en anställd för ett sexuellt övergrepp under 2010-talet, rapporterar Dagens ETC. Bonnier News HR-chef Paulina Holm bekräftar för Dagens Media att en utredning har gjorts – men också att den lagts ned i dag, fredag..

Dagens Media - Igår: 11:17

Hon blir ny business director på Mediacom

Mediacom knyter till sig Scandia hotels tidigare marknadsdirektör – går in som business director..

Dagens Media - Igår: 10:45

De kan vinna i Digital Creative Competition

Här är idéerna och bidragen som har chans att vinna i Ocean Outdoors tävling Digital Creative Competition..

Dagens Media - Igår: 09:55

MrBeasts osannolika ”Squid game”-succé

Youtubern MrBeast la 35 miljoner på att återskapa ”Squid game” – detta kan annonsörer lära av reklamen i klippet. Dessutom: ✓ 5 snabba tips ✓ Veckans must-see..

Dagens Media - Igår: 07:36

Sociala medier-experterna: Så når du som mediehus kidsen – och så ska du inte göra

Sociala medier-experterna Anton Andersson, Peter Arneryd och Brit Stakston ger handfasta tips om hur publicister ska navigera i de sociala kanalerna – för att göra framtida läsare och prenumeranter av de unga: ”Långsiktigt förödande att låta bli”. ✓Så når du unga med nyheter på Tiktok ✓ Följare och engagemang – tänk på detta ✓ Största fallgroparna att undvika ✓ Därför är sociala medier livsviktiga för publicister.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.