Dagens Media > Ekonomi

Monday, 29 May, 06:38

Dagens Media - 24 mar 23 kl. 10:21

Hon blir ny vd på produktionsbolaget Art & Bob



Art & Bobs vd Jan Blomgren kliver nu av uppdraget och lämnar över rodret till Janca Hodann Söder: ”Jag är glad att få förtroendet att leda Art&Bobs utveckling framåt”, säger hon..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Art, Jan Blomgren, Janca Hodann Söder, Art&Bobs

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Hon blir ny vd på produktionsbolaget, Art, Bob

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - I förrgår: 13:30

Demoskop krokar arm med Alkompis – gör mätningar på arabiska

Alkompis och Demoskop Sveriges skapar undersökningspanel för arabisktalande svenskar..

Dagens Media - I förrgår: 13:03

Forskaren utvärderar: Här är domen över mediehusen

Mediehusen som mäter sitt klimatavtryck har också ofta någon form av hållbarhetschef och man jobbar efter tydliga klimatmål. Av de nordiska mediehusen sticker Aller Media ut – men inte positiv bemärkelse. ”Det är inte proaktivt”, säger klimatforskaren Tommy Borglund..

Dagens Media - I förrgår: 11:32

Aftonbladet låter AI summera artiklar

Dagens Media - I förrgår: 08:19

Elle byter redaktionschef

Helle Schunnesson tar över som redaktionschef på Elle när Sara Ångström Burling lämnar för en ny roll..

Dagens Media - I förrgår: 08:00

Reklamkampanjer en klimatbov – klimatberäkning nästa för mediebyråerna

Att beräkna klimatavtrycket för reklamkampanjer blir allt vanligare bland svenska mediebyråer. Nu ingår det även som del i nyligen lanserade klimatinitiativet Commtoact Planet. ✓Jakt på standardiserad lösning ✓Så mycket släpper en kampanj ut.

Dagens Media - I förrgår: 07:30

”Synen på tidskrifterna behöver uppgraderas”

Flera tidskrifter tar stora kliv på digitaliseringsfronten. Ändå beskrivs de ofta slentrianmässigt som printorienterade och bakåtsträvande, skriver Sveriges Tidskrifter..

Dagens Media - 25 maj 23 kl. 13:30

Tele2: ”Vi investerar mindre i medieslagen med högst utsläpp”

Tele2, en av Sveriges största annonsörer, ska göra mer miljövänliga medieval och har börjat justera mediemixen. Även Coca-Cola prioriterar klimatet: ”Jobbar man inte med hållbarhet finns ingen match för oss”, säger Nermin Mohamad Ali på Coca-Cola..

Dagens Media - 23 maj 23 kl. 08:15

Klimatavtrycket från nätet ökar – här är strategierna som ska vända utvecklingen

Högre krav på underleverantörer, streamade annonser istället för nedladdade och mätning av den digitala nyhetskonsumtionens koldioxidavtryck. Det är några sätt att reducera klimatavtrycket från en av världens största klimatbovar – internet..

Dagens Media - 25 maj 23 kl. 13:06

Wavemaker i rekryteringsräd

Den Group M-ägda mediebyrån Wavemaker har knutit till sig fem nya medarbetare..

Dagens Media - 25 maj 23 kl. 10:45

Så jobbar techjättarna med klimatfrågan: ”Vi kompenserar”

Här svarar Alphabet och Metas svenska representanter vad de gör för att förhindra katastrofala klimatförändringar – samtidigt Tiktok lägger locket på..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.