Dagens Media > Ekonomi
Cityreklam norpar försäljningschef från Clear Channel
Cityreklams Alexis Logothetis om värvningen: ”För oss är detta en gigantisk rekrytering som visar marknaden att vi verkligen är här för att fortsätta vår resa och växa”..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Clear Channel, Alexis Logothetis
Dela artikeln
delningar på Facebook.Liknande nyheter
Taggar: Cityreklam, norpar, försäljningscheffrån , Clear, Channel
Fler nyheter från Dagens Media
Fyra reportrar till Affärsvärlden
När Affärsvärlden ska satsa mer på premiuminnehåll plockar tidskriften in fyra nya reportrar..
AI-podden: KTH-lektorn om tekniken bakom AI
I det senaste avsnittet av AI-podden berättar Jim Dowling, medgrundare och vd på Hopsworks samt lektor i datavetenskap på KTH, om infrastrukturen bakom AI..
Visual Arts CMO: ”All kommunikation ska inte vara säljdrivande”
I det 285:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Visual Arts marknadschef Monika Lindquist för att diskutera digitala kommunikationsytor..
Demoskop krokar arm med Alkompis – gör mätningar på arabiska
Alkompis och Demoskop Sveriges skapar undersökningspanel för arabisktalande svenskar..
Forskaren utvärderar: Här är domen över mediehusen
Mediehusen som mäter sitt klimatavtryck har också ofta någon form av hållbarhetschef och man jobbar efter tydliga klimatmål. Av de nordiska mediehusen sticker Aller Media ut – men inte positiv bemärkelse. ”Det är inte proaktivt”, säger klimatforskaren Tommy Borglund..
Aftonbladet låter AI summera artiklar
Elle byter redaktionschef
Helle Schunnesson tar över som redaktionschef på Elle när Sara Ångström Burling lämnar för en ny roll..
Reklamkampanjer en klimatbov – klimatberäkning nästa för mediebyråerna
Att beräkna klimatavtrycket för reklamkampanjer blir allt vanligare bland svenska mediebyråer. Nu ingår det även som del i nyligen lanserade klimatinitiativet Commtoact Planet. ✓Jakt på standardiserad lösning ✓Så mycket släpper en kampanj ut.
”Synen på tidskrifterna behöver uppgraderas”
Flera tidskrifter tar stora kliv på digitaliseringsfronten. Ändå beskrivs de ofta slentrianmässigt som printorienterade och bakåtsträvande, skriver Sveriges Tidskrifter..
Tele2: ”Vi investerar mindre i medieslagen med högst utsläpp”
Tele2, en av Sveriges största annonsörer, ska göra mer miljövänliga medieval och har börjat justera mediemixen. Även Coca-Cola prioriterar klimatet: ”Jobbar man inte med hållbarhet finns ingen match för oss”, säger Nermin Mohamad Ali på Coca-Cola..
Liknande Nyheter
Prenumerera på nyheter (RSS)
RSS är ett enklare sätt att följa nyheterna. Nyheterna laddas automatiskt ner till din nyhetsläsare och du behöver inte gå in på Pressen.se.
Du får gärna publicera eller länka till RSS-flödet på din blogg eller hemsida.
Senaste Ekonomi
- Sdiptechs finanschef blir ny vd
- PTC tar Creo till molnet med introduktionen av Creo+
- Ökad rörelseförlust för Anoto
- Kolla din årskull: Då får du en bra pension
- WPP trappar upp satsningen på AI – släpper kampanjplattform med chipjätte
- Utlåningen tillhushållen steg med 1,9 procent i april
- Turkiska liran faller efter Erdogans seger
- BMW:s påkostade comeback – Uma Thurman i fokus i Cannes
- AI-podden: KTH-lektorn om tekniken bakom AI
- Delårsrapport januari–mars 2023
Senaste nyheterna
- 29 maj 06:46, Stöld, Falun
- Adam Bark efter hyllningen: ”Börjar växa in i det”
- S-ledamot: Självklart delta i palestinakonferens
- S-ledamot: Självklart delta i palestinakonferens
- S-ledamot: Självklart delta i palestinakonferens
- S-ledamot: Självklart delta i palestinakonferens
- S-ledamot: Självklart delta i palestinakonferens
- S-ledamot: Självklart delta i palestinakonferens
- S-ledamot: Självklart delta i palestinakonferens
- S-ledamot: Självklart delta i palestinakonferens