Dagens Media > Ekonomi
”Förutfattade meningar skapar rädsla för att annonsera i gaming”
IAB:s taskforce Gaming ger sina bästa tips på hur man som annonsör bygger en hållbar strategi för annonsering i gaming och esport..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
IAB, Gaming
Dela artikeln
delningar på Facebook.Fler nyheter från Dagens Media
Cityreklam norpar försäljningschef från Clear Channel
Cityreklams Alexis Logothetis om värvningen: ”För oss är detta en gigantisk rekrytering som visar marknaden att vi verkligen är här för att fortsätta vår resa och växa”..
Iprospect vinner nordiskt uppdrag för Clas Ohlson
Clas Ohlson konsoliderar sina medieuppdrag – väljer Iprospect som ny mediebyrå..
Klas Granström om uppsägningarna: ”Förutsättningarna är annorlunda idag”
I förra veckan stod det klart att förhandlingarna med facket var över och 14 tjänster dras in på GT och KvP. Nu berättar chefredaktören Klas Granström om beslutet: ”Det är ingen som vill ha färre journalister”..
Tre veckor efter lanseringen – så många har köpt Bonniers superpaket
I dag presenterades siffror internt för hur många tusen prenumeranter Bonniers superpaket hittills har konverterat. Dagens Media har tagit del av underlaget och kan konstatera att drygt hälften har dragits in från lokaltidningarna..
Ny undersökning: Streamningtjänsternas integritetspolicyer får bottenbetyg
Spotify, Disney Plus och Netflix integritetspolicyer är krångliga och svårlästa. Det slås fast i en ny undersökning..
Lego letar global mediebyrå
Det klassiska leksaksföretaget Lego har inlett en global jättepitch för att hitta sin nästa mediebyrå..
Tiktok i annonsoffensiv innan vd-förhöret
Tiktok inleder en reklamoffensiv inför att bolagets vd ska vittna i amerikanska kongrossen. Samtidigt utreder justitiedepartementet den kinesiska appen, uppger New York Times..
Sesamy inleder samarbete med Icon
Styckköpstjänsten Sesamy inleder nu ett samarbete med Magasinet Icon. Det svenska lyxmagasinet erbjuder nu för första gången digitala styckköp genom Sesamys teknik..
AI-system som anpassar sig till användarens personlighet blir effektivare
I senaste upplagan av AI-podden berättar forskaren Sebastian Krakowski om vikten att anpassa AI-verktyg för användare – och hur man då förbättrar resultatet..
Martin Schori: ”Vi måste börja med en offensiv personalisering”
Påståendet om att vi skulle ha nått toppen av digitala prenumerationer finner Martin Schori närmast skrattretande. Men vi måste sluta med att bara göra ”papperstidning på nätet” och faktiskt sätta de (unga) läsarnas behov i centrum, menar han..
Liknande Nyheter
Prenumerera på nyheter (RSS)
RSS är ett enklare sätt att följa nyheterna. Nyheterna laddas automatiskt ner till din nyhetsläsare och du behöver inte gå in på Pressen.se.
Du får gärna publicera eller länka till RSS-flödet på din blogg eller hemsida.
Senaste Ekonomi
- Omställningen skapar kaos hos branschorganisationer
- Fed håller kursen i pressat läge
- Ju högre priser desto högre bonus – rena vansinnet
- ”Kan ge Riksbanken råg i ryggen”
- Fed: Beslutet att höja var enhälligt
- Boris Johnson nekar till lögner i "partygate"
- Crypto Markets Persevere, Investor Appetite for Web 3 Grows, and More!
- Snapchat gör tonåringar till experimentverkstad
- Alimaks företrädesemission fulltecknades
- Alimak meddelar att företrädesemissionen har fulltecknats
Senaste nyheterna
- Försäkringskassan: Företagare får behålla utbetalt elstöd
- Anders Lundin bakom komedi om Uppsalageniet
- Chelsea nära semifinal – besegrade Lyon
- Uppsala mot repen: "Hade matchen och gav bort den"
- Ellen Svensson stannar i Falun: ”Har något bra på gång”
- Prins William besökte soldater i Polen
- Elin ska rädda klimatet – och ta SM-guld på vägen
- Zlatan hyllas i Qatar: "Personligt intresse"
- Zlatan hyllas i Qatar: "Personligt intresse"
- Zlatan hyllas i Qatar: "Personligt intresse"