Resume > Ekonomi

Friday, 01 March, 21:21

Resume - 09 dec 22 kl. 10:16

Här är nästa steg i Nord DDB:s strategisatsning



Rapporter ska fungera som ett marknadsföringsverktyg för Nord DDB. Först ut är en rapport om hur nyanländas varumärkesattityder skiljer sig från den genomsnittliga svenskens. – Mitt jobb sedan jag kom till Nord DDB är att strukturera upp insiktsarbetet, tillföra forskningsmetodik och göra det mindre ad-hoc, säger strategichefen Nina Åkestam Wikner..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Nord DDB, Nina Åkestam Wikner

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Här är nästa stegi , Nord, DDB:s, strategisatsning

Fler nyheter från Resume

Resume - 4 timmar sedan

Pophouse ska förnya Cyndi Laupers varumärke

Svenska bolaget har nu del i rättigheterna till popikonens odödliga hits, bland annat ”Girls Just Want To Have Fun” och ”True Colors”. Syftet? Att hitta en ny målgrupp till musiken..

Resume - 6 timmar sedan

Rymdstyrelsen söker byrå – 25 miljoner kronor i potten

Rymdstyrelsen har behov av en uppfräschning..

Resume - 6 timmar sedan

Shared value håller inte – så kan kommunikatörer ta modellen vidare 

Efter snart 20 år har entusiasmen lagt sig. Hur ska affärskonceptet shared value fungera om klimatbovar tillåts härja fritt och konsumenterna fortsätter välja dem? Det är uppenbart att lagstiftning och attraktiva varumärken måste adderas till den berömda modellen för hållbar kapitalism.

Resume - 7 timmar sedan

Tele2 blev motsatsen till hur Jan Stenbeck byggde varumärke

Kinneviks försäljning är helt logisk, inte minst när man tittar på var i varumärkescykeln Tele2 befinner sig. De senaste fem åren har telekomjätten tävlat om premiumpositionen med samma medel som konkurrenterna, skriver Resumés Andreas Rågsjö Thorell i en kommentar..

Resume - 7 timmar sedan

Svenska byrån bakom hållbart designkoncept för Electrolux

Den nya förpackningsdesignen ska visa att hur Electrolux bidrar till samhällsnytta. Arbetet har genomförts i samarbete med BVD..

Resume - 8 timmar sedan

Här är Socialdemokraternas nya utseende: ”Stort behov av särskiljning”

Ett nytt typsnitt, fler färger och en mjukare form som bättre speglar samtiden. Nu lanserar Socialdemokraterna en ny grafisk profil som tydligare ska särskilja partiet och ger större möjligheter att bedriva oppositionsarbete.
– Om man ställer upp partiernas affischer från valrörelsen 2022 sida vid sida är det i stort sett ingen skillnad mellan dem, säger kommunikationschefen Emelie Schröder.

Resume - 9 timmar sedan

Gör ny ramadankamanj – vill utbilda om kost och träning

För nära en miljon muslimer i Sverige närmar sig fastemånaden ramadan. Med en profilspäckad kampanj vill kosttillskottstillverkaren Elexir Pharma hjälpa målgruppen att bibehålla en bra näringsbalans under högtiden..

Resume - 10 timmar sedan

Gen Z – den opålitliga generationen och Tiktok-trendernas krav på varumärkena

För generation Z är tröskeln för att genomföra ett köp minimal med rätt trend. I och med detta frågar jag mig själv, hur påverkar detta den långsiktiga kundlojaliteten och hur arbetar varumärkena med att hålla sig uppdaterade i det blixtsnabba trend-landskapet? Det skriver My-Louise Nilback på Redgert Comms..

Resume - 10 timmar sedan

AI-videon som krossar förväntningarna – här är branschens reaktioner

Om eran av massproducerad kreativitet har börjat dröjer en fråga kvar – kan vi verkligen ersättas? Det undrar en av alla de kreatörer som har chockats av kvaliteten på nya AI-verktyget Sora i veckan.
Allt om detta och mycket mer i Resumés omvärldsbevakning Utsikt..

Resume - 11 timmar sedan

V:s kommunikationschef går till Kreab: ”Bra tillfälle”

Jenny Lindahl, tidigare kommunikationschef hos Vänsterpartiet, har rekryterats av pr-byrån Kreab..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.