Dagens Media > Ekonomi

Friday, 27 January, 18:02

Dagens Media - 30 nov 22 kl. 12:32

Gaming växer hos mediebyråerna: ”Där publiken finns vill annonsörer synas”



Gaming har dubbats till ”nästa stora annonskanal”. Det får mediebyråerna att växla upp, men strategierna för hur byråerna hanterar gamingområdet ser olika ut. ✓Group M integrerar gaming i alla byråer ✓Dentsu jobbar i virtuella team ✓Publicis om motiven bakom externa samarbetet ✓ Miljarder att hämta hem.
Läs mer på Dagens Media
Lägsta pris enligt Prisjakt:

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Gaming, växer, hos, mediebyråernaDär , publikenfinns vill , annonsörer, synas

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 3 timmar sedan

Expressen: ”Pr-konsulter och bataljoner av informatörer undergräver väl motiverade granskningar”

Tv blir allt viktigare för grävredaktionerna. ”Det finns ett före och ett efter järnrörsskandalen”, säger Expressens grävchef Christian Holmén. ”Med tv får våra avslöjanden mer spridning”..

Dagens Media - 4 timmar sedan

SVT anmäls för Margaux-dokumentär: ”Anmärkningsvärt och orimligt”

Efter Margaux-skandalen gjorde SVT Edits en dokumentär om händelsen. Den kritiserades starkt för att gynna influencern. Nu visar handlingar från Myndigheten för press, radio och tv att den anmälts över 20 gånger..

Dagens Media - Igår: 09:46

Radioåret 2022: Lyssnartappet accelererar

Radion som helhet tappar räckvidd för andra året i rad. Men nu accelererar minskningen och dessutom fortsätter den kommersiella radion att tappa mer än Sveriges Radio. ✓Störst räckviddstapp för Bauer Media ✓Men Viaplay Group behåller lyssnartiden ✓Förändrat lyssnarbeteende efter pandemin ✓Medieköpen i ljud förväntas öka.

Dagens Media - 5 timmar sedan

Kristin Skogen Lund efter kritiken: ”Naturligtvis hade Dagens Media rätt att publicera”

Schibsteds vd Kristin Skogen Lund svarar på senaste dagarnas kritik: ”I efterhand är det klart att jag inte borde ha gett journalisten denna information, precis som jag inte borde ha reagerat som jag gjorde”..

Dagens Media - 5 timmar sedan

Nedskärningar på Bauer Media

Det pågår, enligt uppgifter till Dagens Media, nedskärningar inom radiobolaget Bauer Media..

Dagens Media - 8 timmar sedan

Efter personalneddragningarna – Buzzfeed låter AI ta fram personligt innehåll

I december gjorde Buzzfeed stora personalneddragningar. Nu står det klart att mediehuset i större utsträckning ska använda artificiell intelligens för att ta fram sajtinnehåll..

Dagens Media - 10 timmar sedan

Stampen ser över frekvensneddragningar: ”Tidigt i processen”

Stampen har flaggat för VTD att frekvensneddragningar kan vänta. Vd:n Johan Hansson bekräftar att mediehuset undersöker saken, men framhåller att inga beslut är fattade..

Dagens Media - 10 timmar sedan

Poddlyssnandet 2022: Spränger 6-miljonersvallen

Poddlyssnandet växer med drygt 10 procent under 2022. Räckvidden överstiger därmed 6 miljoner unika spelare per vecka. ✓Den snabba lyssnartillväxten avtar ✓Podspace släpper annonslösning ✓Viaplay lämnar Poddindex.

Dagens Media - Igår: 14:15

Så rustar mediebranschen för lågkonjunkturen

Sverige befinner sig i en lågkonjunktur som riskerar att slå hårt och brett. Nästa vecka ska Dagens Media ge svar på hur den påverkar mediebranschen..

Dagens Media - Igår: 14:20

Regeringen vill villkora digitalt innehåll hos public service: ”Viktigt att krav ska kunna ställas”

Regeringen har lagt fram sin lagrådsremiss om villkor för public service. Regeringen vill nu göra det möjligt att ställa upp krav på innehåll i radio- och tv-program från public service..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.