Resume > Ekonomi
SL i stor kampanj med Familjen: ”Va fan åkte jag inte med SL för”
I sin senaste kampanj vill SL utmana idén att bilen skulle vara det smidigaste sättet att resa i vardagen. Tillsammans med Familjen Sthlm har man tagit fram en kampanj som ska få bilister att tänka till både en och två gånger..
Läs mer på Resume
Lägsta pris enligt Prisjakt:
Läs mer om:
Familjen, SL, Familjen Sthlm
Dela artikeln
delningar på Facebook.Fler nyheter från Resume
Nord DDB slår nytt rekord – här är alla vinnare från 100-wattaren
Med 625 watt tog Nord DDB hem fler watt från 100-wattaren än vad någon annan byrå tidigare gjort. På annonsörssidan var det McDonald's som lös starkast..
Domstolen slår fast: Arla får inte använda ”Netto noll”
Patent- och marknadsdomstolen går på samma linje som KO gällande Arlas användning av begreppet ”Netto noll klimatavtryck”..
Vinterns hetaste pitch avgjord: Nu har Telia valt byrå
Efter en tid av spekulationer står det klart att telekomtjätten Telia byter byrå. En av Sveriges största annonsörer lämnar samarbetet med Forsman & Bodenfors och anlitar istället nätverket NoA, där Åkestam Holst ingår ”Vi behöver förnyas”, säger Gina Azaric till Resumé..
Storpitchen avgjord: Nu har Telia valt byrå
Efter en tid av spekulationer står det klart att telekomtjätten Telia byter byrå. En av Sveriges största annonsörer lämnar samarbetet med Forsman & Bodenfors och anlitar istället nätverket NoA, där Åkestam Holst ingår..
Veckans värvningar – ta del av de senaste rekryteringsnyheterna från branschen
Resumé summerar rörelserna på arbetsmarknaden mellan 28 januari och 2 februari..
Daniel Collin: Vikten av vodka, olivolja, författare med mera
Daniel Collin om hur du blir mer kreativ – och varför kreatörer inom branschen lämnar för helt andra yrken..
We are more värvar kreatörstrio från Stendahls
Tre kreatörer från Stendahls ansluter till We are more: ”Vi har haft fullt ös hela hösten och våra kreatörer har stundtals gått på knäna”, säger byråns vd, Erica Berghagen..
Storbanken kränger krediter i elkrisens spår – med lurad KTH-chef som ansikte utåt: ”Olustigt”
Han svarade på några frågor i telefon. Sedan dök han plötsligt upp som expert i storbankens reklam för krediter. KTH-professorn Lars Nordström är förvånad över sitt nya sammanhang.
Svenska pr-byåer tror mindre på affärerna – men är mer positiva inför framtiden
En färsk undersökning avslöjar den svenska pr-branschens syn på framtiden jämfört med resten av kommunikationsbranschen..
McDonalds gjorde om utomhustavlor till foodtrucks
McDonalds lanserade nya smaker och kampanjade då genom att göra om sina digitala utomhustavlor till foodtrucks – och gav bort gratis burgare..
Liknande Nyheter
Prenumerera på nyheter (RSS)
RSS är ett enklare sätt att följa nyheterna. Nyheterna laddas automatiskt ner till din nyhetsläsare och du behöver inte gå in på Pressen.se.
Du får gärna publicera eller länka till RSS-flödet på din blogg eller hemsida.
Senaste Ekonomi
- Humlegården utser Fredrik Lantz till Fastighets- och uthyrningschef
- Lojalitetsbolaget som får portföljen att rusa
- Morgan Stanley sänker SSAB – här är dagens rekar
- ”Relativ paus” för orderingång på tunga lastbilar i Nordamerika
- Morgonkoll: Uppåt på Tokyobörsen – deppigt i Hongkong
- Medlemmar vänder tillbaka till a-kassan
- Granskning: Vilseledande nätbutiker i Europa
- Japan: Sammanvägt inköpschefsindexet något lägre än preliminärt utfall
- Kinas inköpschefsindex för tjänstesektorn steg i januari
- Villapriser har stigit nästan fyra gånger så mycket som lönerna
Senaste nyheterna
- Det går inte att lita på VL
- 03 februari 07:00, Sammanfattning natt, Västerbottens län
- LIVE-TV 15.50: Degerfors möter AFC Eskilstuna
- Måla tydliga p-rutor så får fler plats
- Alingsåsbor reste ett ”bönealtare” mitt i staden
- ”Abortdoula” berättar om kvinnors känslor vid aborter: ”Sorg”
- Mats Persson besöker Uppsala universitet och Testa Center
- Här planeras nya laddstolpar
- Så tänker duon om Björklöven: ”Får se vad som händer”
- Rönnbergs pik: ”Vad blev du arg på, Niklas”