Resume > Ekonomi

Saturday, 10 December, 10:53

Resume - 30 sep 22 kl. 11:06

Yellon köper Malmö reklambyrå: ”Nu behöver man ju inte jobba mer...”



”Farligt farligt, men härligt härligt”, kallade Gustaf Hultberger draget att bryta med Edison som köpte upp dem i början av 2020. Men livet som fristående byrå varade inte länge. Nu förvärvar istället Malmö-byrån Yellon Gustaf Hultbergers Malmö reklambyrå..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Malmö, Gustaf Hultberger, Edison, Yellon Gustaf Hultbergers Malmö

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Yellon, köper, Malmö, reklambyråNu behöver man ju inte , jobba mer

Fler nyheter från Resume

Resume - 3 timmar sedan

Alla pratar men ingen lyssnar – så skruvar du dialogen med kunderna för bättre affärer

Det kommuniceras som aldrig förr. Men vem lyssnar? Allt färre, säger journalisten Kate Murphy, och marknadsförare har dessutom en förmåga att ställa fel frågor.

Resume - 20 timmar sedan

Nervositet inför lågkonjunktur – 77 procent av marknadschefer känner press

En majoritet av marknadschefer känner sig oroliga för att lågkonjunkturen kommer pressa deras budget, enligt en studie från Linkedin. Men om man kan utbilda ekonomichefen tror många att förutsättningarna blir bättre..

Resume - 20 timmar sedan

Premiär för podcasten Ocean Talks: Värdet av en bra idé

Ocean Talks är en podcast dedikerad till Out Of Home. Svenska och internationella gäster diskuterar kreativitet, tech, integration med andra kanaler och hur utvecklingen framåt kan komma att se ut..

Resume - 21 timmar sedan

72 frågor branschen vill ha svar på – så maxar du ditt inhousebygge

Hur downsizar man sin inhouseavdelning på bästa sätt? Hur upsizar man? Och hur skapar man effektiva samarbeten mellan inhousebyrån och den externa byrån?

Resume - 21 timmar sedan

”Jag tror att problemet är det skeva fokuset på prestation”

Det är inte konstigt att kommunikationsbranschen har så mycket psykisk ohälsa. Allt kan och ska mätas, och alla är högpresterare, skriver Daniel Collin..

Resume - 07 dec 22 kl. 10:50

Holy Comms: ”Ökar omsättningen med 41 procent och rustar för expansion”

I ett pressmeddelande kungör MaaS-byrån Holy Comms att de stängde det brutna räkenskapsåret 2022 på 20,5 miljoner, och ökar nu expansionstakten med 6 affärsområden och 35 medarbetare..

Resume - 21 timmar sedan

Hyundai Sverige ratar aktiveringar av VM-sponsorskapet: ”Stöder inte det som händer i Qatar”

Även om Sverige inte deltar har det varit oväntat tyst från VM:s sponsorer med närvaro i Sverige. Varken Hyundai, Adidas, McDonald's eller Coca-cola har valt att göra några aktiveringar..

Resume - 23 timmar sedan

Sellpy anklagas för greenwashing efter att ha sålt nya H&M-kläder: ”Rena lögner”

De marknadsför sig som en cirkulär marknadsplats för second hand. Ändå säljs nya H&M-kläder på H&M-ägda Sellpy. Nu rasar Yrsa Lindberg, som står bakom Instagramkontot @Greenwashingisverige, mot bolagets metoder.

Resume - Igår: 10:16

Här är nästa steg i Nord DDB:s strategisatsning

Rapporter ska fungera som ett marknadsföringsverktyg för Nord DDB. Först ut är en rapport om hur nyanländas varumärkesattityder skiljer sig från den genomsnittliga svenskens. – Mitt jobb sedan jag kom till Nord DDB är att strukturera upp insiktsarbetet, tillföra forskningsmetodik och göra det mindre ad-hoc, säger strategichefen Nina Åkestam Wikner..

Resume - Igår: 10:22

Vimla kampanjar på årets ”riktiga” julklapp

Vimla menar att ”det hemstickade plagget”, som utnämndes till årets julklapp i år, inte är det folk egentligen vill ha. Tillsammans med BBDO Nordics lanserar de nu en kampanj som uppmanar barn till ännu mer skärmtid..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.