Resume > Ekonomi

Thursday, 01 December, 07:11

Resume - 30 sep 22 kl. 10:53

Frölunda Torg öppnar gratisbutik – “rejäl krock” styrkan med kampanjen



I helgen öppnade Gratisbutiken på Frölunda Torg – en butik där ”shoppingen” är helt gratis. Premiären blev populär och en kö ringlade utanför redan 45 minuter innan öppning. Bakom kampanjen står reklambyrån Dear Friends..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Torg, Gratisbutiken, Frölunda Torg, Dear Friends

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Frölunda, Torgöppnar , gratisbutik, rejäl, krock, styrkanmed , kampanjen

Fler nyheter från Resume

Resume - 15 timmar sedan

Le Bureau gör film åt Skolverket och Socialstyrelsen – för att barn och unga med problem ska fångas upp i tid

En långsiktig satsning pågår just för att beslutsfattare och personal inom skola, hälso- och sjukvård och socialtjänst ska bli bättre på att fånga upp elever som har det tufft och far illa. Avsändare är Skolverket och Socialstyrelsen, reklambyrå är Le Bureau..

Resume - 16 timmar sedan

Experternas kritik mot omtalade regeln: ”Rent nonsens”

60/40-principen har gjort världsturné, förändrat budgetar och utgjort delar av branschorganisationers rekommendationer. Nu riktar några av Sveriges skarpaste marknadsföringshjärnor skarp kritik mot den gyllene regeln. ”Att råda marknadsaktörer att bete sig på än det ena än det andra sättet är att missbruka ordet vetenskap”, säger Sofia Ulver, docent i marknadsföring..

Resume - 16 timmar sedan

Världens främste marknadsföringsforskare sablar ner branschens favoritgraf – dags att tänka om kring 60/40?

Branschen har förförts av den så kallade 60/40-regeln. Men i höst har ett bråk blossat upp mellan två av marknadsföringsvärldens mest inflytelserika tänkare. Byron Sharp anser att Les Binets rapporter är ”önsketänkande”.

Resume - 17 timmar sedan

Nord DDB och barnen på Ronald McDonald Hus bakom nytt digitalt hus i Roblox

Nu bygger McDonald’s ett nytt Ronald McDonald Hus – i den digitala plattformen Roblox – dit allvarligt sjuka barn som bor på husen Sverige kan bjuda in sina vänner och träffa andra barn i samma situation..

Resume - 17 timmar sedan

Viva köper Kalmars största reklambyrå: ”Känns jättehäftigt”

Med köpet av Kreation breddar Viva media sitt erbjudande och tar sikte på det offentliga. ”Vi har byggt ett fint bolag med god kassa och bra ägare. De närmsta åren hoppas vi kunna göra ytterligare förvärv.

Resume - I förrgår: 14:52

Gaming som parterapi i Volts globala kampanj för speljätten

Kan gaming tända en relation på dekis? Det testar EA i en global kampanj för Josef Fares speltitel ”It Takes Two”..

Resume - 18 timmar sedan

Hånfulla priser ska tydliggöra inflationens effekt i Stadsmissionens julkampanj

Årets julkampanj från Göteborgs Stadsmission ger en inblick i hur det kan kännas att röra sig i julhandeln för människor som lever i fattigdom. Bakom kampanjen ligger Dear Friends..

Resume - 18 timmar sedan

Nej, du ska inte gasa genom lågkonjunkturen

Marknadsförare som fortsätter investera när ekonomin vänder ner är modiga vinnare, brukar det heta. Resumé Insikts krönika Mats Georgson höjer två varningens fingrar som visar varför det kan vara klokt att vara en försiktig fegis. ”Är varumärket däremot en loser så kommer recessionen slå ner det än fortare än annars.

Resume - 19 timmar sedan

Undersökning: Svenska marknadsförare stjäl gärna från andra kampanjer

Plagiatdiskussionerna kommer och går i branschen. En ny studie visar att svenska marknadsförare är benägna att inspireras av andra kampanjer. Siffran är dubbelt så hög jämfört med andra länder..

Resume - 19 timmar sedan

Spellistor om döden och olyckor ska få fler att upptäcka pension och försäkring via jobbet

Avtalat vill att 200 000 privata arbetsgivare att skicka spellistor om bland annat olyckor och döden till sina 3 miljoner anställda. Syftet med Blomquists kampanj är att fler ska få del av de försäkringspengar de har rätt till..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.