Resume > Ekonomi

Friday, 30 September, 15:56

Resume - 18 aug 22 kl. 12:03

If senaste svenska varumärket att lansera ljudlogotyp



If vill förstärka sin varumärkesposition som det omtänksamma försäkringsbolaget med hjälp av ett nytt kreativ uttag, ”If hjälper mycket”. Därtill satsar bolaget på en helt ny ljudlogotyp som bygger på verkliga ljud från kundernas vardag..
Läs mer på Resume

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: If senaste svenska varumärketatt , lansera, ljudlogotyp

Fler nyheter från Resume

Resume - 30 minuter sedan

Så påverkar oron i omvärlden svenskarnas hälsovanor – och fyra andra konsumentinsikter

Boom för matlådor, alla älskar bioreklam och ingen nedgång för streamingtjänster. Varje vecka levererar marknadsföringsdoktorn Henrik Sjödin fem aktuella spaningar om köpmönster och konsumtionsbeteende..

Resume - I förrgår: 14:36

Steg för steg: Ostmetoden och den bortglömda ”Tacoeffekten” – så jobbar du med priserbjudanden i kristid

Kortsiktiga prisstrategier är mer regel än undantag. När lågkonjunkturen står inför dörren kan de inte längre vara baserade på förutfattade meningar och gissningar. Prisexperten Stefan Ekström guidar rätt: ✓ Knepet som förbättrar lönsamheten med 10-15 procent.

Resume - 1 timme sedan

AI-drivna verktyg ska ge Kicks-kunder en mer personlig köpupplevelse

Kicks tar steget längre i sin omnikanalstrategi. Verktyg som använder sig av artificiell intelligens ska ge kunderna möjlighet att prova produkterna och få samma köpupplevelse på hemmaplan..

Resume - 45 minuter sedan

Moderaternas sms-utskick massanmäls efter kampanj: ”Kände mig kränkt”

Partiernas sms-utskick skapade raseri bland många människor. Nu har en sajt startas där personer enkelt kan anmäla Moderaternas sms – och Integritetsskyddsmyndigheten bekräftar att kampanjen har massanmälts. ”Jag kände mig kränkt”, uppger upphovsmannen bakom sajten till Resumé..

Resume - 2 timmar sedan

Peak Performance återkrävs på miljonstöd

11 331 578 kronor, eller 11,3 miljoner kronor. Så mycket kräver Tillväxtverket att Peak Performance ska betala tillbaka, då man inte anser att bolaget visat ett behov av stödpengarna..

Resume - 2 timmar sedan

”Snabba cash”-stjärnan årets stjärnskott på Roygalan: ”Vill jobba konstnärligt”

På gårdagskvällens Roygala prisades Alexander Abdallah som ”Roy rising star” för sin ”Dröm en dröm” för Maria Nilsdotter. Snabba cash-skådisen och regissören var tidigare avogt inställd till att göra just reklam, men öppnar nu upp för en förändring..

Resume - 4 timmar sedan

Yellon köper Malmö reklambyrå: ”Nu behöver man ju inte jobba mer...”

”Farligt farligt, men härligt härligt”, kallade Gustaf Hultberger draget att bryta med Edison som köpte upp dem i början av 2020. Men livet som fristående byrå varade inte länge. Nu förvärvar istället Malmö-byrån Yellon Gustaf Hultbergers Malmö reklambyrå..

Resume - I förrgår: 12:00

Riskerar vite för botoxreklam på Instagram

Läkemedelsverket bedömer att bolaget bakom skönhetsklinikerna Lifetime clinic har brutit mot förbudet att göra reklam för botox och begär att 100 000 kronor i vite döms ut..

Resume - 5 timmar sedan

Nytt koncept tar NordicBet tillbaka till kärnan – ska fördjupa passionen för sport

NordicBet lanserar ett nytt kommunikationskoncept under namnet ”Gör sporten större”. Sportspelsbolaget som var ett av de första i Norden att erbjuda spel på mer än de stora toppligorna, vill genom det nya konceptet belysa och fördjupa sin passion för sport..

Resume - 5 timmar sedan

Frölunda Torg öppnar gratisbutik – “rejäl krock” styrkan med kampanjen

I helgen öppnade Gratisbutiken på Frölunda Torg – en butik där ”shoppingen” är helt gratis. Premiären blev populär och en kö ringlade utanför redan 45 minuter innan öppning. Bakom kampanjen står reklambyrån Dear Friends..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.