Resume > Ekonomi

Friday, 19 August, 12:25

Resume - 01 jul 22 kl. 13:18

Jakten på historien bakom hur Lunarstorms gamla Guldäggsplakett hamnade på Pantbanken: ”Trodde inte att det var sant”



Det finns fynd – och så finns det fynd. När David Lind fick syn på ett skimrande ägg från 2003 på Pantbankens auktion slog han till direkt. Men vad gjorde Lunarstorms gamla Guldäggsplakett där? Resumé ger sig ut på äggjakt..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Lunarstorms, Guldäggsplakett, Pantbanken, David Lind, Pantbankens

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Fler nyheter från Resume

Resume - 1 timme sedan

Döper om stad till Musk city för att locka elbilsentreprenören

Grundarna till ett norskt techbolag som ligger bakom elbilsladdare lanserar en ovanlig kampanj – de döper om sin hemstad till Musk city i hopp om att locka ägaren till biltillverkaren Tesla..

Resume - 1 timme sedan

Han går på lina med sin tax i Familjens nya kampanj för Enklare

I den nya kampanjen vill låneförmedlaren Enklare förmedla den samlade känslan du kan uppnå genom en samlad ekonomi. Kampanjen är framtagen av Familjen Sthlm och för regi står Esteban..

Resume - 2 timmar sedan

ATG visar upp tankeverkstaden inför helgens kupong

Åkestam Holst gestaltar människors magkänsla och tankegångar i senaste kampanjen för ATG:s nya poolspel BIG 9..

Resume - 21 timmar sedan

Eventjätte slukar norsk byrå: ”Gör oss starka”

Efter konsolideringen i början av året blir Liwlig Group ännu större. Nu förvärvar de norska eventbyrån 6 Sans: ”Detta gör oss verkligen starka att serva våra nordiska kunders behov”, säger vd:n Timo Aalto..

Resume - 21 timmar sedan

Bäst och sämst i klassen när kreatörerna fäller dom över valaffischerna: ”Partiet som gör Se och Hörs formgivare avundsjuk”

I en månad framåt pryds gator och torg med partiernas valaffischer. Resumé låter jurymedlemmar i Månadens kampanj tycka till om kreativ nivå och hantverkshöjd: ✓ Affischerna som sticker ut ✓ De som ratas ✓ ”Defensiv strategi” ✓ ”Stelt och torrt” ✓ Budskapet vi känner igen ✓ Tipsen från kreatören: Rubrikerna som kommer funka i nästa val..

Resume - 22 timmar sedan

Flygande bebisar och Fleetwood Mac i Lindex nya koncept

Lindex nya koncept ”The Art of Comfort” ska hylla barn..

Resume - Igår: 11:59

Är web3 framtiden eller bara en bluff? Trots enorma hajpen har fenomenet kantats av skandaler

Web3, ”headless brands” och NFT:er säljs in på den amerikanska marknaden med löften om att decentralisera internet och ta tillbaka offentligheten från teknikjättarna. Men verkligheten tyder på annat. Här är allt du behöver veta om web3 som marknadsförare och kommunikatör..

Resume - Igår: 12:03

If senaste svenska varumärket att lansera ljudlogotyp

If vill förstärka sin varumärkesposition som det omtänksamma försäkringsbolaget med hjälp av ett nytt kreativ uttag, ”If hjälper mycket”. Därtill satsar bolaget på en helt ny ljudlogotyp som bygger på verkliga ljud från kundernas vardag..

Resume - 12 aug 22 kl. 14:35

Idén bakom F&B:s Qatar-kort blev kampanj av studenter – för fem år sedan

Forsman & Bodenfors kampanj ”Cards of Qatar” för Blankspot sätter ljuset på de migrantarbetare som fått sätta livet till i byggnationerna inför fotbolls-VM. Men redan 2017 tävlade tre Berghs-studenter i den internationella reklamtävlingen Young Ones med en mycket snarlik kampanj, kallad ”The red-carded rights”..

Resume - Igår: 11:31

OTW bakom UR-satsning på källkritik

UR-programmet ”Källkoll valet” sänds i femton delar och leds av Åsa Larsson och Jack Werner. För produktionen står OTW..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.