Resume > Ekonomi

Sunday, 14 August, 08:22

Resume - 30 jun 22 kl. 15:27

Här öppnar Ikea mitt i smeten: ”Vi ville ge ett nytt intryck av varumärket”



Mycket är nytt när Ikea slår upp portarna mitt i city, marknadsföringen med bland annat influencers, platsen för varuhuset och produktoptimeringen. Men är Stockholm city verkligen en optimal plats för Ikea? – Ja, menar möbeljätten själva. Resumé har pratat med Elefteria Cromlidou, kommersiell chef, och Helena Gouveia, marknadschef, om resonemanget..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Ikea, Stockholm, Elefteria Cromlidou, Helena Gouveia

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Här öppnar Ikeamitt i , smetenVi ville ge , ett nytt intryck av varumärket

Fler nyheter från Resume

Resume - 20 timmar sedan

Framtidens hetaste medieval: dina drömmar

Marknadsförare vill göra våra drömmar till annonsplatser och konsumenter är inte helt emot idén. Det är däremot forskarna bakom tekniken – för hur lockande låter det att få passiv reklam från en smart högtalare när du sover?.

Resume - Igår: 15:03

Här är Vänsterpartiets influencerdrivna valkampanj – riktar sig mot unga i utsatta områden

Med en månad kvar till valet lanserar Vänsterpartiet sin officiella valkampanj ”Powered by Vänsterpartiet”, specifikt riktat mot unga i Sveriges politiskt eftersatta områden. I kampanjen tar partiet hjälp av influencers med förtroende inom målgruppen..

Resume - Igår: 14:35

F&B:s Qatar-kort gjordes av studenter – för fem år sedan

Forsman & Bodenfors kampanj ”Cards of Qatar” för Blankspot sätter ljuset på de migrantarbetare som fått sätta livet till i byggnationerna inför fotbolls-VM. Men redan 2017 tävlade tre Berghs-studenter i den internationella reklamtävlingen Young Ones med en mycket snarlik kampanj, kallad ”The red-carded rights”..

Resume - Igår: 14:00

Erik Årnell om BBDO-nätverket, kommande lågkonjunkturen, och expansion i Norden: ”Har varit ett jävligt skönt år”

I början av 2021 förvandlades byrån Ehrenstråhle till BBDO Nordics och fick ett nytt, globalt sammanhang. När böckerna nu stängts sammanfattar vd Erik Årnell året och berättar om byråns strategi för att ta sig igenom kommande lågkonjunktur, och expansionsplanerna: ”Vi heter ju BBDO Nordics, då måste vi ju finnas i Norden och inte bara Sverige.”.

Resume - Igår: 13:26

”Att göra en sak i taget är väldigt underskattat”

Göteborgsbaserade Julia Mjörnstedt Karlsten startade Ung Cancer för tolv år sedan, hon har fått pris av kungen, blivit utsedd till Årets mama och haft ett företag som säljer filtar. I dag är hon senior pr- och sociala medier-konsult på byrån Change i Göteborg..

Resume - Igår: 11:56

Nils Andersson Wimby: Axiom om perspektiv, eller hur man får tillbaka vardagsperspektivet

Resumés bloggare Nils Andersson Wimby är tillbaka från semestern. Efter dagar på Liseberg och slöläsning av lokaltidningar konstaterar han i ett nytt blogginlägg att det givit honom något så viktigt som vardagsperspektiv: ”Man kan behöva påminnas om även saker som borde vara självklara.”.

Resume - Igår: 11:30

500 gör bästa året hittills: ”Pandemiåret prövade vår affär och fick oss att renodla”

Kommunikationsbyrån 500 går ur 2021 stärkta, efter att ha gjort sitt bästa år någonsin, med en byråintäkt som steg med nästan 50 procent och den största vinsten i byråns historia..

Resume - Igår: 10:40

”Hög tid att återuppfinna reklamen”

Effektiv reklam verkar alltid inom strikt begränsade ramar. Det är just den tillåtande bristen på begränsningar som får dagens kreativa reklam att mest bli en angelägenhet för de närmast sörjande. Det skriver Knaks vd Jan Lindforss..

Resume - Igår: 10:28

Vinngroup vill fånga förändringsbenägna specialister

Med en ny kampanj räcker Vinngroup ut en hand till specialister som vill bli entreprenörer och starta företag..

Resume - I förrgår: 14:32

Söderhavet minskar omsättningen – men vänder till vinst

Design- och varumärkesbyrån Söderhavet minskade omsättningen med 26 procent i det senaste bokslutet, och för att anpassa sig till pandemins påverkan drog man ned på antalet anställda, från 16 personer till nio. Däremot vände byrån till vinst. ”Vi såg över vårt erbjudande, något som vi vill tro ligger bakom vändningen”, säger vd Caroline Bystedt..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.