Dagens Media > Ekonomi

Wednesday, 23 June, 04:57

Dagens Media - 07 maj 21 kl. 12:10

Lars Herlin: Betydande optimism på Schibsteds News Media



Schibsteds News Media redovisar fina siffror, men med dem kommer högre krav från styrelsen, konstaterar medieanalaytikern Lars Herlin. De digitala intäkterna ökar nu snabbare än printintäkterna minskar, och Lars Herlin tror att det finns anledning att tro att det kommer att fortsätta så..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Herlin, Schibsteds News Media, News Media, Lars Herlin

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Lars, Herlin, Betydande, optimism, Schibsteds, News, Media

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 14 timmar sedan

Tre journalister får lämna Fokus efter omorganisationen

Emanuel Sidea, Janne Sundling och Kristoffer Törnmalm lämnar Fokus. Detta efter omorganisationen där anställda tvingats söka om sina jobb..

Dagens Media - 16 timmar sedan

Det säger affärerna om förlagens strategier

Varför vill New York Times betala uppåt fem miljarder kronor för en sportsajt som inte säljer annonser? Hur tänker tyska Axel Springer när de verkar vilja köpa både mediesajten Axios för nära 4 miljarder kronor och den brittiska tidskriften The Week för 3,5 miljarder? Svaren säger en hel del om hur mediebranschen förändras just nu, skriver Anders Malmsten..

Dagens Media - 17 timmar sedan

Expressen utökar redaktionsledningen

Ytterligare nio avdelningschefer tar plats i Expressens redaktionsledning, medan två affärschefer försvinner. ”Våra chefer är centrala för Expressens utveckling”, säger chefredaktören Klas Granström..

Dagens Media - 17 timmar sedan

E-postmarknadsföring tog Barncancerfondens kampanj till nya höjder – så kopierar du konceptet

En del älskar det, men många anser att e-postreklam är helt meningslöst. Trots det lyckades Barncancerfonden öka gåvorna till sin julkampanj med hela 65 procent, tack vare e-post, relationsbyggande och en mycket modig liten lucia..

Dagens Media - 18 timmar sedan

Kristin Heinonen: AI-reportern – begåvad desinformatör eller en möjlighet för framtidens medier?

AI-baserade språkmodeller som kan skapa automatiskt genererade texter blir allt bättre. De skapar inte bara trovärdiga texter, nya studier visar att AI-genererade texter, inlägg och artiklar också verkar påverka människors åsikter och beteenden. Kristin Heinonen summerar några forskningsrapporter som pekar på att storskalig AI-propaganda kan vara närmare i tid än vi anar och har potential att påverka oss mer än vi tror..

Dagens Media - 20 timmar sedan

SVT låter Utgivarnas medlemmar sampublicera livesändningar

SVT kommer att erbjuda andra mediehus att publicera livesändningar från myndigheters presskonferenser även efter pandemin..

Dagens Media - 20 timmar sedan

Nya musikstreamingtjänsten Staccs anlitar mediebyrå

Hearts & Science ska hjälpa Staccs med medieköpen i Norden och Baltikum..

Dagens Media - 20 timmar sedan

Dags att sluta ducka – tv-bolagen måste ta tag i arbetsmiljöproblemen

Det är 2021 och det funkar inte längre att vara sunkig. Om de svenska tv-bolagen ska ha en chans i innehållskriget måste de agera mer kraftfullt mot arbetsmiljöproblemen. Det skriver Dagens Medias chefredaktör Fredrik Svedjetun efter tidningens stora granskning av missförhållandena på den svenska tv-marknaden..

Dagens Media - 21 timmar sedan

Autoexperten väljer Context Media

Context Media har utsetts till Autoexpertens nya mediebyrå..

Dagens Media - Igår: 13:18

Allvarliga vittnesmål från tv-branschen – men produktionsbolagen vill inte svara på frågor

Tillsammans omsätter de nio mäktiga produktionsbolagen över 1,5 miljarder kronor. Men när Dagens Media ställer frågor om hur de ser på tv-medarbetarnas vittnesmål och vilka åtgärder de tror krävs för att få bukt på arbetsmiljöproblemen är det bara Nexikos vd Lars Beckung som ställer upp på en telefonintervju. Resten ber att få svara per mejl eller svarar inte alls..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.