Resume > Ekonomi

Monday, 23 May, 14:26

Resume - 26 jan 22 kl. 14:41

Netto noll blir årets matbluff



I november gick Konsumentombudsmannen in med en stämning mot Arlas hållbarhetsmärkning Netto noll. Nu vinner Arla pris för ”årets matbluff” – för samma märkning..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Konsumentombudsmannen, Arlas, Netto, Arla

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Netto, nollblir årets , matbluff

Fler nyheter från Resume

Resume - 15 minuter sedan

B-Reel fortsätter att skruva Tre:s koncept – med flamenco

Bacons Andreas Nilsson regisserar operatörens senaste reklamfilm..

Resume - 1 timme sedan

Byråproducentens filmskola del 1: Så slimmar du produktionen för mest ”bang for the buck”

Filmproduktionerna ska vara snabba och billiga – och samtidigt fler till antalet. En ekvation som inte är helt enkel att lösa. I en do-it-yourself-guide berättar Volts byråproducent Fabian Mannheimer om hur man kan göra för att vara kostnadseffektiv..

Resume - 1 timme sedan

Så många behåller saker de vill returnera – och fyra andra konsumentinsikter

Vad gör konsumenterna just nu? Varje måndag levererar marknadsföringsdoktorn Henrik Sjödin fem aktuella spaningar om köpmönster och konsumtionsbeteende..

Resume - 3 timmar sedan

Burgare och korvar växer på fälten i Peas of Heavens första varumärkeskampanj – här är strategin

Peas of Heaven vill göra tvärtom för att positionera varumärket gentemot konkurrenterna. Nu rullar bolaget ut ett nytt kommunikationskoncept tillsammans med Forsman & Bodenfors som på ett lekfullt sätt bryter mot kategorins konventioner. För Resumé berättar varumärkets creative director Gustav Johansson och F&B-kreatören Karl Risenfors om arbetet..

Resume - 2 timmar sedan

IFK Göteborgs tidigare klubbdirektör till Eventyr Nine Yards

Max Markusson, närmast klubbdirektör för IFK Göteborg, går in som ny byråchef för Eventyr Nine Yards Göteborgskontor..

Resume - 2 timmar sedan

Reklamare byter bransch – startar golfvarumärke

Reklamarna och golfentusiasterna Simon Madeling och David Zetterlund startar golfmärket Local Rule tillsammans. ”Efter sju år av kreativt skapande för kunder bestämde vi oss för att bygga ett eget varumärke”, säger grundaren..

Resume - 2 timmar sedan

ATG tar hjälp av modeduo inför Elitloppet

Inför Elitloppet tar ATG hjälp av modeduon Rami Hanna och Julian Hernandez i en ny kampanj. Tillsammans har de skapat en hatt – en nytolkning av den rosa hatt som bärs av tusentals besökare under Elitloppet..

Resume - 3 timmar sedan

”Bli inte lurad” – bred kampanj ska stärka det psykologiska försvaret

Med det aktuella säkerhetspolitiska läget höjs betydelsen av Sveriges samlade motståndskraft mot utländsk otillbörlig informationspåverka. Nu lanserar Myndigheten för psykologiskt försvar en kampanj för att tipsa allmänheten hur man själv kan öka sin medvetenhet..

Resume - 3 timmar sedan

Burgare och korvar växer på fälten i Peas of Heavens första varumärkeskampanj: ”Vi var tvungna att hitta ett annat sätt”

Peas of Heaven vill göra tvärtom för att positionera varumärket gentemot konkurrenterna. Nu rullar bolaget ut ett nytt kommunikationskoncept tillsammans med Forsman & Bodenfors som på ett lekfullt sätt bryter mot kategorins konventioner. För Resumé berättar varumärkets creative director Gustav Johansson och F&B-kreatören Karl Risenfors om strategin..

Resume - 4 timmar sedan

Elände som affärsidé

Vem vill använda eländet som affärsidé annat än dem som vill frossa i sitt eget? Influencers. Och det funkar uppenbarligen.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.