Resume > Ekonomi

Thursday, 02 December, 11:20

Resume - 22 okt 21 kl. 12:13

Krönika: Tiktok är inte längre en hajp – dags för marknadsförare att börja experimentera



Det är dags för marknadsförare att förstå värdet i Tiktok, det skriver Arash Gilan i en krönika. Appen har nått succé snabbare än någon annan plattform, och nu är det mer än bara en hajp, skriver han..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Tiktok, Arash Gilan

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Krönika, Tiktokär inte längre en , hajp, dagsför , marknadsförare att börja experimentera

Fler nyheter från Resume

Resume - 15 minuter sedan

Nord DDB och Life släpper sin första kampanj

Se till att kroppen är redo för dagen som ligger framför dig, det är budskapet i Lifes senaste kampanj..

Resume - 1 timme sedan

Podd: ”Kommunikatörer är inte alltid transparenta – det är därför journalistik behövs”

Resumé inleder ett samarbete med podden Kommunikation med Svensson & Mattisson. I samarbetets första avsnitt intervjuas mediedirektören Jan Helin om kommunikatörer vs. journalister..

Resume - 2 timmar sedan

Kampen om kreatörerna fortsätter – Tiktok lanserar nya betalalternativ

Tiktok lanserar ett nytt donationssystem för kreatörer, svenska mediepriser höjs 2022 och Aldis julkampanj utsedd till mest effektiva. Det och mer i dagens morgonsvep..

Resume - 18 timmar sedan

Spotify Wrapped 2021: ”Det här året har inte varit normalt”

Spotify släpper i dag funktionen Wrapped 2021 – en funktion som snabbt blivit ett fenomen på sociala medier och väcker såväl nostalgi som nervositet..

Resume - 20 timmar sedan

Redaktionen väljer veckans kampanjer

Första december och julkampanjerna börjar snöa in, men även säsongsavslutningen av en reklamserie. Dessutom uppmärksammar vi Lindex andra försök till en Magdalena Andersson-annons. Här är veckans kampanjsvep..

Resume - 21 timmar sedan

Åkestam Holst hetaste valet när El Taco Truck vill krydda varumärket

Foodtruck-bolaget El Taco Truck vill se starkare resultat och anlitar nu reklambyrån Åkestam Holst för att öka försäljningen. ”Vi ska ta plats både i bruset och på hyllorna”, säger bolagets nytillträdde marknadschef Hanna Berglund..

Resume - 21 timmar sedan

Rapport: Digitala bolag satsar på räckviddsmedier – vad händer med de som står över?

På fem år har 20 digitala bolag ökat sina investeringar i tv och utomhus med 49 procent. Samtidigt finns de som avstår helt, det visar siffror från Kantar Sifo. ”Många stirrar sig blinda på digital marknadsförings påstådda förmågor”, säger Foodoras marknadsdirektör Mika Messa.

Resume - 21 timmar sedan

Därför behöver digitalbolagen investera i räckviddskanalerna – ”Massdöden av e-handlarna är nära”

Digitalt födda bolag har inte längre ett försprång – de måste börja investera varumärkesbyggande. Även om investeringarna gått upp är det många som fortfarande gör för lite. ”Vi har kommit till sanningens ögonblick inom e-handeln”, säger forskaren Niklas Bondesson, som tillsammans med effektgurun Mats Rönne reder ut vad de olika valen kan få för effekter..

Resume - 22 timmar sedan

Svea Solar värvar Jesper Åström – ska driva solcellsbolagets globala tillväxt

Solcellsbolaget gör en tung rekrytering i Jesper Åström..

Resume - 22 timmar sedan

Kartläggning: Så mycket tjänar 135 marknadschefer – här är de med fetast plånbok

5,3 miljoner kronor i årslön. Branschens högst betalda marknadschef Lars Hygrell har en tung plånbok. Här listar vi hans och 134 andra marknadschefers löner år 2020..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.