Resume > Ekonomi

Tuesday, 30 November, 09:29

Resume - 18 okt 21 kl. 10:18

Stim i kampanj med Volt och First Aid Kit: ”Musik kan öka försäljningen”



Snart börjar julskivorna snurra i högtalare på handelsplatser runtom i Sverige. I en ny kampanj tillsammans med bland andra First Aid Kit vill Stim uppmärksamma den positiva effekten som rätt musik kan ha – både för kunder och för personal..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Volt, First Aid Kit, Sverige, Stim

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Stimi , kampanjmed , Voltoch , First, Aid, Kit, Musik kan öka försäljningen

Fler nyheter från Resume

Resume - 45 minuter sedan

Jack Dorsey lämnar Twitter

Twitter-grundaren avgår som vd, Warc släpper rapport om mest belönade annonsörer och kampanjer, och Budweisers NFT:er säljer slut rekordsnabbt. Det och mer i morgonsvepet..

Resume - 25 nov 21 kl. 10:06

Podd: ”Ambassadörer i sociala medier är en outnyttjad kraft”

Medarbetare som ambassadörer är värdefullt för företag idag och är något som alla bör arbeta med. Det säger employer branding-konsulten Kristina Bexelius i veckans poddavsnitt..

Resume - 17 timmar sedan

Acne växlar upp satsning på data: ”För stort avstånd mellan sälj och reklam”

Data och kreativitet. Så vill reklambyrån Acne ta sitt erbjudande till nästa steg. ”Vi ser inte att någon annan aktör lyckats med detta och därför tycker jag det är unikt på svenska marknaden”, säger Johan Bello, medgrundare av Acne..

Resume - 17 timmar sedan

Ökar mest av Sveriges största annonsörer – mest intressanta rörelserna

Genom Kantar Sifos siffror listar Resumé vilka varumärken som ökade och minskar medieinvesteringarna i oktober. Läs om de mest intressanta förflyttningarna under perioden..

Resume - 18 timmar sedan

Hjälpte Netflix att nå 45-plussarna – vill ta influencesatsningen till Europa

Pandemin satte stopp för Wakais tillväxtresa. Nu märker Carl Unger en ökad efterfrågan från mediehus och varumärken som vill nå 45-plussare i sociala medier. För Resumé berättar han om bolagets plattform, expansionsplanerna och vilket svenskt varumärke han inspireras av..

Resume - 18 timmar sedan

Bolån, Black Friday och frukttrender – fem konsumentinsikter från Henrik Sjödin

Vad gör konsumenterna just nu? Varje måndag levererar marknadsföringsdoktorn Henrik Sjödin fem aktuella spaningar om köpmönster och konsumtionsbeteende..

Resume - 19 timmar sedan

Pruttar på julaftonsmiddan – ska göra oss mer medvetna om utsläpp

Idag lanserar logistikföretaget Bring sin julkampanj med fokus på små lokala utsläpp. I filmen ser vi en man fira jul hos fästmöns familj. Med magen full av brysselkål, skinka och prinskorv har han svårt att kontrollera sina egna utsläpp..

Resume - 19 timmar sedan

La Boutique Eyewear – Ett exempel på varför det är viktigt att tänka igenom ett budskap

En optiker i Gamla stan fick stark kritik efter att i ett skyltfönster ha dragit paralleller mellan Black Week och Black Lives Matter. Resumés bloggare Brandon Sekitto skriver om vikten av att förstå vilket budskap man skickar ut och att kunna be om ursäkt..

Resume - 21 timmar sedan

Publicis topprekryterar från Husqvarna – bygger ny strategienhet

Publicis satsar på en central strategienhet och tillsätter Karl Kajbjer som strategichef. Han kommer senast från rollen som varumärkesdirektör på Husqvarna..

Resume - 21 timmar sedan

Eddie Hernandez lämnar Elgiganten efter 19 år – går till BBDO Nordics

Elgigantens nordiske brand director Eddie Hernandez går vidare till byråsidan..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.