Resume > Ekonomi

Friday, 22 October, 23:27

Resume - 21 sep 21 kl. 14:53

Ikeas marknadschef om det nya samarbetet med Åkestam Holst: ”Kommer att bli djärvare”



Ikea Sveriges nya marknadschef Helena Gouveia berättar att möbeljätten med Åkestam Holst som ny byrå för varumärkeskommunikation ska engagera konsumenten genom dialog snarare än traditionella kampanjer. ”Vi behöver partners som har en helhetssyn på kommunikationen”..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Åkestam Holst, Sveriges, Helena Gouveia

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Ikeas, marknadschefom det nya , samarbetetmed , Åkestam, Holst, Kommer att bli djärvare

Fler nyheter från Resume

Resume - Igår: 08:34

Hon blir ordförande för ICC Sveriges kommitté för marknadsföring

ICC:s svenska kommitté har utsett en ny ordförande, Tranemos kommunpoet kan vara en pr-succe, och nu kan artister integrera sin merch-försäljning på Spotify. Allt detta i morgonens svep..

Resume - 6 timmar sedan

Därför är du en större social succé än du tror

Vi är dåliga på att bedöma hur mycket andra personer tycker om oss, visar forskning. Beate Undén skriver i veckans beteendebank om det sociala samspelet..

Resume - 8 timmar sedan

324 miljoner till 172 byråer – så mycket fick reklambranschen i permitteringsstöd

När coronapandemin slog till larmade bolagen och regeringen sköt till 37,6 miljarder kronor i permitteringsstöd. Den 21 oktober blev uppgifterna om permitteringsstöd offentliga. Här är byråerna som fått ta del av kakan..

Resume - 9 timmar sedan

Byrån kniper Fjällräven som kund: ”Ett av Sveriges absolut starkaste varumärken”

Fjällräven ska vara det självklara valet för människor som gillar att vara ute i naturen. För att stärka sitt varumärke och nå fler anlitar bolaget nu KWD Studio för marknadsföring och PR..

Resume - 10 timmar sedan

Lista: här är nätfiskarnas favoritvarumärken

IT-säkerhetsföretaget Check Point Software Technologies rapport om nätfiske listar de varumärken som oftast används i samband med bedrägeriförsök..

Resume - 12 timmar sedan

Professorns känga till branschen: ”Man bidrar rätt ofta till en förljugen värld”

Jobbar man i kommunikationsbranschen måste man ha en talang för ”funktionell dumhet”. Arbetar man med värdegrund har man benägenhet för rent önsketänkande. I nya boken ”Värdet av värdegrunder” riktar professorn Mats Alvesson tung kritik mot ledorden som kommit att prägla varumärken på senare år.

Resume - I förrgår: 12:44

Nu lanseras Youtubebyrå i Sverige: ”Specialiserade på att få både tittartid och sökträffar”

Carl-Johan Look är vd för byrån Happify och leder lanseringen av Youtube-byrån Team5pm i Sverige. ”All videoproduktion vi gör baseras på data om vad konsumenten söker på och vill se,” säger han..

Resume - 11 timmar sedan

Krönika: Tiktok är inte längre en hajp – dags för marknadsförare att börja experimentera

Det är dags för marknadsförare att förstå värdet i Tiktok, det skriver Arash Gilan i en krönika. Appen har nått succé snabbare än någon annan plattform, och nu är det mer än bara en hajp, skriver han..

Resume - 12 timmar sedan

Professorn om kommunikationsbranschen: ”Man bidrar rätt ofta till en förljugen värld”

Jobbar man i kommunikationsbranschen måste man ha en talang för ”funktionell dumhet”. Arbetar man med värdegrund har man benägenhet för rent önsketänkande. I nya boken ”Värdet av värdegrunder” riktar professorn Mats Alvesson tung kritik mot ledorden som kommit att prägla varumärken på senare år.

Resume - I förrgår: 10:38

Erik Modig: Därför ska du slå ihop sälj- och marknadsavdelningarna

Om inte sälj- och marknadsavdelningen har samsyn om de kommersiella målen riskerar de att jobba mot varandra snarare än med varandra, det skriver Resumé Insikts analytiker Erik Modig..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.