Dagens Media > Ekonomi

Monday, 18 October, 13:14

Dagens Media - 21 sep 21 kl. 07:22

Anders Malmsten: ”DN:s satsning i norr kan bli ett hot mot VK och NSD”



Om Dagens Nyheter rekryterar lika skickliga reportrar i Umeå och Luleå som tidningen har gjort i Göteborg så kan vi få se en spännande konkurrenssituation i norr, skriver medieanalytikern Anders Malmsten..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Malmsten, VK, NSD, Dagens Nyheter, Umeå, Luleå, Göteborg, Anders Malmsten

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Anders, Malmsten, DN:s, satsningi , norrkan bli ett , hot mot VK och NSD

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 15 minuter sedan

SVT och TV4 shoppar nytt – här är nyheterna från Mipcom

Skruvade dejtingshower, young adults, Greta Thunberg och dansande avatarer. Marknaden är glödhet när det gäller nytt innehåll, samtidigt som landskapet ritas om i rasande fart med sammanslagningar av stora bolag och nya globala spelare på arenan. ✓Storleken har betydelse ✓TV4 och SVT:s nya inköp ✓Dagens Media rapporterar från Mipcom.

Dagens Media - 1 timme sedan

DN-journalist vinner Aftonbladets klimatjournalistpris

Dagens Nyheters Alexandra Urisman Otto utses till Årets klimatjournalist av Aftonbladet..

Dagens Media - 2 timmar sedan

Här är juryn som ska utse Årets dagstidning

Totalt 13 personer ska nominera och utse vinnare i tävlingen Årets dagstidning – som arrangeras av TU. I år får tävlingen en helt ny kategori, och Bild- och ljudjournalistik delas upp i två..

Dagens Media - 3 timmar sedan

Från Bulletin till Academedia – Alice Teodorescu Måwe på nytt jobb

Efter avhoppet från Bulletin blir Academedia Alice Teodorescu Måwes nya arbetsplats..

Dagens Media - 3 timmar sedan

Framtiden för sociala medier – en ny virtuell värld?

Från vurm och viralsajter via skandaler till – en ny virtuell värld? Så ser framtiden ut för de sociala medierna, och så bygger Facebook vidare på sitt imperium. Kulturchefen Karin Olsson, sociala medier-experterna Deeped Niclas Strandh och Karin Winther samt digitala sociologen Simon Lindgren siar om framtiden för de sociala plattformarna..

Dagens Media - 4 timmar sedan

Christian von Essen: “Vi behöver minska den digitala kunskapsklyftan”

I det 201:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av poddaren och författaren Christian von Essen för att diskutera framtiden och den digitala kunskapsklyftan..

Dagens Media - 4 timmar sedan

Spridning, integritet, influencers och framtid – här är Dagens Medias temavecka om sociala medier

Uppkomsten av sociala medier-jättar som Facebook, Instagram och Tiktok har fått stora effekter på såväl publikens användarvanor som de traditionella mediernas affär. Samtidigt har plattformarna blivit en arena för trollfabriker och spridandet av fake news. I dag drar Dagens Medias temavecka om sociala medier igång..

Dagens Media - I förrgår: 14:04

Ett mikrokosmos av skådisar som spelar fiktiva karaktärer: ”Lika sjukt som självklart”

Skådisar som spelar influencers, deep fake-filmer, att hyra nyhetsbrevs-skribenter och framtidens produktplacering. Här är veckans spaningar från Nicklas Hermansson..

Dagens Media - I förrgår: 13:48

Skärpta krav vid spelreklam kritiseras av branschen: ”Måste stå i proportion mot rätten att marknadsföra”

I går var sista dagen att lämna remissvar på finansdepartementets förslag om att strama till spelreklamen ytterligare har passerat. Medieaktörer och organisationer som Sveriges Annonsörer är skarpt kritiska mot en hårdare reglering och befarar stora annonstapp. Men Daniel Harre på Spelberoendes riskförbund är tvärtom förvånad att det har dröjt så länge..

Dagens Media - 15 okt 21 kl. 13:08

Twitter testar reklam i konversationer

Framöver kan det dyka upp reklam bland svaren i Twittertrådar. Det nya annonsformatet testas just nu globalt..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.