Resume > Ekonomi

Wednesday, 22 September, 16:28

Resume - 07 sep 21 kl. 16:35

Därför lockas byråernas unga talanger till varumärken: ”Synen på inhouse förlegad”



För tio år sedan var inhouse inget alternativ för avgångsstudenterna på Berghs. I dag driver profilstarka kreatörer egna varumärkessatsningar. Dessutom sägs den syftesdrivna viljan – att bidra till förändring – vara två anledningar till att allt fler talanger lämnar byråsidan efter bara några år. Läs om deras drivkrafter, förväntningar på branschen och erfarenheter..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Berghs

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Därför lockas, byråernas, unga, talangertill , varumärken, Synen, inhouse förlegad

Fler nyheter från Resume

Resume - 1 timme sedan

De fick coronastöd – sen plockade de ut miljoner i utdelning

Flera byråer tog statligt stöd under coronapandemin för att kunna driva sina verksamheter vidare. Detta samtidigt som man gjorde utdelningar till aktieägarna. Här är de 42 byråer som plockade ut pengar..

Resume - 1 timme sedan

Omnicom tar över reklamuppdraget för Mercedes i Sverige – oklart med vilken byrå

Mercedes-Benz lämnar Publicis för Omnicom även på den svenska marknaden. Men marknadschefen Monica Linderoth vet ännu inte vilken reklambyrå de kommer att jobba med. I dagsläget har alla svenska reklambyråerna inom nätverket uppdrag för konkurrerande bilmärken..

Resume - 1 timme sedan

Shein gör kunderna beroende – så kan du lära

Klassiska kundklubbar med poängstegar och rabatter i all ära – nu hägrar belöningar på engagemang och tillgång till exklusiva communities. ✓ Därför är Shein ett beroendeframkallade varumärke ✓ Så bygger Stronger sin community ✓ Lyko bygger Facebook för skönhetsintresserade.

Resume - 2 timmar sedan

Glöm poäng på köp och opersonliga erbjudanden – så funkar lojalitetsprogrammet 3.0

Sverige är ett skräckexempel vad gäller innovativa kundklubbar, menar experterna. Lyft i stället blicken mot Kina och hitta erbjudanden som inte har något med rabattstegar baserade på hur mycket du köper för. Det har sedan länge blivit dags att förnya kundklubben..

Resume - 2 timmar sedan

Elgiganten väljer Narva när man satsar på hållbarhet och digitalt utanförskap

Elgiganten planerar att satsa på två frågor: digitalt utanförskap och hållbarhet. Man tar hjälp av pr-byrån Narva, som man inledde samarbete med innan sommaren..

Resume - 3 timmar sedan

Joachim Medalen: ”Grafer kommer få stor betydelse för dataanalysen inom marknadsföring”

Joachim Medalen, som nyligen klivet från The&Partnership till videoteknik-bolaget Seen, inspireras av grafer som gör komplex data begriplig och ser i USA ett kommunikationsprojekt i behov av framgång..

Resume - 3 timmar sedan

Digital kampanj från Sandvik uppmärksammar gruvelektrifiering

Gruvjätten Sandvik satsar på att elektrifiera sina lösningar i gruvindustrin, och kommunicerar ut detta i en digital kampanj..

Resume - 4 timmar sedan

Starbucks misslyckade satsning har lett till 85 miljoner i förluster: ”Inga planer på nya etableringar i Sverige”

”Starbucks i Sverige blev lite som gästen som går på knytkalas utan mat”, skrev Resumés bloggare Håkan Olofsson om kaffekedjans svenska flopp. Till Resumé säger Tore Garmo, ansvarig för konceptet i Sverige, att en rad feletableringar ligger bakom utvecklingen. Nu är det upp till de nya norska ägarna att avgöra Starbucks öde i Sverige..

Resume - 5 timmar sedan

Digitalt verktyg ska hjälpa människor ta itu med hemorrojder

På grund av skam är det många som plågas av hemorrojder i tystnad. Nu har Gullers Grupp tagit fram verktyget ”The Nag Assistant” för Scheriproct som nitiskt påminner hemorrojdbäraren att ta hand som sina problem..

Resume - 5 timmar sedan

Ny kampanj ska få vuxna att göra skillnad för 320 000 barn till drickande föräldrar

Initiativet Barndom utan baksmälla syftar till att göra skillnad för barn som far illa av sina föräldrars drickande. I samarbete med Reform Act lanseras en kampanj med fokus på att få fler vuxna att finnas där för barnen..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder


Prenumerera på nyheter (RSS)

RSS är ett enklare sätt att följa nyheterna. Nyheterna laddas automatiskt ner till din nyhetsläsare och du behöver inte gå in på Pressen.se.

Du får gärna publicera eller länka till RSS-flödet på din blogg eller hemsida.





Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.