Dagens Media > Ekonomi

Wednesday, 14 April, 08:13

Dagens Media - 08 mar 21 kl. 15:51

Projektledaren förvånas inte av Almedalskritiken: ”Det mesta har diskuterats”



Almedalsveckan blir digital i år. Och i framtiden kortas den till fem dagar. Projektledaren Mia Stuhre är inte förvånad över konsulternas hårda kritik: ”Det fanns inget där som förvånade mig”..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Almedalskritiken, Mia Stuhre

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Projektledaren, förvånasinte av , AlmedalskritikenDet , mestahar , diskuterats
- 01 jan 70 kl. 01:00

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 30 minuter sedan

Här är de stora sporträttigheterna – och så ser trenderna ut på marknaden

Var ligger de stora tv-sporträttigheterna i dag – och hur ser prisbilden, kontraktslängder och annonsmarknaden ut på området? Dagens Media har pratat med företrädare för TV4/C More, Discovery Sverige och mediebyrån PHD för att reda ut..

Dagens Media - 18 timmar sedan

Stockholm Media Week arrangeras på Berns i höst

Planen är att arrangera eventet på plats på Berns. I år öppnas tävlingen Stockholm Media Award även upp för alla – inte bara medlemmar..

Dagens Media - 18 timmar sedan

Podden ”Skäringer och Mannheimer” läggs ned

Podd-duon Mia Skäringer Lázár och Anna Mannheimer har beslutat att lägga ned sin podd. Nästa vecka släpps det sista avsnittet, skriver Aftonbladet..

Dagens Media - 19 timmar sedan

Martin Schori: Bulletin-cirkusen visar hur svårt det är att göra tidning

Det är fan svårt att göra tidning. Det är väl egentligen det enda man behöver ta med sig från – den absolut överbevakade – Bulletin-cirkusen. Och det är faktiskt en viktig insikt, skriver Martin Schori i en analys..

Dagens Media - 20 timmar sedan

Ny studie: Kontextuellt anpassad annonsering är mest effektivt

Onlinevideo-annonsering som är kontextuellt anpassad ger bättre försäljningseffekt, visar en ny studie. ”Ett naturligt val om man vill maximera effekten”, Andreas Nordfors, på Group M, som tillsammans med Channel Factory står bakom undersökningen..

Dagens Media - 21 timmar sedan

Så blir tv-operatörernas roll på framtidens streamingmarknad

Vilken roll ska tv-operatörerna ha i framtidens medielandskap när konkurrensen på innehållsmarknaden ökar? Dagens Media har pratat med fyra experter på området för att kartlägga utvecklingen..

Dagens Media - 23 timmar sedan

Mediestödet höjs med 100 miljoner

Tanken är att en del av pengarna ska gå till tidningar som drabbas av varannandagsutdelningen..

Dagens Media - Igår: 07:41

Tv-tittandet i år: Sjuan och TV6 tar andelar

Sjuan fortsätter att växa och är nu uppe och nosar på Kanal 5. Samtidigt gjorde handbollen att TV6 tog ett rejält kliv framåt i början av året. Dagens Media kartlägger hur tittandet på linjär-tv utvecklas..

Dagens Media - Igår: 08:01

Allente sjösätter nya varumärket – så blir paketeringen

Ett år efter fusionen av Viasat och Canal Digital skrotas varumärkena för att i stället lämna plats åt Allente. För första gången rullas även de nya tv-paketen ut på marknaden. ”Vi har tittat på all data som både Canal Digital och Viasat har samlat på sig genom åren och utifrån det fattat beslut om vår paketering”, säger Mahmoud Mustapha, CCO på Allente, till Dagens Media..

Dagens Media - Igår: 13:33

Streamingmarknaden i Sverige mognar – kampen om att vara hushållens förstaval hårdnar

Ökningstakten i antalet nya hushåll som skaffar en streamingtjänst har mattats av. En mogen marknad ställer högre krav på att vara hushållens förstahandsval, men samtidigt uppger närmare 1 miljon hushåll att de sannolikt ska säga upp sin streamingtjänst. ✓ Allt viktigare att vara förstahandsvalet ✓ Så agerar C More och Discovery Plus ✓ Kampen mot lösenordsdelning.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder


Prenumerera på nyheter (RSS)

RSS är ett enklare sätt att följa nyheterna. Nyheterna laddas automatiskt ner till din nyhetsläsare och du behöver inte gå in på Pressen.se.

Du får gärna publicera eller länka till RSS-flödet på din blogg eller hemsida.





Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.