Resume > Ekonomi
Fastighetsbyrån fokuserar på trygghet
”Gift vid första ögonkastet”-upplägg i Fastighetsbyråns nya kampanj..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Fastighetsbyråns
Dela artikeln
delningar på Facebook.Fler nyheter från Resume
Obeya ska locka turister till Finland
Pr-byrån vinner Visit Finlands svenska upphandling..
Arla i klinch med Konsumentverket: ”Konsumenten förstår netto noll”
I ett nytt PM lyfter Konsumentverket särskilt fram begreppet ”netto noll” som vilseledande enligt rådande lagstiftning. Ändå anser Arla att det är tydligt för konsumenten. Till skillnad från SAS, Skanska och TUI kommer de med anledning av PM:et inte se över hur de uttrycker sig i sin hållbarhetskommunikation..
Rapport: Kreativ excellens korrelerar med hög effekt
Warc har undersökt sambandet mellan kampanjer som belönats i kreativitetstävlingar och i effekttävlingar..
Copyranter: Gratis idéer, Åkestam Holst!
Vi bad Mark ”Copyranter” Duffy att kritisera 100-wattsvinnarna. Men han smälte som Bregott i solksken..
Grekisk galenskap i Fontanas ”Call the greek”
I den nya reklamfilmen från Fontana får de som saknat 90-talets mer skruvade reklam sin längtan stillad..
Naturskyddsförningen får fler företag med sig på tåget i kampanjen för att rädda bina
Nu lanseras tredje upplagan av Naturskyddsföreningens kampanj Operation: Rädda bina, framtagen av Reform Act. Nya partners är bland andra Ica, Ikea och Bamse.
Telenors tidigare kommunikationschef ska leda Spotlights erbjudande inom tech och b2b
Aron Samuelsson, tidigare kommunikationschef på Telenor, ska bygga ett nytt erbjudande på kommunikationsbyrån Spotlight tillsammans med ytterligare en rekrytering..
Rusta ska växa som internationellt varumärke – tar in Nord DDB
Nord DDB ska hjälpa rusta att bli mer lokalt relevanta på fyra olika marknader..
Priserna i sociala medier återhämtar sig
Varumärkeslojaliteten sätts på press under pandemin, techbranschen i öppet brev till utbildningsministern och priserna på annonser i sociala medier stiger. Det är några av nyheterna i morgonsvepet..
Nordiska utmanaren byter produktfokus mot syftesdrivet: ”Krävs mod för att stå ut”
På drygt ett halvår har batteribolaget Incell bytt skrud och nu blivit Polarium. För Resumé berättar Marie Gylldorf, marketing specialist, om varumärkesarbetet, att inte vilja blandas ihop med incel-rörelsen och hur varumärket använder sitt nordiska arv för att nå ut globalt..
Liknande Nyheter
Bilder
Prenumerera på nyheter (RSS)
RSS är ett enklare sätt att följa nyheterna. Nyheterna laddas automatiskt ner till din nyhetsläsare och du behöver inte gå in på Pressen.se.
Du får gärna publicera eller länka till RSS-flödet på din blogg eller hemsida.
Senaste Ekonomi
- David slår Goliat – småbolagslistan inte så liten längre
- Tesla fortsätter att stiga på tisdagen
- Bitcoin på nya rekordnivåer – passerar 63.000 dollar
- Geely uppges överväga att ta in pengar för Lotus-satsning
- Nya Polestar har längre räckvidd – men missar lockbetesgränsen
- ARKF Fintech ETF och den digitala yuanen
- FHM överväger att stoppa Johnson & Johnsons vaccin
- Stenbeck säljer klenod – siktar på gröna bolag
- Initiator vill ta in 60 miljoner – Bengt Julanders Linc investerar
- Boozt höjer helårsprognoserna
Senaste nyheterna
- Årskrönika 2020 – katastrofåret
- Rökutveckling i parkeringsgarage
- Han fångade monstergädda: ”Det känns overkligt”
- Rögle en seger från historisk semifinal – Frölunda illa ute
- Timrå klart för hockeyallsvensk final
- Hård kritik mot förlängda restriktioner på tåg och bussar
- Förslag: Hårdare tag mot elsparkcyklar
- Förslag: Hårdare tag mot elsparkcyklar
- 0–3 i matcher efter ny förlust – FBK på väg ut ur slutspelet
- Timrå klart för hockeyallsvensk final