Resume > Ekonomi

Tuesday, 13 April, 21:24

Resume - 05 mar 21 kl. 14:50

Copyranter: Svensk telekomreklam är ”crazy Japan advertising-level crazy”



Mark Duffy ser på svensk telekomreklam. Han roas men tror inte den säljer..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Japan, Duffy

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: CopyranterSvensk , telekomreklamär , crazy, Japan, advertising-level, crazy
- 01 jan 70 kl. 01:00

Fler nyheter från Resume

Resume - 5 timmar sedan

Obeya ska locka turister till Finland

Pr-byrån vinner Visit Finlands svenska upphandling..

Resume - 5 timmar sedan

Arla i klinch med Konsumentverket: ”Konsumenten förstår netto noll”

I ett nytt PM lyfter Konsumentverket särskilt fram begreppet ”netto noll” som vilseledande enligt rådande lagstiftning. Ändå anser Arla att det är tydligt för konsumenten. Till skillnad från SAS, Skanska och TUI kommer de med anledning av PM:et inte se över hur de uttrycker sig i sin hållbarhetskommunikation..

Resume - 6 timmar sedan

Rapport: Kreativ excellens korrelerar med hög effekt

Warc har undersökt sambandet mellan kampanjer som belönats i kreativitetstävlingar och i effekttävlingar..

Resume - 7 timmar sedan

Copyranter: Gratis idéer, Åkestam Holst!

Vi bad Mark ”Copyranter” Duffy att kritisera 100-wattsvinnarna. Men han smälte som Bregott i solksken..

Resume - 10 timmar sedan

Grekisk galenskap i Fontanas ”Call the greek”

I den nya reklamfilmen från Fontana får de som saknat 90-talets mer skruvade reklam sin längtan stillad..

Resume - 10 timmar sedan

Naturskyddsförningen får fler företag med sig på tåget i kampanjen för att rädda bina

Nu lanseras tredje upplagan av Naturskyddsföreningens kampanj Operation: Rädda bina, framtagen av Reform Act. Nya partners är bland andra Ica, Ikea och Bamse.

Resume - 10 timmar sedan

Telenors tidigare kommunikationschef ska leda Spotlights erbjudande inom tech och b2b

Aron Samuelsson, tidigare kommunikationschef på Telenor, ska bygga ett nytt erbjudande på kommunikationsbyrån Spotlight tillsammans med ytterligare en rekrytering..

Resume - 11 timmar sedan

Rusta ska växa som internationellt varumärke – tar in Nord DDB

Nord DDB ska hjälpa rusta att bli mer lokalt relevanta på fyra olika marknader..

Resume - 13 timmar sedan

Priserna i sociala medier återhämtar sig

Varumärkeslojaliteten sätts på press under pandemin, techbranschen i öppet brev till utbildningsministern och priserna på annonser i sociala medier stiger. Det är några av nyheterna i morgonsvepet..

Resume - Igår: 15:38

Nordiska utmanaren byter produktfokus mot syftesdrivet: ”Krävs mod för att stå ut”

På drygt ett halvår har batteribolaget Incell bytt skrud och nu blivit Polarium. För Resumé berättar Marie Gylldorf, marketing specialist, om varumärkesarbetet, att inte vilja blandas ihop med incel-rörelsen och hur varumärket använder sitt nordiska arv för att nå ut globalt..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.