Resume > Ekonomi
Skincity satsar globalt – väljer M&C Saatchi
M&C Saatchi blir ny kommunikationspartner till hudvårdsbutiken Skincity..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Saatchi, Skincity
Dela artikeln
delningar på Facebook.Fler nyheter från Resume
Konsumentverket kritiserar Michelin för otydlig hållbarhetsmarknadsföring
Konsumentverket anser att Michelin Nordics formuleringar ”klimatsmarta däck” och ”hållbar rörlighet” är vilseledande..
Här är företagens initiativ under Earth Day
Byt pant mot sneakers-rabatt, streama i lägre upplösning och köp en sodastream istället för vatten på flaska. Det är några av budskapen i årets Earth day-kampanjer..
Trots sämre effekt – 1177 väljer bort ljud i reklamfilmerna
Knapp tid har lett till att Region Stockholm, Vårdguiden 1177 och Familjen valt bort ljudet för majoriteten av reklamfilmerna som visas online och i tv, trots att flera studier visar att ljudlös film leder till sämre effekt. ”Kan vi kapa processen med så lite som en dag har vi vunnit mycket”, säger Region Stockholms kommunikationsdirektör Katarina Winell..
Efter schampo-hiten: Benjamin Ingrosso gör gästspel i Head & shoulders-kampanjen
Många lager i nya Head & shoulders-kampanjen från Jung..
”Varumärken behöver bli mer transparanta”
Framtiden tillhör de företag som vågar öppna upp helt inför omvärlden med full transparens inom företaget. Det tror Eric Francia, grundare av deBroome..
Sockrad sitcom när Bloomy skildrar familjeliv åt Risifrutti
Alla behöver energi – det är slutsatsen i en ny serie reklamfilmer för Risifrutti..
Svenska företaget vill skapa officiell sex-emoji
Det intima livsstilsföretaget Lelo, som bland annat tillverkar sexleksaker, har ansökt till Unicode om att skapa den första officiella sexemojin..
Rekryteringstrio startar nytt – vill profilera sig inom mångfald
Emily de Piro, Mia Ljunggren och Jessica Grip startar upp den nya rekryteringsfirman Workstudio. Genom partnerskap med olika experter vill de bidra till att bredda rekryteringsbasen för kommunikationsbranschen..
WPP:s nya hållbarhetsmål: ska minska klimatavtrycket till netto noll
Snapchats Tiktok-utmanare Spotlight når 125 miljoner aktiva användare, Dove gör upp med hårt redigerade selfies i ny reklamfilm och WPP förbinder sig att minska sina koldioxidutsläpp till netto noll. Det är några av nyheterna i morgonsvepet..
De vinner Sound Award 2021
Här är företagen och byråerna som tar hem segern i Sound Award 2021 i kategorierna årets röst, ljudinnovation och ljudbrandning..
Liknande Nyheter
Bilder
Prenumerera på nyheter (RSS)
RSS är ett enklare sätt att följa nyheterna. Nyheterna laddas automatiskt ner till din nyhetsläsare och du behöver inte gå in på Pressen.se.
Du får gärna publicera eller länka till RSS-flödet på din blogg eller hemsida.
Senaste Ekonomi
- Carnegie mäklar 1,5 procent av aktierna i Immunovia
- Viss rekyl efter torsdagens skattefrossa på Wall Street
- Överträffade prognoserna – men pappersaffären fortfarande ”extremt utmanande”
- Senatorer kräver myndighetsagerande efter dödliga Tesla-kraschen
- Blankningarna i Clas Ohlson på högsta nivån sedan sommaren 2018
- Nokia rullar ut bredbandstjänster till Sioux- och Cheyenne-indianer
- Säpo: Kina tvekar inte att offra Huawei
- Nilörngruppen publicerar Årsredovisningen och Hållbarhetsrapporten för 2020
- NGS Group AB: Årsstämmokommuniké 2021
- Oväntat optimistiska inköpschefer i USA i april
Senaste nyheterna
- Årskrönika 2020 – katastrofåret
- Man i 20-årsåldern död i trafikolycka
- VIK-profilerna uttagna till VM-genrepen
- Insändare: Större risk att dö i trafiken
- Kamp för nya jobb efter beskedet om Kvarnsveden – ”Bra dialog med Stora Enso”
- Björnarna har vaknat – tre av dem har redan fått sätta livet till
- FILM: Följ det stora bärgningsarbetet efter olyckan
- Sverige fick inviga klimatmötets andra dag
- Sverige fick inviga klimatmötets andra dag
- Smittutbrott på Storulvåns fjällstation: ”Verksamheten flyter på som vanligt”