Dagens Media > Ekonomi

Monday, 12 April, 15:56

Dagens Media - 25 feb 21 kl. 11:29

Krav eller inte – mediehusen delade i munskyddsfrågan



I flera regioner rekommenderas nu munskydd i inomhusmiljöer där det är svårt att undvika trängsel. När Dagens Media vänder sig till sex mediehus står det klart att Nent, Discovery och SR i dag har munskyddskrav, medan det på Bonnier News, Schibsted och SVT enbart är en rekommendation..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Dagens Media, Nent, SR, Bonnier News, SVT

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Kraveller inte , mediehusen, deladei , munskyddsfrågan
- 01 jan 70 kl. 01:00

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 2 timmar sedan

Streamingmarknaden i Sverige mognar – kampen om att vara hushållens förstaval hårdnar

Ökningstakten i antalet nya hushåll som skaffar en streamingtjänst har mattats av. En mogen marknad ställer högre krav på att vara hushållens förstahandsval, men samtidigt uppger närmare 1 miljon hushåll att de sannolikt ska säga upp sin streamingtjänst. ✓ Allt viktigare att vara förstahandsvalet ✓ Så agerar C More och Discovery Plus ✓ Kampen mot lösenordsdelning.

Dagens Media - 5 timmar sedan

Thomas Mattsson om TU:s mediestödsreform: ”Vi hoppas att politiken vill prioritera indirekta stöd”

TU vill avskaffa driftsstödet, öka redaktionsstödet och slopa momsen. Thomas Mattsson, tf vd för TU, förklarar varför: ”Vi hoppas att politiken i stället vill prioritera indirekta stöd så att nyhetsmedierna får långsiktiga förutsättningar att skapa sin egen affär”..

Dagens Media - 5 timmar sedan

Innehållskriget – så ska tv-husen driva in tittare

Innehållsutbudet på tv- och streamingmarknaden har aldrig varit större – och konkurrensen aldrig så tuff. Tv-husen om: ✓ innehållet som ska maxa tittandet ✓ strategin för att locka framtidens tittare ✓ linjärt vs digitalt..

Dagens Media - 7 timmar sedan

TV4 är ett lydrike i den stora Telia-koncernen

Ägarmakten påverkar publicistiken med den renodlade marknadsekonomins trubbiga fingrar – och det är ju för övrigt inte första gången i TV4:s historia, skriver Jan Scherman, med anledning av förändringarna på Kalla fakta..

Dagens Media - 7 timmar sedan

Nu drar vi i gång vår serie om tv-marknadens omvandling

I dag startar året tredje temavecka på Dagens Media. Fokus denna gång är tv-marknadens omvandling..

Dagens Media - 6 timmar sedan

TU vill se mediestödet skrotat

TU vill att presstödet skrotas och ersätts av ett nytt, teknikneutralt mediestöd..

Dagens Media - 8 timmar sedan

“Bra digital service bör ses som en marknadsföringskanal”

I det 173:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Freshworks expert Johannes Wretsén Jonsson. I dagens avsnitt diskuterar de digital service och vad som krävs av dagens företag när det gäller kundtjänst och kundsupport..

Dagens Media - 09 apr 21 kl. 15:28

Här är veckans viktigaste medienyheter

Kritikstorm och anmälningar mot SVT:s Soran Ismail-dokumentär, tidigare redaktör på New York Times blir chefredaktör för Bulletin och neddragningar på Kalla Fakta. Här är veckans viktigaste branschnyheter..

Dagens Media - 09 apr 21 kl. 15:00

Fem redaktionella tjänster har försvunnit från Gotlands Media

Runt fem tjänster har försvunnit från NTM-ägda Gotlands Media som äger och driver Gotlands Allehanda, Gotlands Tidningar och helagotland.se. ”På papperet är det i dag fem färre tjänster, men ingen har blivit uppsagd”, säger Johan Mattisson till Dagens Media..

Dagens Media - 09 apr 21 kl. 08:11

Dagens Media avslöjar: Kalla Fakta läggs ned i sin nuvarande form

TV4:s undersökande redaktion Kalla fakta läggs ned efter 30 år, uppger Dagens Medias källor. Resterande personal flyttas till nyhetsredaktionen. Uppgifterna dementeras dock av TV4..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.