Resume > Ekonomi

Wednesday, 23 June, 17:43

Resume - 11 nov 20 kl. 09:47

Amazons julkampanj fångar 2020 i ett nötskal



”The show must go on” är både ledmotiv och själva idén i Amazons globala julkampanj..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
Amazons

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Amazons, julkampanj, fångar, 2020i ett , nötskal

Fler nyheter från Resume

Resume - 1 timme sedan

Amazon kryllar av fejkomdömen – här är fulknepen och kryphålen (och vägen framåt för varumärken)

Nyligen avslöjades en stor, organiserad härva med fler än 200 000 personer som skrev fejkrecensioner på Amazon i utbyte mot gratis produkter. Från företagens håll är metoden en win: fler positiva recensioner gör dig gillad av algoritmen och mer klirr i kassan. Vi dissekerar hur den omtalade algoritmen egentligen fungerar och grottar ner oss i marknaden för fejkade omdömen – ett fenomen som kan komma att frodas även i Sverige efter Amazons intåg.

Resume - 1 timme sedan

Branschen genomskådade vår bluff – ingen nappade på Amazon-erbjudandet

Amazons algoritm lyfter fram företag och produkter med fem stjärnor och positiva omdömen. Hur benägna är annonsörerna att bli nummer ett? Vi försökte sälja fejkade omdömen till 77 företag – men misslyckades totalt.

Resume - 2 timmar sedan

Snabbväxande byrå bygger nytt – blir delägare i risfabrik: ”Chans att komma in i ett tidigare skede”

På ett och ett halvt år har Frank växt till 24 medarbetare. Nu startar byrån en inkubator och accelerator där de går in som delägare i Sveriges enda risfabrik. För Resumé berättar byrågrundaren Jesper Pålsson om strategin, hemligheten bakom tillväxten och varför han tror modellen där byråer går in i startups är en del av framtiden..

Resume - 2 timmar sedan

Sandberg Trygg får nya majoritetsägare

Louise Danckwardt, vd, samt Urban Ericsson, copywriter, tar över ägandet av kommunikationsbyrån Sandberg Trygg..

Resume - 2 timmar sedan

Västeråsbaserat kreatörspar prisas med bronslejon

Två tävlingsfavoriter och ett för många okänt svenskt projekt prisas under Cannes Lions fjärde tävlingsdag..

Resume - 3 timmar sedan

Enkelhet framför allt – Bris och Volt vinner Månadens film

För att få det att knytas i magen behöver Bris och Volt inte överdriva. För den återhållsamheten prisas de med en vinst i vårterminens sista Månadens film..

Resume - 3 timmar sedan

Slut på lismande krönikor – vem ska se de hyllade bidragen?

Ordförande Johan Helander är tveksam till om de välproducerade reklamfilmerna som hyllas av juryn kommer att ses av någon..

Resume - 4 timmar sedan

Norrlands Gult utmanar träningsnormen – lanserar ”Six weeks of helg”

Det skräddarsydda ”ledighetsprogrammet” innehåller övningar som att slö-grilla, sova länge och kolla på fotboll..

Resume - 6 timmar sedan

Åkestam Holst lanserar nytt koncept för 7-Eleven – här är första kampanjen

Med det nya kommunikationskonceptet ”I alla lägen” vill 7-Eleven visa att de finns till för kunderna vid tillfällen då andra butiker inte räcker till. Bakom konceptet står Åkestam Holst NoA..

Resume - I förrgår: 16:19

Experternas 12 nycklar till regeringskrisen: ”1000 guldägg till den som knäcker den nöten”

Regeringskrisen gör att varje parti måste väga sina utspel på guldvåg. Resumé har stämt av med några av Sveriges främsta public affairs-konsulter för att reda vilka som är de viktigaste kommunikativa punkterna att ha i åtanke och vilka kommunikativa strategier som kommer att prägla händelseutvecklingen..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.