Resume > Ekonomi

Thursday, 13 June, 08:34

Resume - 24 maj 24 kl. 14:02

7-Elevens nya matkoncept ska få fler att ”ta det lunch”



Inför sommaren lanserar 7-Eleven en ny kampanj som med glimten i ögat lockar med luncherbjudanden..
Läs mer på Resume
Läs mer om:
elevens, eleven

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: 7-Elevensnya , matkonceptska få , fleratt ta det , lunch

Fler nyheter från Resume

Resume - 15 minuter sedan

Så mycket kostar annonsytorna under Cannes Lions

Prislistorna för annonsörer under Cannes-veckan har ökat med 25 procent sedan 2022. Dessutom: Publicis hånar AI-floskler, och antalet varsel ökar..

Resume - 45 minuter sedan

Absolut utmanar AI-stereotyper med Copy lab

Absolut vodka utmanar modeindustrin genom projektet ”Absolut intelligence”. I samarbete med Copy lab vill de omdefiniera AI’s förståelse för skönhetsideal och identitet..

Resume - 17 timmar sedan

Nextory vill locka familjer inför sommaren: ”Kaos på paus”

Bokstreamingtjänsten Nextory lanserar en sommarkampanjen som belyser vikten av läsning och hur berättelsen gör verklighet av det föräldrar kanske strävar efter mest; en chans att hämta andan..

Resume - 18 timmar sedan

Första svenska byrån att slukas av konsultjättarna: ”Blev otroligt hierarkiskt”

Att försöka bibehålla kulturen var en helt centralt när designbyrån Fjord förvärvades av Accenture. Här berättar fyra tidigare anställda om utmaningarna när byrån blev en del av konsultjätten och om konflikterna som uppstår.
– Jag vill gå tillbaka till det som det var 2013, säger Daniel Freeman som arbetade på byrån både innan och efter uppköpet..

Resume - 18 timmar sedan

Första svenska byrån att köpas upp av ett konsultbolag: ”Stred för vår kultur och identitet”

För designbyrån Fjord var det viktigt att få behålla byråns kultur även efter att de blivit förvärvade av Accenture. Här berättar fyra tidigare anställda om utmaningarna och varför kreativa verksamheter inte köps konfliktlöst..

Resume - 18 timmar sedan

Korven som ska göra svenskarna elsmarta

Ingen bryr sig om elpriset när det inte är en elkris, men de allra flesta vill känna att de gjort ett smart val. Tibber använder därför korv – för att få fler att förstå hur man kan stötta energiomställningen och samtidigt spara pengar..

Resume - 19 timmar sedan

Högre fallhöjd i grön kommunikation när hållbarhet blivit status

Att brista i hållbarhetsarbetet är inte längre bara jobbigt mot media och kunder, utan mot kollegorna och vännerna i näringslivet. Hållbarhet har, på gott och ont, blivit en statusfråga, menar Casper T Schaber, partner och vd på kommunikationsbyrån 500..

Resume - 19 timmar sedan

Fyra vägar till guldgruvan–så fungerar nostalgi för marknadsförare

Jacob Östberg och Benjamin Hartmann märker hur fler och fler varumärken upptäckt det förflutnas potential. Samtidigt är begreppsförvirringen stor då retro, heritage, nostalgi och vintage rymmer helt olika utmaningar..

Resume - 19 timmar sedan

Kreativitet ersattes med effektivitet när snabbväxaren bröt mark: ”Skar sig”

Att integrera en kreativ verksamhet i stort konsultbolag har både sina för- och nackdelar. För Resumé berättar tidigare anställda på byråerna BLCK och Animal om hur de upplevde att bli en del av Eidra (fd. Arc).

Resume - 20 timmar sedan

Så jobbar svenska lobbyisterna i EU-parlamentet

Tiotusentals lobbyister från hela världen samlade på 32 kvadratkilometer. Som uppgjort för kulturkrock..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?Kontakta kontakt@pressen.se för kommunikation eller annonsering.

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.