Toppnyheter > Dagensanalys.se

Monday, 22 October, 22:25

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Amazons vd hatar Powerpoint

Om du jobbar på Amazon ska du inte komma med en Powerpoint till mötet. Istället vill de ha en historia. När Jeff Bezos sitter på möte vill han inte se ännu en Powerpoint. Han vill istället att presentatören berättar sin presentation som en historia i ett pm. Som en strukturerad berättelse över vad, hur och varför. Och ja, vi på Dagensanalys.se tycker att han har rätt. Det är alldeles för mycket Powerpoint i våra liv. Här kan du läsa mer..0 Delningar

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Så här ska du följa upp dina kunskapskampanjer

Tobias Ögren från Analyticsdagarna har delat med sig av några fantastiska tips från –  Konsumentverkets Webbanalytiker Henrik Hallenius –  om hur du följer upp digitala kampanjer när syftet är att sprida kunskap och inte öka försäljningen. Den 14 November under Analyticsdagarna för offentlig sektor, kommer Henrik att dela med sig av Konsumentverkets arbete med planering och uppföljning av digitala kampanjer. Här delar Henrik Hallenius med sig om vad han tror är de viktigaste nycklarna när det gäller att mäta och följa upp sina digitala kampanjer. 1. Sätt ETT mål per kampanj och kanal Det kan vara lockande att ha flera mål för en och samma kampanj och kanal. Som verksamhet vill vi att användarna, i en och samma Facebook-annons, både ska se filmen, klicka på 0 Delningar

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Youtube minskar tiden för vad som räknas som engagemang

Youtube håller på och trimmar in sina annonserbjudanden. Vem gynnas av detta? Youtube såklart. Om du använder annonsformatet TrueView för så kallade action-annonser, du vill att tittaren ska göra något, så kommer du snart att se några förändringar. Annonsformatet TrueView för action-annonser innehåller olika call-to-action i nedre delen av reklamklippen. Så vad kommer att ändras då? Engagemang kommer att räknas från att någon klickar eller efter 10 sekunder. Tidigare var det 30 sekunder. En konvertering kommer att räknas om en användare tar en action på grund av en annons inom 3 dagar efter att hen interagerat med den (alltså klickat eller sett mer än 10 sekunder). Tidigare var det 30 dagar. För användare som klickar på en annons kommer Youtube fortsätta räkna0 Delningar

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Facebook vill visa att annonser leder till köp genom attribution

Att visa var köpen kommer ifrån är inte alltid lätt på nätet, trots all data. Det vill nu Facebook råda bot på genom att lansera en helt egen lösning för attribution. Här kan du läsa hur du kommer igång. Det var i slutet av förra veckan som Facebook Attribution lämnade beta-fasen och blev tillgänglig för alla annonsörer. Gratisverktyget fungerar med Facebook Pixel som måste finnas på alla sidor och kanaler som ska ingå i kedjan. Syftet med rapporterna är att visa hur väl annonsering på Facebook faktiskt leder till actions, vad de än nu må vara. Du ska kunna, med Facebook Pixel, följa kunden hela vägen från annonsen på Facebook till kassan. “Using new data-driven attribution model, you can see how your ads on Facebook, Instagram, Audience Network and Messenge0 Delningar

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Tobii lanserar bärbar ögontracking

Om du någon gång tänkt – om jag bara kunde ta med mig min ögontracking – så kan du det nu med Tobiis lansering av Pro Nano. Enligt dem själva är Tobii Pro Nano världens minsta Eye Tracker. Du pluggar in den i din dators USB, kalibrerar lite och voila så är du redo för att spåra var du eller dina kunder tittar på skärmen i 60 Hz. ‘We want to make eye tracking research more accessible and efficient to meet the growing demand for flexibility in terms of study locations. With Tobii Pro Nano, researchers and students now have access to a portable eye tracking lab and can head to an off-site location to collect eye tracking data in natural environments such as a mall, hospital or a university campus’, kommenterar Tom Englund från Tobii..0 Delningar


Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.