Sveriges Annons��rer

Monday, 18 February, 14:15

Nyheter om Sveriges Annons��rer

Sortering: Relevans | Senaste
Dagens Media - 28 jan 19 kl. 15:25

Här är Sveriges största annonsörer 2018

Procter & Gamble petas från sin topplacering av spelbolaget Kindred. Samtidigt tar ännu fler spelbolag plats på topplistan..

Dagensanalys.se - 17 jan 19 kl. 18:39

När 64 procent av alla cookies ratas exploderar kommersiella internet

Idag har vi i snitt tre enheter per person som alla får sina kakor när vi använder olika internettjänster, webbplatser och plattformar. I takt med att vi tar emot fler kakor väljer vi också att blockera dem. Något som nu påverkar hela kommersiella internet.

SR - 15 jan 19 kl. 08:14

Analys: Musikprofiler har många falska följare

Personer från musikindustrin sticker ut när det gäller att ha köpta, falska följare på Twitter. Det visar en analys som Sveriges Annonsörer gjort. I undersökningen var omkring en fjärdedel av profilernas följare fejk..

Dagensanalys.se - 29 jan 19 kl. 15:40

Sveriges största annonsörer 2018

Kantar Sifo har sammanställt Sveriges största annonsörer under 2018. Ica investerar fortfarande mest, men det är spelbolagen som dominerar listan. Spelbolaget Kindred Group, som bland annat tillhandahåller Unibet, klättrar från nummer nio på listan till nummer två, strax efter Ica.

Dagensanalys.se - 04 jan 19 kl. 18:14

Vad var hetast på DA under 2018?

Under året har vi skickat ut 52 nyhetsbrev med ”Veckans Hetaste”, det vill säga de tio artiklar som ni läsare plöjt igenom flest gånger varje vecka. Nu när det nya året precis börjat kan det vara spännande att se vilka teman som trendade under förra året. Här kommer därför Dagens Analys årskrönika!

Dagensanalys.se - 27 dec 18 kl. 15:03

8 av 10 negativa till att kändisar gör spelreklam

Åtta av tio är negativa till att kända personer gör reklam för pengaspel och spelbolag. Mest negativa är kvinnor, äldre och boende i Småland. Det visar en ny undersökning från Novus på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer.

Dagensanalys.se - 18 dec 18 kl. 15:03

”Ica och Ericsson dominerar tillsammans med amerikanska storvarumärken”

Volvo, ICA och Google är några av de mest omnämnda varumärkena 2018 i svenska redaktionella medier. Mest omnämnda sociala plattformen är Twitter, medan Socialdemokraterna är det mest omnämnda politiska partiet. Det visar medieföretaget M-Brain och Sveriges Annonsörers sammanställning över året som gått.

Dagensanalys.se - 17 dec 18 kl. 14:39

TV4 tar bara betalt för färdigspelade annonser

Från och med årsskiftet införs en leveransgaranti på att reklamfilmerna på TV4 Play ses i sin helhet, utan att det kostar annonsörerna något extra. ”Rimligt och rätt att ta det här steget nu”, säger försäljningsdirektören Malin Häger. Frågor om transparens, mätbarhet, viewability och effekt har blivit allt viktigare för annonsköparna i takt med att den digitala annonsmarknaden utvecklats och mognat.

Dagensanalys.se - 17 jan 19 kl. 13:00

WSA nominerar till Sveriges bästa webbplatser

Om två veckor utses Sveriges bästa webbplats, app och intranät. 20 företag, organisationer och myndigheter är nominerade i fem kategorier. Tävlingen utgår ifrån en webbplatsundersökning med svar från 147 725 respondenter.

Dagensanalys.se - 12 dec 18 kl. 05:16

Mätningen som vill frälsa poddvärlden med korrekt data

Bakom mätningen RAD har flera större podcast-bolag anslutit sig. Tanken är att hitta en öppen standard som vem som helst kan använda. Först och främst handlar det här om USA.

Dagens Media - 08 dec 18 kl. 08:00

Ulf Hermansson Samell: "Tävlingsdjävulen driver mig vidare"

Ulf Hermansson Samells tävlingsinstinkt vaknade till liv när han över en lunch diskuterade taxikoncernen Cabonlines expansion med bolagets vd. I februari lämnar han jobbet som marknadschef på Sveriges Annonsörer för att bli Cabonlines första head of marketing..

Dagensanalys.se - 07 dec 18 kl. 16:32

TV4 lanserar dynamiskt anpassad reklam tillsammans med Com Hem och Boxer

Tjänsten lanseras på Com Hems och Boxers Play-tjänster, vilket innebär att TV4-tittarna får en bättre anpassad och skräddarsydd reklamupplevelse. Dessutom får annonsörerna möjlighet till både utökad räckvidd och bättre anpassade reklambudskap. Därmed är TV4 som enda kanalhus live med dynamisk reklam hos tre av de sex stora tv-distributörerna i Sverige.

Skånskan - 30 nov 18 kl. 14:00

Stor sångarhelg hägrar i hela landet

SÅNGARHELG. – Glädjen! Bara att sjunga ger så otroligt mycket.

Dagensanalys.se - 28 nov 18 kl. 12:17

Så många procent är fejkföljare på svenska Twitter

Debatten om fejkprofiler och botar har varit igång ett tag. Och fastän de globala plattformarna säger att de tagit tag i frågan och raderat miljontals konton, kvarstår problemet. Men hur mycket är egentligen fejk?

Sydsvenskan - 28 nov 18 kl. 10:30

Många Twitterföljare finns inte IRL

Upp till 30 procent av Sveriges största twitterkontons följare består av så kallade fejkkonton. Det visar en granskning gjord av Sveriges Annonsörer. Med hjälp av tredjepartstjänsterna Twitteraudit och Fakers statuspeople har de granskat 300 av Sveriges.

Helsingborgs Dagblad - 28 nov 18 kl. 10:30

Många Twitterföljare finns inte IRL

Upp till 30 procent av Sveriges största twitterkontons följare består av så kallade fejkkonton. Det visar en granskning gjord av Sveriges Annonsörer. Med hjälp av tredjepartstjänsterna Twitteraudit och Fakers statuspeople har de granskat 300 av Sveriges.

Blekinge Läns tidning - 28 nov 18 kl. 10:30

Många Twitterföljare finns inte IRL

Upp till 30 procent av Sveriges största twitterkontons följare består av så kallade fejkkonton. Det visar en granskning gjord av Sveriges Annonsörer. Med hjälp av tredjepartstjänsterna Twitteraudit och Fakers statuspeople har de granskat 300 av Sveriges största och mest inflytelserika konton.

SmålandsPosten - 28 nov 18 kl. 10:30

Många Twitterföljare finns inte IRL

Upp till 30 procent av Sveriges största twitterkontons följare består av så kallade fejkkonton. Det visar en granskning gjord av Sveriges Annonsörer. Med hjälp av tredjepartstjänsterna Twitteraudit och Fakers statuspeople har de granskat 300 av Sveriges största och mest inflytelserika konton.

Barometern - 28 nov 18 kl. 10:30

Många Twitterföljare finns inte IRL

Upp till 30 procent av Sveriges största twitterkontons följare består av så kallade fejkkonton. Det visar en granskning gjord av Sveriges Annonsörer. Med hjälp av tredjepartstjänsterna Twitteraudit och Fakers statuspeople har de granskat 300 av Sveriges största och mest inflytelserika konton.

Sydöstran - 28 nov 18 kl. 10:30

Många Twitterföljare finns inte IRL

Upp till 30 procent av Sveriges största twitterkontons följare består av så kallade fejkkonton. Det visar en granskning gjord av Sveriges Annonsörer. Med hjälp av tredjepartstjänsterna Twitteraudit och Fakers statuspeople har de granskat 300 av Sveriges största och mest inflytelserika konton.

BT - 28 nov 18 kl. 10:30

Många Twitterföljare finns inte IRL

Upp till 30 procent av Sveriges största twitterkontons följare består av så kallade fejkkonton. Det visar en granskning gjord av Sveriges Annonsörer. Med hjälp av tredjepartstjänsterna Twitteraudit och Fakers statuspeople har de granskat 300 av Sveriges största och mest inflytelserika konton.

Kristianstadsbladet - 28 nov 18 kl. 10:30

Många Twitterföljare finns inte IRL

Upp till 30 procent av Sveriges största twitterkontons följare består av så kallade fejkkonton. Det visar en granskning gjord av Sveriges Annonsörer. Med hjälp av tredjepartstjänsterna Twitteraudit och Fakers statuspeople har de granskat 300 av Sveriges största och mest inflytelserika konton.

YA - 28 nov 18 kl. 10:30

Många Twitterföljare finns inte IRL

Upp till 30 procent av Sveriges största twitterkontons följare består av så kallade fejkkonton. Det visar en granskning gjord av Sveriges Annonsörer. Med hjälp av tredjepartstjänsterna Twitteraudit och Fakers statuspeople har de granskat 300 av Sveriges största och mest inflytelserika konton.

SR - 28 nov 18 kl. 12:29

Många Twitterföljare är "fejkkonton"

Upp till 30 procent av Sveriges största twitterkontons följare består av så kallade fejkkonton. Det visar en granskning gjord av Sveriges Annonsörer..

Dagens Media - 28 nov 18 kl. 09:43

Så många procent är fejkföljare på svenska Twitter-konton

Falska konton och botar har länge varit ett problem för digitala och sociala medier. Sveriges Annonsörer har granskat följarna till 300 inflytelserika svenskar på Twitter, och kom fram till att upp till 30 procent av följarna är falska..

Dagensanalys.se - 26 nov 18 kl. 15:26

Nästan varannan negativ till reklam på engelska

Reklam på engelska blir allt vanligare i tidningar, TV och på internet i Sverige. Men vad tycker egentligen svenska folket om reklam på engelska? Nästan varannan ställer sig negativ till svengelskans intåg och mest negativa är män och äldre, visar en ny undersökning från Novus på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer.

Dagensanalys.se - 20 nov 18 kl. 18:45

”Vi lever i en alltmer komplicerad tid”

Vad är rätt och vad är fel i reklamen? Olle har intervjuat Elisabeth Trotzig, Sveriges första Reklamombudsman. Vad är rätt och vad är fel i reklamen?

Dagensanalys.se - 30 okt 18 kl. 21:33

”Vi tar ansvar för våra medlemmars yrkesetiska kompetens”

När jag fick möjlighet att ställa några frågor till Jessica Bjurström, KOMMs VD sedan 2010, var det naturligt att fråga om hur krisen i medievärlden har påverkat kommunikationsbyråernas konkurrenssituation. I den här intervjun kan du läsa om Jessicas tankar och hur hon ser på framtiden för media. KOMM Sveriges kommunikationsbyråer har en lång och växlingsrik historia.

Dagensanalys.se - 09 okt 18 kl. 15:35

Investeringarna i media ökar något

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 1,6 procent under september, jämfört med samma period föregående år. Hittills i år har medieinvesteringarna ökat med totalt 6,7 procent, vilket motsvarar en ökning på omkring 690 miljoner kronor. Månadens stora vinnare blev radio med en positiv tillväxt om 23,9 procent.

Dagens Media - 13 dec 18 kl. 07:00

Så gör de största annonsörerna i jul

En av årets absolut viktigaste försäljningsmånader är här. Fyra av Sveriges största julannonsörer delar med sig av sina strategier och planer..

Dagensanalys.se - 19 sep 18 kl. 17:40

Demoskop startar blogg om varumärke och kommunikation

Idag lanseras Demoskops blogg om varumärke och kommunikation. Blogginläggen kommer huvudsakligen skrivas av Demoskops varumärke- och kommunikationsteam. ”Tanken med bloggen är att skapa ett forum där vi delar med oss av aktuella ämnen inom varumärke och kommunikation och där folk i branschen kan samlas och diskutera.

Dagens Media - 05 sep 18 kl. 13:09

Kvällstidningarnas mätningar är annonsbedrägeri"

Sveriges Annonsörer går till hårt angrepp mot vissa mediers sätt att redovisa räckviddssiffror: "Annonsörer har tyvärr fullkomligt kapitulerat inför det här problemet", säger vd:n Anders Ericson..

Dagens Media - 05 sep 18 kl. 13:09

"Kvällspressens mätningar är annonsbedrägeri"

Sveriges Annonsörer går till hårt angrepp mot vissa mediers sätt att redovisa räckviddssiffror: "Annonsörer har tyvärr fullkomligt kapitulerat inför det här problemet", säger vd:n Anders Ericson..

GöteborgsPosten - 28 nov 18 kl. 13:53

Falska Twitterföljare kan lura annonsörer

Falska konton på sociala medier riskerar att lura annonsörer att deras budskap når fler än vad det i själva verket gör. Landets största twitterkonton har i snitt omkring 30 procent falska följare, enligt en granskning gjord av Sveriges Annonsörer..

Dagensanalys.se - 31 aug 18 kl. 06:58

”…men när proppen väl gick ur kunde flodvågen inte stoppas”

En av de mest ansedda och stabilt framgångsrika kommunikationsbyråerna i Sverige är Åkestam Holst, rikligen prisbelönt för svensk kvalitet jorden runt. Vi fick tillfälle att sätta oss ned med byråns grundare Göran Åkestam och vd Petronella Panérus för att ta del av deras syn på kommunikationsSverige och framtiden. Byråns Grundare, Göran Åkestam, är som frispråkig Creative Advisor en naturlig talesman för det moderna svenska näringslivet.

Dagensanalys.se - 28 aug 18 kl. 16:15

TV4 berättar om höstens program, Teliaaffären och framtiden för Bonnier Broadcasting

I onsdags bjöd TV4 och Bonnier Broadcasting in till årets Screening, där kommande satsningar presenteras. Jag fick även chansen att prata med Bonnier Broadcastings VD Casten Almqvist om satsningen på total-tv och den nyligen presenterade affären med Telia. TV4:s screening är ett årligen återkommande event där David Hellenius med van hand guidar publiken – bestående av media, mediebyråer och annonsörer – genom de olika program och satsningar som man genomför under det kommande året.

Dagensanalys.se - 06 aug 18 kl. 18:37

Chefredaktören på Mittmedia: ”Alla inser givetvis att all framtid ligger i de digitala kanalerna”

Den som vill bilda sig en uppfattning om dagsläget och framtidstron inom den svenska landsortspressen gör rätt i att söka kontakt med Daniel Nordström som är chefredaktör på Mittmedia. Han är en av de offensiva mittfältarna, chefredaktör för en grupp av tidningar, som är en av de mäktigaste mediekoncernerna utanför storstäderna. Vi fick en pratstund med Daniel och hans syn på framtiden och tidningsbranschen i synnerhet.

Dagensanalys.se - 13 aug 18 kl. 17:27

”Om momsen för medier harmoniseras ger det nitton kronor mer per intjänad digital hundralapp”

Bästa hjälpen som statsmakterna kan ge hårt pressade medieföretag är sänkt moms på digital journalistik. Då kan företag som börjar hitta lösningar på problemen få råd att snabbt genomföra nödvändiga investeringar. Det är ett av många konstruktiva förslag som Jonas Nordling, styrelseordförande för Sveriges Journalistförbund, vill föra in i debatten om krisen i medievärlden och journalistyrkets framtidsmöjligheter.

Dagens Media - 09 aug 18 kl. 10:02

Växande motstånd mot politisk reklam

De senaste fyra åren har allt fler fått en negativt inställning till politisk reklam, visar en undersökning från Sveriges annonsörer..

Dagensanalys.se - 01 aug 18 kl. 10:21

Reklambranschen kämpar i stark motvind

Svensken allmänna inställning till reklam är fortsatt övervägande negativ. 50 procent är ganska eller mycket negativt inställda till reklam, vilket ligger i paritet med 2016 års rekordhöga nivåer. Mest negativ är svensken till reklam i e-post.


Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.