Sveriges Annons��rer

Monday, 17 December, 04:47

Nyheter om Sveriges Annons��rer

Sortering: Relevans | Senaste
Dagensanalys.se - 20 nov 18 kl. 18:45

”Vi lever i en alltmer komplicerad tid”

Vad är rätt och vad är fel i reklamen? Olle har intervjuat Elisabeth Trotzig, Sveriges första Reklamombudsman. Vad är rätt och vad är fel i reklamen?

GöteborgsPosten - 28 nov 18 kl. 13:53

Falska Twitterföljare kan lura annonsörer

Falska konton på sociala medier riskerar att lura annonsörer att deras budskap når fler än vad det i själva verket gör. Landets största twitterkonton har i snitt omkring 30 procent falska följare, enligt en granskning gjord av Sveriges Annonsörer..

Dagensanalys.se - 30 okt 18 kl. 21:33

”Vi tar ansvar för våra medlemmars yrkesetiska kompetens”

När jag fick möjlighet att ställa några frågor till Jessica Bjurström, KOMMs VD sedan 2010, var det naturligt att fråga om hur krisen i medievärlden har påverkat kommunikationsbyråernas konkurrenssituation. I den här intervjun kan du läsa om Jessicas tankar och hur hon ser på framtiden för media. KOMM Sveriges kommunikationsbyråer har en lång och växlingsrik historia.

Dagensanalys.se - 09 okt 18 kl. 15:35

Investeringarna i media ökar något

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 1,6 procent under september, jämfört med samma period föregående år. Hittills i år har medieinvesteringarna ökat med totalt 6,7 procent, vilket motsvarar en ökning på omkring 690 miljoner kronor. Månadens stora vinnare blev radio med en positiv tillväxt om 23,9 procent.

Dagensanalys.se - 19 sep 18 kl. 17:40

Demoskop startar blogg om varumärke och kommunikation

Idag lanseras Demoskops blogg om varumärke och kommunikation. Blogginläggen kommer huvudsakligen skrivas av Demoskops varumärke- och kommunikationsteam. ”Tanken med bloggen är att skapa ett forum där vi delar med oss av aktuella ämnen inom varumärke och kommunikation och där folk i branschen kan samlas och diskutera.

Dagens Media - 05 sep 18 kl. 13:09

Kvällstidningarnas mätningar är annonsbedrägeri"

Sveriges Annonsörer går till hårt angrepp mot vissa mediers sätt att redovisa räckviddssiffror: "Annonsörer har tyvärr fullkomligt kapitulerat inför det här problemet", säger vd:n Anders Ericson..

Dagens Media - 05 sep 18 kl. 13:09

"Kvällspressens mätningar är annonsbedrägeri"

Sveriges Annonsörer går till hårt angrepp mot vissa mediers sätt att redovisa räckviddssiffror: "Annonsörer har tyvärr fullkomligt kapitulerat inför det här problemet", säger vd:n Anders Ericson..

Dagensanalys.se - 25 okt 18 kl. 14:31

Här är sajterna du ska undvika säger Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörer och Rättighetsalliansen har tagit fram en lista med tio sajter som de anser att annonsörer bör undvika. År 2015 lanserade Sveriges Annonsörer och Rättighetsalliansen ”svarta listan”, en lista med tio sajter som de anser att annonsörer bör undvika. ”Genom att namnge filmsajterna där seriösa annonsörers varumärke absolut inte bör synas är vårt mål att få annonsörer att aktivt undvika exponering där.

Dagensanalys.se - 31 aug 18 kl. 06:58

”…men när proppen väl gick ur kunde flodvågen inte stoppas”

En av de mest ansedda och stabilt framgångsrika kommunikationsbyråerna i Sverige är Åkestam Holst, rikligen prisbelönt för svensk kvalitet jorden runt. Vi fick tillfälle att sätta oss ned med byråns grundare Göran Åkestam och vd Petronella Panérus för att ta del av deras syn på kommunikationsSverige och framtiden. Byråns Grundare, Göran Åkestam, är som frispråkig Creative Advisor en naturlig talesman för det moderna svenska näringslivet.

Dagensanalys.se - 28 aug 18 kl. 16:15

TV4 berättar om höstens program, Teliaaffären och framtiden för Bonnier Broadcasting

I onsdags bjöd TV4 och Bonnier Broadcasting in till årets Screening, där kommande satsningar presenteras. Jag fick även chansen att prata med Bonnier Broadcastings VD Casten Almqvist om satsningen på total-tv och den nyligen presenterade affären med Telia. TV4:s screening är ett årligen återkommande event där David Hellenius med van hand guidar publiken – bestående av media, mediebyråer och annonsörer – genom de olika program och satsningar som man genomför under det kommande året.

Dagensanalys.se - 06 aug 18 kl. 18:37

Chefredaktören på Mittmedia: ”Alla inser givetvis att all framtid ligger i de digitala kanalerna”

Den som vill bilda sig en uppfattning om dagsläget och framtidstron inom den svenska landsortspressen gör rätt i att söka kontakt med Daniel Nordström som är chefredaktör på Mittmedia. Han är en av de offensiva mittfältarna, chefredaktör för en grupp av tidningar, som är en av de mäktigaste mediekoncernerna utanför storstäderna. Vi fick en pratstund med Daniel och hans syn på framtiden och tidningsbranschen i synnerhet.

Dagensanalys.se - 13 aug 18 kl. 17:27

”Om momsen för medier harmoniseras ger det nitton kronor mer per intjänad digital hundralapp”

Bästa hjälpen som statsmakterna kan ge hårt pressade medieföretag är sänkt moms på digital journalistik. Då kan företag som börjar hitta lösningar på problemen få råd att snabbt genomföra nödvändiga investeringar. Det är ett av många konstruktiva förslag som Jonas Nordling, styrelseordförande för Sveriges Journalistförbund, vill föra in i debatten om krisen i medievärlden och journalistyrkets framtidsmöjligheter.

Dagens Media - 09 aug 18 kl. 10:02

Växande motstånd mot politisk reklam

De senaste fyra åren har allt fler fått en negativt inställning till politisk reklam, visar en undersökning från Sveriges annonsörer..

Dagensanalys.se - 01 aug 18 kl. 10:21

Reklambranschen kämpar i stark motvind

Svensken allmänna inställning till reklam är fortsatt övervägande negativ. 50 procent är ganska eller mycket negativt inställda till reklam, vilket ligger i paritet med 2016 års rekordhöga nivåer. Mest negativ är svensken till reklam i e-post.

Dagens PS - 01 aug 18 kl. 10:19

Svensken negativ till reklam

Svensken är fortsatt generellt negativ till reklam. Varannan svensk är ganska eller mycket negativ till reklam, visar en undersökning som Novus låtit göra på uppdrag av Sveriges Annonsörer. Talen ligger i paritet med rekordhöga nivåer från 2016.

NSD - 01 aug 18 kl. 12:20

Svenskar trötta på reklam via mejl

Vi är fortsatt negativa till att bli överösta med reklam, visar en undersökning från Novus som gjorts på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer..

Helsingborgs Dagblad - 01 aug 18 kl. 11:57

Svenskar trötta på reklam via mejl

Vi är fortsatt negativa till att bli överösta med reklam, visar en undersökning från Novus som gjorts på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. 50 procent av de som svarat säger att man är ganska eller mycket negativt inställd till rekla.

BT - 01 aug 18 kl. 11:57

Svenskar trötta på reklam via mejl

Vi är fortsatt negativa till att bli överösta med reklam, visar en undersökning från Novus som gjorts på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. 50 procent av de som svarat säger att man är ganska eller mycket negativt inställd till reklam.(TT).

YA - 01 aug 18 kl. 11:57

Svenskar trötta på reklam via mejl

Vi är fortsatt negativa till att bli överösta med reklam, visar en undersökning från Novus som gjorts på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. 50 procent av de som svarat säger att man är ganska eller mycket negativt inställd till reklam.(TT).

Barometern - 01 aug 18 kl. 11:57

Svenskar trötta på reklam via mejl

Vi är fortsatt negativa till att bli överösta med reklam, visar en undersökning från Novus som gjorts på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. 50 procent av de som svarat säger att man är ganska eller mycket negativt inställd till reklam.(TT).

SmålandsPosten - 01 aug 18 kl. 11:57

Svenskar trötta på reklam via mejl

Vi är fortsatt negativa till att bli överösta med reklam, visar en undersökning från Novus som gjorts på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. 50 procent av de som svarat säger att man är ganska eller mycket negativt inställd till reklam.(TT).

Blekinge Läns tidning - 01 aug 18 kl. 11:57

Svenskar trötta på reklam via mejl

Vi är fortsatt negativa till att bli överösta med reklam, visar en undersökning från Novus som gjorts på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. 50 procent av de som svarat säger att man är ganska eller mycket negativt inställd till reklam.(TT).

Kristianstadsbladet - 01 aug 18 kl. 11:57

Svenskar trötta på reklam via mejl

Vi är fortsatt negativa till att bli överösta med reklam, visar en undersökning från Novus som gjorts på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. 50 procent av de som svarat säger att man är ganska eller mycket negativt inställd till reklam.(TT).

UNT - 01 aug 18 kl. 11:57

Svenskar trötta på reklam via mejl

Vi är fortsatt negativa till att bli överösta med reklam, visar en undersökning från Novus som gjorts på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer..

Sydsvenskan - 01 aug 18 kl. 11:57

Svenskar trötta på reklam via mejl

Vi är fortsatt negativa till att bli överösta med reklam, visar en undersökning från Novus som gjorts på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. 50 procent av de som svarat säger att man är ganska eller mycket negativt inställd till rekla.

Sydöstran - 01 aug 18 kl. 11:57

Svenskar trötta på reklam via mejl

Vi är fortsatt negativa till att bli överösta med reklam, visar en undersökning från Novus som gjorts på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. 50 procent av de som svarat säger att man är ganska eller mycket negativt inställd till reklam.(TT).

NSD - 01 aug 18 kl. 11:23

Varannan svensk negativ till reklam

En ny undersökning från Novus på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer visar att svenskar är negativt inställda till reklam..

Dagensanalys.se - 30 jul 18 kl. 10:01

Chefen för Nordicom: ”Nu ritas mediekartan om”

”Vi lever i en dramatisk tid. Förändringarna är så stora och omfattande och snabba att ett tu tre är kartan en helt annan. Det gäller inte bara Sverige – hela världsbilden är förändrad”.

Dagens Media - 16 jul 18 kl. 11:06

Undersökning: Liseberg har överlägset starkast varumärke

När Svenskarna rankar sina favoritnöjesparker sticker Liseberg ut rejält. Fyra av tio har nöjesparken i Göteborg som favorit, visar en studie från Sveriges annonsörer..

Dagens Media - 16 jul 18 kl. 11:06

Undersökning: Liseberg har starkast varumärke

När svenskarna rankar sina favoritnöjesparker sticker Liseberg ut rejält. Fyra av tio har nöjesparken i Göteborg som favorit, visar en studie från Sveriges Annonsörer..

Dagens Media - 16 jul 18 kl. 11:06

Undersökning: Liseberg har det överlägset starkast varumärket

När Svenskarna rankar sina favoritnöjesparker sticker Liseberg ut rejält. Fyra av tio har nöjesparken i Göteborg som favorit, visar en studie från Sveriges annonsörer..

Dagensanalys.se - 13 jul 18 kl. 15:13

Här är veckans hetaste nyheter

Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev så får du varje fredag veckans hetaste nyheter, som du kan se i den här artikeln. Att prenumerera är helt gratis och du gör det i högra kolumnen. Du kan även klicka här för att börja prenumerera.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 09:31

Nytt expertteam ska verka för ett mer transparent mediesverige

Sveriges Annonsörer tillsätter ett nytt mediekvalitetsteam bestående av annonsörer, medier, mediebyråer, analysföretag och internetaktörer. Målet är att, genom expertis vägleda branschen framåt och få till ett mer transparent mediesverige. ”Vi har samlat några av Sveriges vassaste personer som är inblandade i medieköp från olika delar i vår bransch.

Dagens Media - 20 jun 18 kl. 09:28

De ska skapa ett mer transparent Mediesverige

Sveriges Annonsörer bildar en expertgrupp som ska verka för ökad transparens på mediemarknaden..

Dagensanalys.se - 19 jun 18 kl. 11:01

Ny mätmetod för influencers, men se upp med köpta siffror

Nu lanserar influencerplattformen Buzzoole tillsammans med undersökningsföretaget Nielsen en ny mätmetod för influencermarknadsföring. Den nya mätningen ska ge marknadsförare motsvarande information som övriga annonskampanjer. Samtidigt går Unilevers marknadschef ut och tar tydligare ställning mot köpta siffror bland influencers.

Dagensanalys.se - 15 jun 18 kl. 09:03

Intryck från gårdagens IABs seminarium om onlinevideo

Härligt var det att se alla glada och solbrända branschkollegor samlade i Finlandshuset för att ta del av branschens expertis inom ett mycket hett ämne – video på nätet. Vissa kommer nu att hålla med mig samtidigt som andra kommer tycka att jag är lite ‘jobbig’, för jag har några funderingar. Först ut på scen var Charlotte Thur som alltid är lika proffsig.

Dagens Media - 13 jun 18 kl. 10:25

Stockholm stad klubbar igenom riktlinjer mot sexistisk reklam

Det slutgiltiga beslutet om riktlinjer mot sexistisk utomhusreklam har fattats – enskilda tjänsteman ska inte få bestämma om reklamen är sexistiskt eller inte. "Skillnaden blir att man skriver in att man ska följa riktlinjerna i avtalen", säger Tero Marjamäki på Sveriges Annonsörer till Dagens Media..

Dagensanalys.se - 11 sep 18 kl. 14:36

Anders Ericson slutar som VD för Sveriges Annonsörer

Anders Ericson väljer efter 19 år att sluta som VD för intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Anders Ericson började som VD för Sveriges Annonsörer i slutet av 1999. Knappt två decennier senare väljer han nu att lämna sin post.

Dagens Media - 11 sep 18 kl. 14:35

Lämnar Sveriges Annonsörer

Anders Ericson slutar som vd på Sveriges Annonsörer efter 19 år..

Dagens Media - 11 sep 18 kl. 14:35

Anders Ericson lämnar Sveriges Annonsörer

UPPDATERAD. Anders Ericson slutar som vd på Sveriges Annonsörer – efter 19 år. "Jag tror att det är bra för både organisationen och våra medlemmar med en liten rockad", säger han till Dagens Media..


Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.