Acceptable Ads

Monday, 19 November, 12:27

Nyheter om Acceptable Ads

Sortering: Relevans | Senaste
Dagensanalys.se - 20 sep 18 kl. 01:23

Nu ska Adblock Plus börja fightas igen

Trots att du inte hört så mycket om Adblock Plus så är världens mest använda reklamblockerare ett fortsatt problem för världens annonsörer och nu tänker minsann gänget bakom tjänsten börja fightas ännu hårdare. I Sverige är det så många som 25 procent som använder en reklamblockerare. I de yngre åldrarna är siffran så hög som 60 procent.

Dagensanalys.se - 12 maj 17 kl. 09:31

Se inspelningen från vårt webinar om Adblock

Missade du vårt webinar om reklamblockerare och Adblock Plus? Då kan du glädja dig med att vi spelade in hela webinaret, och du kan se det här. Vi lärde oss också en hel del spännande saker, bland annat hur många av deltagarna som har en reklamblockerare installerad.

Dagensanalys.se - 15 mar 17 kl. 14:30

Här är företagen som bildar en kommitté med Adblock Plus

Eyeo som är företaget bakom reklamblockeraren Adblock Plus har nyligen listat de företag som numera ingår i sin kommitté för accepterade annonser. Acceptable Ads Committee (AAC) har till syfte att godkänna annonsformat och annonser som ska släppas igenom när en användaren har Adblock Plus i sin webbläsare. Enligt flera i branschen är det här lika med att sitta i en styrgrupp för Somaliska pirater och besluta om vilka skepp som ska få fri lejd.

Dagensanalys.se - 02 nov 16 kl. 16:36

Adblock Plus reder ut vad som är sant och falskt

Adblock Plus har svarat på frågor och påståenden om deras business. Vad är egentligen sant och vad är lösa rykten som sprids i branschen? Här får du alla svar.

Dagensanalys.se - 13 jul 16 kl. 15:43

Het undersökning: Därför blockerar vi annonser på nätet

HubSpot har tillsammans med Adblock Plus gjort en undersökning om varför vi väljer att blockera annonser på nätet. Resultaten avslöjar att det är annonserna vi vill förändra och att reklamblockering leder till en bättre surfupplevelse. Undersökningens resultat talar för sig själva: 51 procent av surfarna vill själva vara i kontroll och väljer därför att använda reklamblockerare.

Dagensanalys.se - 27 jun 16 kl. 18:59

”En tydlig signal till annonsblockerare” – AdBlock Plus har förlorat i rätten mot Tyska Axel Springer

Eyeo, som är moderbolaget bakom den superpopulära reklamblockeraren AdBlock Plus, har förlorat i rätten mot den tyska mediekoncernen Axel Springer. Detta kan vara ett stort bakslag för Eyeo, och en avsevärd seger för publicister världen över i kriget mellan traditionella medier och reklamblockerarna. Risken ökar också avsevärt för en veritabel syndaflod av stämningar mot Eyeo från andra stora mediebolag.

Dagensanalys.se - 07 jun 16 kl. 11:00

Allt fler testar en annonsfri variant av sin webb

De digitala utgivarnas kamp mot den växande mängden av reklamblockerare resulterar i allt fler olika metoder. En av de senaste är att faktiskt ge läsarna vad de vill ha – reklamfri läsning, mot betalning förstås. Inflytelserika New York Times är först ut med att överväga detta alternativ, enligt vad deras VD Mark Thompson sagt under en IAB-konferens häromdagen.

Dagensanalys.se - 10 maj 16 kl. 13:00

Snart har en miljard laddat ner AdBlock Plus

Reklamblockeraren AdBlock Plus har, enligt företaget Eyeo som ligger bakom tjänsten, snart en miljard nedladdningar och 100 miljoner aktiva användare – en fördubbling på mindre än ett halvår. Och reklamblockerarens grundare pekar ut reklambranschen som orsaken bakom företagets dramatiska tillväxt. Till Faida, Eyeos VD avslöjade de nya siffrorna under konferensen Techcrunch Disrupt, anordnad av den kända technyhetssajten i New York.

Dagensanalys.se - 10 maj 16 kl. 07:45

Adblock Plus ökar med 100 procent – har nu 100 miljoner aktiva användare

Världens mest populära verktyg för annonsblockering, Adblock Plus, meddelade igår att man har passerat 100 miljoner aktiva användare. För bara fyra månader sedan hade man passerat 500 miljoner nedladdningar, detta är en rejäl ökning av aktiva användare som understryker problemet med växande irritation på de bannerannonser som man exponeras för. Adblock Plus som bara har funnits i 10 år och kan nu påvisa en 100 procentig tillväxt av användare på mindre än ett halvår, det är ett mycket starkt tecken på att man bör ta utvecklingen på allvar och skapa bättre annonslösningar som inte är så påträngande och störande när folk är ute på internet för att hitta information eller läsa nyheter.

Dagensanalys.se - 19 apr 16 kl. 11:05

Stora Annonsördagen 2016 – för alla som arbetar med reklam och marknadsföring

Du har väl bokat biljetter till Stora Annonsördagen den 28 april på Grand Hotel. Programledare för dagen är Frida Boisen författare till boken Digital Succé. Du bjuds på en heldags inspiration med flera vassa talare som exempelvis Ben Williams, Communications Manager på Adblock Plus, Björn Ulvaeus från ABBA och Tomas Franzén koncernchefen för Bonnier och många, många fler… Här har ni alla talare för dagen: ADBLOCKERS – NÄR BLEV KONSUMENTEN VÅR FIENDE?


Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.