Dagensanalys.se > Ekonomi

Tuesday, 26 March, 03:34

Dagensanalys.se - 15 mar 19 kl. 16:20

E-handel och gaming ser till att Egmont ökar



E-handel och gaming bidrog positivt till tillväxten för Egmont under 2018. Under 2018 växte mediekoncernens omsättning med drygt 1,8 miljarder SEK till 16,4 miljarder SEK. Ökningen drivs av tillväxtområden inom e-handel, gaming, marknadsföringstjänster och tv-streaming samtidigt som det lanserades innehåll inom film, böcker, tidskrifter och på TV 2 i Norge. Egmonts samlade affärsverksamhet omsätter nu 19,7 miljarder SEK inklusive Egmonts andel av icke-konsoliderad omsättning i tillväxtföretag. Var fjärde omsatt krona kommer från fyra affärsområden som byggts upp under senare år som ett led i tillväxtstrategin ”Grow with the Modern Consumer”.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Egmont, SEK, TV, Norge, Egmonts, Grow, Modern Consumer, Steffen Kragh, Dagensanalys

Dela artikeln

1 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: E-handeloch , gaming, sertill att , Egmont, ökar
Dagensanalys.se - 22 mar 18 kl. 10:01

Egmont fortsätter investera i framtida tillväxt

2017 var ett bra år för Egmont, med ökade tittarandelar och starka innehållsproduktioner. Resultatet före skatt ökade med 13 procent till 753 miljoner SEK. 20 uppköp genomfördes i tillväxtföretag.

Dagensanalys.se - 04 apr 18 kl. 10:25

Egmont rekryterar ny chef till snabbväxande affärsområde

Erik Norberg har utsetts till ny chef för Egmont Publishings snabbt växande satsning inom digital kommunikation och marknadsföring. Egmonts affärsområde Marketing Services fokuserar främst på digital kommunikation och innehållsmarknadsföring och innefattar ägarskap i flera nordiska verksamheter, däribland ledande svenska byråer som Ingager, Klintberg Niléhn och KAN. Omsättningen uppgick till cirka 300 miljoner kronor under 2017 och målet är att tillväxten ska öka markant under 2018 och framåt.

Dagens Media - 19 jan 18 kl. 11:20

Därför köper Egmont e-handelsbolaget Outnorth

Egmont köper upp nätbutiken Outnorth och expanderar sin satsning inom e-handel. "Vi ser det generellt som två separata områden", säger Cato Broberg, e-handelsansvarig på Egmont, om vilka synergieffekter mellan tidskrifter och e-handel man hoppas på..

Affärsvärlden - 09 jan 17 kl. 07:37

Analys: Köpläge i Evolution Gaming

Live-kasino växer snabbt och i underleverantören Evolution Gaming ser Dagens Industri hög tillväxt till rimligt pris. Det skriver tidningen om spelbolagsaktien på måndagen och rekommenderar därför köp..

YLE - 10 jul 16 kl. 07:27

Turkiets fiffel förargar: ”Veritabel handel”

Turkiet toppar medaljstatistiken i friidrotts-EM i Amsterdam inför avslutningsdagen med hela nio medaljer. Endast en av dem har tagits av idrottare som är födda i Turkiet. Det irriterar finlandssvenska friidrottsprofiler.

E24 - 15 dec 11 kl. 06:59

Svensk handel: handlarna ser tuffare tider efter jul

Handlarnas framtidstro sjunker, andelen handlare som tror att försäljningen i detaljhandeln som helhet kommer att sjunka är "betydligt" lägre än andelen som tror att försäljningen kommer att minska..

E24 - 16 jan 12 kl. 06:54

Svensk handel: handlarna ser mÖrkt pÅ framtiden

Handlarnas framtidstro sjunker till den lägsta nivån sedan i februari 2009..

E24 - 15 feb 12 kl. 07:42

Svensk handel: handlarna ser mindre mÖrkt pÅ framtiden

Handlarnas framtidstro stiger, men är fortsatt negativ..

Dagensanalys.se - 29 jun 16 kl. 06:59

Egmonts satsning på e-handel ska nå en miljard i år

Många mediehus har sneglat på e-handel som ett tillväxtområde, men inget förlag har varit tydligare i sin satsning än Egmont Publishing som investerat i flera nordiska e-handelsbolag de senaste åren: Jollyroom (barn- och babyprodukter), Animail (djuraffär på nätet), Bagaren och Kocken (köksredskap och köksmaskiner), Fjellsport (outdoor- och friluftsprodukter) och Med24 (hälsa och hälsokost). Vi har träffat Gustav Norlenius, E-commerce Manager på Egmont Publishing, för att få veta mer om Egmonts e-handelssatsning och även vad som ligger i planerna framöver. Du jobbar som E-commerce manager, berätta lite om dig själv och vad du gör på Egmont?

Dagensanalys.se - 19 jan 18 kl. 10:01

Egmont köper upp ännu ett bolag

Egmonts satsning på e-handel fortsätter. Denna gång är det en e-handlare inom outdoor som köps upp. Egmonts e-handelsområde omsätter i dag över 2 miljarder kronor och utgörs av flera ledande nordiska nätbutiker som Jollyroom, Bagaren och Kocken, Fjellsport, Med24 och Nicehair.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Google vill hjälpa världens journalister med vassa gratis-verktyg

Google vill hjälpa världens journalister genom att tillhandahålla verktyg som ska göra det enklare att förstå läsarna och hur artiklar konsumeras. Satsning heter Google News Initiative. En av verktygen heter News Consumer Insights och ska helt enkelt göra det lättare för journalister och publicister.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Guide: Allt du behöver veta om visselblåsning

Det har varit mycket skriverier om visselblåsning och visselblåsare den senaste tiden. Nyligen framkom det bland annat att Swedbank saknar en extern visselblåsarfunktion och alla larm går istället till cheferna. Vi på Interaktiv Säkerhet har jobbat med visselblåsning i många år och har gedigen erfarenhet inom ämnet.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Det är dags för showtime med Apple

Nu kickar Apples event igång med titeln ”It is showtime” och i den här artikeln sammanfattar vi alla godbitar. Eventet börjar med att Tim Cook (Apple) berättar om deras tjänster som du kan använda via dina enheter. Det mest är gratis men en del måste man ju såklart betala för.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

Nina Hakola ny marknadschef på Solita

Solita fortsätter sin satsning i Sverige och anställer nu Nina Hakola som marknadschef. Nina kommer närmast från APSIS, där hon ansvarat för flera av företagets nyckelkunder i Sverige. Tidigare har hon varit landschef i Finland för Studentum, en söktjänst för utbildningar, vars närvaro hon var med och byggde upp på den finska marknaden.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

”Den gemensamma AI-plattformen ska fungera som en one-stop shop”

Nu satsar EU 20 miljoner euro på en europeisk plattform för artificiell intelligens – tillgänglig för alla. Den treåriga satsningen samlar 79 partners från hela Europa och forskningsdelen leds av Örebroprofessor Alessandro Saffiotti. – Tanken är att den gemensamma AI-plattformen ska fungera som en ”one-stop shop”.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

PewDiePie inte längre störst på Youtube

Kampen på Youtube mellan svenska Felix “Pewdiepie” Kjellberg och indiska T-series har pågått en längre tid. I skrivande stund har T-series puttat ned PewDiePie från tronen. Fansen har tagit till alla möjliga knep för att locka nya följare, allt för att undvika att Pewdiepie skulle förlora tronen som störst i världen på Youtube.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

Här kan du se Apples live-event om några timmar

Om några timmar ska Apple lansera något nytt och stort. Rykten om en ny tv-tjänst, spelplattform och mer ekar i branschen. Här kan du själv se hela eventet live.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Amazon tjänar storkovan på fylleshoppping

Att Amazon dominerar e-handeln är ingen nyhet. Men lägg till några shots av tequila så blir plattformen ännu mer tilltalande. The Hustle har tillfrågat fler än 2000 vuxna amerikaner som dricker alkohol om deras shoppingbeteende online efter att ha druckit öl, vin eller sprit.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Facebook Messenger populäraste sättet att dela innehåll

Privata meddelandeappar som Facebook Messenger och WhatsApp är den mest populära metoden för att dela innehåll, det visar ny forskning från GlobalWebIndex och We Are Social. I studien framkommer det att tre av fem (63 procent) internetanvändare i Storbritannien och USA delar innehåll och rekommendationer via privata meddelandeappar. Lite mer än hälften (54 procent) använder öppna sociala plattformar för att dela innehåll, 51 procent word of mouth, 48 procent via SMS och 37 procent via e-post.

Dagensanalys.se - Igår: 18:45

Bara hälften vill se relevanta annonser

Folk är mindre accepterande av annonsering på nätet när de får mer information kring hur deras personliga data används för riktade annonser. Ny forskning från Information Comissioner’s Office (ICO) visar att två tredjedelar (63 procent) initialt ansåg att det var acceptabelt med displayannonser i utbyte mot att innehållet på sajten var gratis. Men när respondenterna i studien fick veta vilken typ av information webbplatserna delar med annonsörerna sjönk siffran rejält till 36 procent.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.