Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 25 March, 04:23

Dagensanalys.se - 15 mar 19 kl. 15:10

Readly Ads kommer att hanteras av King Street Media i Sverige



King Street Media i samarbete med Readly för att driva nylanserade annonsprodukten Readly Ads på den svenska marknaden. Readly Ads lanserades 2018 och ska ge nya förutsättningar för traditionell printannonsering, genom att placera den i en digital miljö. På det här sättet får annonsörer möjlighet att, via AI, placera, utvärdera och optimera printannonser digitalt, baserat på önskad målgrupp och prestation. Flera stora svenska förlag, som Bonnier Magazines & Brands, Aller, Egmont, IDG, Expressens- och Aftonbladets magasin, har avtalat om att upplåta annonsutrymme till Readly Ads. Digital first är ett av våra tydligaste ledord och vi på Readly vill vi skapa en framtida annonsmarknad som är både relevant för kunden och lönsam för annonsörerna.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Ads, King Street Media, Sverige, Street Media, Readly, Readly Ads, AI, Bonnier Magazines, IDG, Aftonbladets, Patrik Brännfors, Global Sales, Storbritannien, Tyskland, Stefan Andersson, Dagensanalys

Dela artikeln

1 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Readly, Adskommer att , hanterasav , King, Street, Media, i Sverige
Dagensanalys.se - 14 nov 18 kl. 12:53

Readly lanserar Readly Ads

Nu introducerar magasinappen Readly digitala annonsformatet Readly Ads. Annonsformatet Readly Ads introduceras till början som ett pilotprojekt i Sverige och kommer under nästa år även lanseras i Tyskland och England. Med hjälp av Readly Ads kan annonsörer lära känna sin målgrupp och få data på hur deras annonser engagerar.

Dagens Media - 13 mar 19 kl. 10:27

Readly tar in King Street Media

Säljbolaget King Street Media ska sköta försäljningen av Readlys annonsprodukt Readly Ads..

Dagensanalys.se - 30 aug 18 kl. 08:12

Spelar egentligen Ads.txt någon roll?

Ads.txt lanserades av IAB. Sedan dess har tusentals aktörer gått med på att inkludera Ads.

Dagensanalys.se - 05 dec 18 kl. 12:19

Ads.txt är ett måste när du köper annonser på nätet

Förra året släppte IAB Tech Lad verktyget ads.txt som ska hjälpa till att bekämpa annonsfusk. Nu kommer uppföljaren som ska göra det enklare för annonsörer att köpa annonser i appar av godkända återförsäljare.

Dagensanalys.se - 17 apr 18 kl. 10:01

Många har fel i sin Ads.txt och som bör åtgärdas omgående

I en kartläggning bland 5.000 webbplatser har användningen av Ads.txt ökat från 8,5 procent i september förra året till hela 51 procent i februari, i år.

Dagensanalys.se - 11 sep 17 kl. 10:01

Känner du till Ads.txt? Du borde göra det

Bakom initiativet Ads.txt finner vi internetannonsörens bästa vän, IAB. IAB Tech Lab har lanserat ett verktyg som ska hjälpa annonsörer att undvika falsk eller icke-verifierad inventory genom att gå runt dessa aktörer.

Dagensanalys.se - 07 feb 18 kl. 10:31

Så fungerar Ads.txt

Du har kanske hört att IAB infört ett verktyg som kallas Ads.txt som ska hjälpa till att bekämpa annonsfusk. Men vad är egentligen ads.

Dagensanalys.se - 02 mar 18 kl. 10:45

Så här fungerar Ads.txt

Du har kanske hört att IAB infört ett verktyg som kallas Ads.txt som ska hjälpa till att bekämpa annonsfusk. Men vad är egentligen ads.

Dagensanalys.se - 21 feb 18 kl. 15:28

Google lanserar Auto Ads

Google har tagit fram ett helt nytt format inom AdSense som man kallar för Auto Ads. Du har rätt, det handlar om artificiell intelligens som väljer ut och placerar annonser. Publicister som redan använt formatet har ökat sina intäkter i snitt med 10 procent.

Dagensanalys.se - 27 jul 18 kl. 10:30

Nu kommer Apple Search Ads till fler länder

Det var i december som Apple lanserade Search Ads Basic, som gjorde det möjligt att annonsera för att få användare att installera appar. Nu har fler länder möjligheten att använda formatet. Search Ads Basic kompletterades med Search Ads Advanced och rullades ut efter sin lansering till flera länder.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Bara hälften vill se relevanta annonser

Folk är mindre accepterande av annonsering på nätet när de får mer information kring hur deras personliga data används för riktade annonser. Ny forskning från Information Comissioner’s Office (ICO) visar att två tredjedelar (63 procent) initialt ansåg att det var acceptabelt med displayannonser i utbyte mot att innehållet på sajten var gratis. Men när respondenterna i studien fick veta vilken typ av information webbplatserna delar med annonsörerna sjönk siffran rejält till 36 procent.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Emma Svensson och Jonas Fagerström ska lyfta Huawei

Huawei inleder ett samarbete med fotografen Emma Svensson och äventyraren Jonas Fagerström inom sitt nya marknadsföringskoncept – Dare to Challenge. Emma och Jonas, likt Zara Larsson och Sarah Sjöström som tidigare kommunicerats, passar väl in i konceptet som handlar om att våga utmana, anser Huawei. Vi är väldigt stolta över att addera fler färgstarka profiler till konceptet Dare to Challenge.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

I USA har man lanserat Digital Happiness Index

I USA har man lanserat en index-lista över bästa UX. Listan heter passande nog Digital Happiness Index. Med listan kan du se vilka varumärken som levererar bäst upplevelser för sina kunder och besökare.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

Mailchimp och Shopify skiljer sig och bråkar nu om vem som var dum

Shopify har ett galleri av appar som du kan använda för din e-satsning. Nu har en av de mer populära, Mailchimp, valt att skilja sig från Shopify. Nu pågår ett ordkrig om vem som var dummast.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

Amazon satsar på mobil annonsplattform för video

Amazon vill äta upp mer av annonskakan från jättarna Google och Facebook. För att göra det tar e-handelsplattformen nu sikte på videoannonser i mobilen. Att kunna visa upp produkter som är köpbara på Amazon i videoformat känns givet.

Dagensanalys.se - 11 timmar sedan

Det är inte alltid ny teknik gör produkter bättre

Komikern Bill Maher pratar under sin talk-show om hur ny teknik inte alltid gör produkter bättre som hans kära PAX-vaporizer. Kul klipp som är värt att se. Bill Maher pratar om ”reversed improvement”.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:39

Lars Lyberg är Årets Statistikfrämjare 2019

I samband med Svenska statistikfrämjandets årsstämma delades även priset till Årets Statistikfrämjare ut. Priset delas ut årligen till ”En eller flera personer, verksamma i eller anknutna till Sverige, som gjort en slagkraftig insats på statistikområdet som under det senaste året givet publik uppmärksamhet. Insatsen kan bestå av en innovativ metod, en smart analys eller på ett framgångsrikt sätt ha utmanat en etablerad sanning.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:30

Filippa K väljer Episerver för sin globala e-handel

Fokus i utvecklingen av de nya sajten för Filippa K har varit att erbjuda en personaliserad upplevelse där produkterna lyfts fram med individuella rekommendationer. Vår e-handel har ökat mycket snabbt och vi behövde en ny plattform både för att möta den förväntade tillväxten framåt och för att stödja vår varumärkesstrategi och affärsmål. Med Episerver Commerce och Avensias ramverk får vi den bästa lösningen som finns på marknaden idag.

Dagensanalys.se - I förrgår: 14:53

SAS Institute investerar 9 miljarder kronor i artificiell intelligens

Dataanalysföretaget SAS Institute investerar i att utöka sin ledande ställning inom artificiell intelligens. Det kommer också att märkas i Sverige, lovar Sverige-chefen Ola Ringström. SAS Institute investerar 9 miljarder kronor för att utveckla ny mjukvara och tjänster inom artificiell intelligens, samtidigt som man lägger stor vikt vid utbildningsområdet för både anställda och kunder.

Dagensanalys.se - I förrgår: 12:58

Streaming är nu större än kabel-tv

Netflix, Hulu och andra streamingtjänster är nu större än kabel-tv visar en undersökning från MPAA. Vad det handlar om är antalet abonnemang globalt för streamingtjänster jämfört med hur många som har kabel-tv. Bakom studien är The Motion Picture Association of America (MPAA) som hävdar att det finns 613,3 miljoner abonnemang på streamingtjänster och 556 miljoner kabel-tv-abonnemang.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.