Dagensanalys.se > Ekonomi

Tuesday, 26 March, 04:02

Dagensanalys.se - 14 mar 19 kl. 14:09

Blocket satsar på Growth Marketing med nyrekrytering



Mattias Bogren ska leda Blockets satsning på Growth Marketing. Han kommer närmast från Bonnier Magazines & Brands där han var digital affärsområdeschef. Att få bli en del av Blocketteamet ska bli fantastiskt. Det känns oerhört motiverande att börja jobba på ett företag som gör skillnad och jag ser fram emot att ta mig an de utmaningar som Blocket står inför. Att de satsar på ett growth marketing-team visar att det är en modern och framåtlutad organisation, kommenterar Mattias Bogren.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Growth Marketing, Bogren, Blockets, Bonnier Magazines, Blocketteamet, Blocket, Mattias Bogren, Cecilia, Krusenstierna, Dagensanalys

Dela artikeln

delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Blocket, satsar, Growth, Marketingmed , nyrekrytering
Dagensanalys.se - 21 mar 19 kl. 19:55

City Gross satsar på marketing automation och ny lojalitetsplattform

City Gross utvecklar sin kundklubb med ny marketing automation- och lojalitetsplattform. Nu samlar man in kunddata i realtid och kan segmentera sina kunder och kommunicera med dem utifrån deras köpbeteende. City Gross kundklubb, Prio, har idag 1 miljon medlemmar.

DI - 20 okt 15 kl. 16:50

Blocket satsar på mode-sajt

Försäljningen av mode på nätet ökar ständigt och för Blocket likaså. Nu startar företaget sin nya mode-sajt Blocket Mode för att samla de mode-riktigaste annonserna på samma plats..

UNT - 07 jan 11 kl. 20:27

Blocket satsar på Ipad

Köp- och säljsajten Blocket fortsätter sin satsning på mobila tjänster. Nu släpper de en applikation till surfplattan Ipad. Sedan tidigare har de appar till både Iphone och androidtelefoner..

Expressen - 03 apr 18 kl. 11:17

Tunga bilhandlare lämnar Blocket - satsar på ny sajt

Flera tunga bilåterförsäljare lämnar nu Blocket för bilhandelns egen satsning på en handelsplats på nätet: Wayke.se, skriver Dagens Nyheter.Sedan starten i höstas har sajten haft 2 miljoner besökare..

Dagensanalys.se - 14 nov 17 kl. 16:56

Göteborgsbyrån Sigma vill ta Growth Driven Marketing till Stockholm

Kundernas förväntningar har förändrats. Att leverera en genomsnittlig kundupplevelse är inte längre tillräckligt säger Göteborgsbyrån Maverick by Sigma som utvecklat konceptet Growth Driven Marketing, GDM, och med det satsar man stort i Stockholm. Konceptet fokuserar på att attrahera, konvertera och ta hand om kunder utifrån analys av kunddata, optimerade kundupplevelser och ett tillväxtdrivet tänk.

Dagensanalys.se - 16 dec 18 kl. 15:47

WPP anställer sin första Chief Marketing and Growth Officer

Det är ingen munter stämning så här i juletid på WPP. Tusentals ska varslas och bolag ska säljas. Men för att driva på den egna affären har man nu tagit in en Chief Marketing and Growth Officer.

Dagensanalys.se - 12 feb 18 kl. 13:55

Content Marketing Monstret – Vilka lyckas och vilka misslyckas

I år skall alla bygga upp ett eget Content Marketing Team. I slutet av året skall det bli spännande att se hur många av dessa som lyckades och hur många som havererade. Är det någon av er som minns Big Data trenden för ett par år sedan?

Dagens PS - 25 okt 18 kl. 11:46

Influencer marketing – uppstickare i kraftig tillväxt

Idag förändras vårt köpmönster i rasande takt. Affärsidkare och andra gnuggar sina geniknölar för att hitta nya sätt att sprida ordet om sin verksamhet och sina produkter. En av de snabbast växande marknadsföringstrenderna idag är marknadsföring med influencers (influencer marketing).

Dagensanalys.se - 14 dec 18 kl. 13:53

28-årig svensk blir ny Global Head of Marketing på Autobutler

Online marknadsplatsen för bilreparationer, Autobutler, tillsätter Dino Denic som Global Head of Marketing. På kort tid har den 28-årige Denic markerat sig inom den europeiska verkstadsbranschen som expert inom digital marknadsföring och han har nu tillsatts som Global Head of Marketing på Autobutler, för att digitalisera den analoga verkstadsbranschen i hela Europa. Han styr nu marknadsföringen i fem länder – Sverige, Danmark, Tyskland, England och Frankrike.

Dagensanalys.se - 08 feb 16 kl. 14:11

Spoon investerar i marketing automation

Marketing automation växer kraftigt på den Nordiska marknaden. Allt fler företag satsar på automatiserad leadsgenerering och inbound marketing för att koppla samman och automatisera sin marknadsföring och försäljning. Nu hoppar Spoon in i Marketing Automation med företaget Infunnel.

Dagensanalys.se - 20 dec 18 kl. 14:33

Dora Streiffert Tolstoy ny kommunikationschef på Schibsted Growth

Dora Streiffert Tolstoy får jobbet som Schibsted Growths kommunikationschef. Rollen innebär att arbeta med kommunikation och verksamhetsutveckling, både för Schibsted Growth som investmentbolag samt för portföljbolagen. Hon kommer också att ingå i Schibsted Growths ledningsgrupp.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Google vill hjälpa världens journalister med vassa gratis-verktyg

Google vill hjälpa världens journalister genom att tillhandahålla verktyg som ska göra det enklare att förstå läsarna och hur artiklar konsumeras. Satsning heter Google News Initiative. En av verktygen heter News Consumer Insights och ska helt enkelt göra det lättare för journalister och publicister.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Guide: Allt du behöver veta om visselblåsning

Det har varit mycket skriverier om visselblåsning och visselblåsare den senaste tiden. Nyligen framkom det bland annat att Swedbank saknar en extern visselblåsarfunktion och alla larm går istället till cheferna. Vi på Interaktiv Säkerhet har jobbat med visselblåsning i många år och har gedigen erfarenhet inom ämnet.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Det är dags för showtime med Apple

Nu kickar Apples event igång med titeln ”It is showtime” och i den här artikeln sammanfattar vi alla godbitar. Eventet börjar med att Tim Cook (Apple) berättar om deras tjänster som du kan använda via dina enheter. Det mest är gratis men en del måste man ju såklart betala för.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

Nina Hakola ny marknadschef på Solita

Solita fortsätter sin satsning i Sverige och anställer nu Nina Hakola som marknadschef. Nina kommer närmast från APSIS, där hon ansvarat för flera av företagets nyckelkunder i Sverige. Tidigare har hon varit landschef i Finland för Studentum, en söktjänst för utbildningar, vars närvaro hon var med och byggde upp på den finska marknaden.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

”Den gemensamma AI-plattformen ska fungera som en one-stop shop”

Nu satsar EU 20 miljoner euro på en europeisk plattform för artificiell intelligens – tillgänglig för alla. Den treåriga satsningen samlar 79 partners från hela Europa och forskningsdelen leds av Örebroprofessor Alessandro Saffiotti. – Tanken är att den gemensamma AI-plattformen ska fungera som en ”one-stop shop”.

Dagensanalys.se - 11 timmar sedan

PewDiePie inte längre störst på Youtube

Kampen på Youtube mellan svenska Felix “Pewdiepie” Kjellberg och indiska T-series har pågått en längre tid. I skrivande stund har T-series puttat ned PewDiePie från tronen. Fansen har tagit till alla möjliga knep för att locka nya följare, allt för att undvika att Pewdiepie skulle förlora tronen som störst i världen på Youtube.

Dagensanalys.se - 11 timmar sedan

Här kan du se Apples live-event om några timmar

Om några timmar ska Apple lansera något nytt och stort. Rykten om en ny tv-tjänst, spelplattform och mer ekar i branschen. Här kan du själv se hela eventet live.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Amazon tjänar storkovan på fylleshoppping

Att Amazon dominerar e-handeln är ingen nyhet. Men lägg till några shots av tequila så blir plattformen ännu mer tilltalande. The Hustle har tillfrågat fler än 2000 vuxna amerikaner som dricker alkohol om deras shoppingbeteende online efter att ha druckit öl, vin eller sprit.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Facebook Messenger populäraste sättet att dela innehåll

Privata meddelandeappar som Facebook Messenger och WhatsApp är den mest populära metoden för att dela innehåll, det visar ny forskning från GlobalWebIndex och We Are Social. I studien framkommer det att tre av fem (63 procent) internetanvändare i Storbritannien och USA delar innehåll och rekommendationer via privata meddelandeappar. Lite mer än hälften (54 procent) använder öppna sociala plattformar för att dela innehåll, 51 procent word of mouth, 48 procent via SMS och 37 procent via e-post.

Dagensanalys.se - Igår: 18:45

Bara hälften vill se relevanta annonser

Folk är mindre accepterande av annonsering på nätet när de får mer information kring hur deras personliga data används för riktade annonser. Ny forskning från Information Comissioner’s Office (ICO) visar att två tredjedelar (63 procent) initialt ansåg att det var acceptabelt med displayannonser i utbyte mot att innehållet på sajten var gratis. Men när respondenterna i studien fick veta vilken typ av information webbplatserna delar med annonsörerna sjönk siffran rejält till 36 procent.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.