Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 25 March, 14:44

Dagensanalys.se - 13 mar 19 kl. 17:55

”Konsumenter föredrar att köpa av varumärken som delar deras värderingar”



Årets resultat från Meaningful Brands®  visar att 77 procent av alla varumärken skulle kunna försvinna utan att någon bryr sig. Och att 55 procent av konsumenterna tycker att varumärken har en viktigare roll än politikerna när det kommer till att skapa en bättre framtid. Men samtidigt anser 58 procent av all content som skapas av världens 1800 ledande varumärken är dåligt, irrelevant och misslyckas med att leverera på konsumenternas förväntningar samtidigt som konsumenterna kräver meningsfullt content. Därför skulle 77 procent av alla varumärken kunna försvinna utan att någon skulle bry sig vilket är det högsta resultatet sedan mätningarna startade 2008 och en ökning med 3 procentenheter från mätningen 2017. Att pris och produkt inte räcker för att gå hela
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Meaningful Brands, Ida Fröjdh, Bizkit Havas, Ida, Sverige, Finans, Sportvarukedjor, Konsumenter, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Konsumenter, föredraratt , köpaav , varumärkensom delar , deras värderingar
Dagensanalys.se - 26 feb 18 kl. 12:06

E-handel i mobilen ökar, men konsumenter föredrar mobilhemsidan framför appen

Ända sedan den smarta mobilen såg dagens ljus har den haft en ökande inverkan på människors shoppingbeteende. Idag bedöms en tredjedel av alla köp involvera en mobiltelefon på något sätt. Dock har inte användandet av appar fått samma genomslag, och företag uppmuntras numera att ha enkla och bra mobilsidor framför appar.

Dagensanalys.se - 28 apr 16 kl. 15:00

Produktens härkomst är avgörande för många konsumenter

Ny internationell forskning visar att så många som 73 procent av konsumenterna anser att produktens tillverkningsland är en viktig faktor vid nya inköp. Denna faktor kan till och med överväga sådant som pris, funktion eller kvalitet. Studien är utförd av analysföretaget Nielsen, som har undersökt om konsumenter föredrar lokala produkter framför internationella företag.

Dagensanalys.se - 03 apr 17 kl. 14:48

Accenture kartlägger kundlojalitetsprogram

Varje år slösar företag flera miljarder kronor på kundlojalitetsprogram som inte fungerar som de en gång gjort, visar en ny studie från Accenture Strategy. I Sverige ligger idag miljontals lojalitetspoäng oanvända och en majoritet av svenska konsumenter (82 procent) uppger att de är mindre lojala mot varumärken än tidigare, med stor inverkan på företagens lönsamhet. Företag måste ägna mer uppmärksamhet åt de nya faktorer som skapar lojalitet i dagens digitala värld, eller riskera att förlora sina kunder.

Dagensanalys.se - 19 feb 18 kl. 11:01

”Röstassistenter kommer att revolutionera näthandeln”

En ny rapport visar att röstassistenter kommer att bli ett dominerande sätt för konsumentinteraktion under de närmaste tre åren. Capgemini’s Digital Transformation Institute har lanserat en ny rapport med titeln ”Conversational Commerce:Why Consumers Are Embracing Voice Assistants in Their Lives”. Röstassistenter kommer att revolutionera näthandeln, skriver Capgemini Digital Transformation Institute.

Dagensanalys.se - 26 feb 19 kl. 13:30

5 argument till varför video ska ingå i din marknadsstrategi

Video fortsätter att växa i popularitet, speciellt hos den yngre generationen. Ifall du ännu inte är helt övertygad, får du här fem argument till varför video bör ingå i din marknadsstrategi under 2019. Video är en effektiv kanal för att nå ut med ditt innehåll och har i takt med ökningen av sociala medier blivit allt mer populär.

Dagensanalys.se - 29 jun 17 kl. 18:39

Millennials förväntar sig mer än andra konsumentgrupper

Millenniumgenerationen är en målgrupp uppvuxen med det digitala sedan födseln – digital by nature – som konsumerar och interagerar i flera kanaler samt med flera skärmar, ofta samtidigt. Att nå fram till millennials är idag en stor utmaning för digitala marknadsförare. En utmaning är att millennials har ett brett åldersintervall med olika intressen, beteenden och livsstilar.

Dagensanalys.se - 05 jul 18 kl. 14:25

”Med stöd av AI hjälper teknologier marknadsförare att fatta smartare beslut”

Redan idag påverkar AI våra dagliga liv. Netflix förutspår vilken serie vi vill sträcktitta på och Nest lär sig vilken temperatur vi föredrar hemma. Med AI-tekniken blir våra arbeten enklare, snabbare och mer effektiva, inom marknadsföring likaså vilket kommer leda till smartare varumärken och medieföretag.

Dagensanalys.se - 06 apr 16 kl. 13:34

Satsa på kort reklam om du vill nå ut till dagens unga

Magasinet Resumé rapporterar om en ny undersökning som visar att Millienials – alltså generationen kring millenieskiftet och som växt upp med den digitala världen – föredrar kort reklam. Undersökningen gjordes av YuMe och IPG Media Lab, och visar alltfler av konsumenterna (och alltså i synnerhet de unga) är mer mottagliga för korta reklamsnuttar. Då ökar alltså chansen för att tittaren faktiskt kommer ihåg varumärket och produkten.

Dagensanalys.se - 11 maj 16 kl. 10:37

Svenskar allt mer uppkopplade – äger i snitt 5,8 uppkopplade enheter

Adobe har idag publicerat rapporten Best of the Best 2015 som analyserat några av världens största företags närvaro online och tillfrågat svenskar om deras nätvanor. Bland annat framgår att svenskarna är allt mer uppkopplade och i snitt äger 5,8 anslutna enheter. Som en följd byter svenska konsumenter plattform allt oftare när de surfar och utför ärenden online.

Dagensanalys.se - 20 aug 18 kl. 07:39

Nätet prioriteras innan man ska shoppa

En klar majoritet av alla köpsugna (87 procent) börjar sin sökning efter nya produkter eller tjänster på nätet, avslöjar en ny studie. Det är faktiskt en ökning från 71 procent förra året. Med andra ord har allt flera identifierat fördelarna med att söka innan de ger sig ut på stan för att köpa.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 15 minuter sedan

Facebook Messenger populäraste sättet att dela innehåll

Privata meddelandeappar som Facebook Messenger och WhatsApp är den mest populära metoden för att dela innehåll, det visar ny forskning från GlobalWebIndex och We Are Social. I studien framkommer det att tre av fem (63 procent) internetanvändare i Storbritannien och USA delar innehåll och rekommendationer via privata meddelandeappar. Lite mer än hälften (54 procent) använder öppna sociala plattformar för att dela innehåll, 51 procent word of mouth, 48 procent via SMS och 37 procent via e-post.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Bara hälften vill se relevanta annonser

Folk är mindre accepterande av annonsering på nätet när de får mer information kring hur deras personliga data används för riktade annonser. Ny forskning från Information Comissioner’s Office (ICO) visar att två tredjedelar (63 procent) initialt ansåg att det var acceptabelt med displayannonser i utbyte mot att innehållet på sajten var gratis. Men när respondenterna i studien fick veta vilken typ av information webbplatserna delar med annonsörerna sjönk siffran rejält till 36 procent.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Emma Svensson och Jonas Fagerström ska lyfta Huawei

Huawei inleder ett samarbete med fotografen Emma Svensson och äventyraren Jonas Fagerström inom sitt nya marknadsföringskoncept – Dare to Challenge. Emma och Jonas, likt Zara Larsson och Sarah Sjöström som tidigare kommunicerats, passar väl in i konceptet som handlar om att våga utmana, anser Huawei. Vi är väldigt stolta över att addera fler färgstarka profiler till konceptet Dare to Challenge.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

I USA har man lanserat Digital Happiness Index

I USA har man lanserat en index-lista över bästa UX. Listan heter passande nog Digital Happiness Index. Med listan kan du se vilka varumärken som levererar bäst upplevelser för sina kunder och besökare.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Mailchimp och Shopify skiljer sig och bråkar nu om vem som var dum

Shopify har ett galleri av appar som du kan använda för din e-satsning. Nu har en av de mer populära, Mailchimp, valt att skilja sig från Shopify. Nu pågår ett ordkrig om vem som var dummast.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

Amazon satsar på mobil annonsplattform för video

Amazon vill äta upp mer av annonskakan från jättarna Google och Facebook. För att göra det tar e-handelsplattformen nu sikte på videoannonser i mobilen. Att kunna visa upp produkter som är köpbara på Amazon i videoformat känns givet.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

Det är inte alltid ny teknik gör produkter bättre

Komikern Bill Maher pratar under sin talk-show om hur ny teknik inte alltid gör produkter bättre som hans kära PAX-vaporizer. Kul klipp som är värt att se. Bill Maher pratar om ”reversed improvement”.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:39

Lars Lyberg är Årets Statistikfrämjare 2019

I samband med Svenska statistikfrämjandets årsstämma delades även priset till Årets Statistikfrämjare ut. Priset delas ut årligen till ”En eller flera personer, verksamma i eller anknutna till Sverige, som gjort en slagkraftig insats på statistikområdet som under det senaste året givet publik uppmärksamhet. Insatsen kan bestå av en innovativ metod, en smart analys eller på ett framgångsrikt sätt ha utmanat en etablerad sanning.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:30

Filippa K väljer Episerver för sin globala e-handel

Fokus i utvecklingen av de nya sajten för Filippa K har varit att erbjuda en personaliserad upplevelse där produkterna lyfts fram med individuella rekommendationer. Vår e-handel har ökat mycket snabbt och vi behövde en ny plattform både för att möta den förväntade tillväxten framåt och för att stödja vår varumärkesstrategi och affärsmål. Med Episerver Commerce och Avensias ramverk får vi den bästa lösningen som finns på marknaden idag.

Dagensanalys.se - I förrgår: 14:53

SAS Institute investerar 9 miljarder kronor i artificiell intelligens

Dataanalysföretaget SAS Institute investerar i att utöka sin ledande ställning inom artificiell intelligens. Det kommer också att märkas i Sverige, lovar Sverige-chefen Ola Ringström. SAS Institute investerar 9 miljarder kronor för att utveckla ny mjukvara och tjänster inom artificiell intelligens, samtidigt som man lägger stor vikt vid utbildningsområdet för både anställda och kunder.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.