Dagensanalys.se > Ekonomi

Tuesday, 19 March, 17:48

Dagensanalys.se - 12 mar 19 kl. 14:31

Riktad reklam? Inte om svenskarna får välja



Analys- och kommunikationsbyrån Insight Intelligence har för femte året i rad genomfört en undersökning om svenska folkets attityder till digital integritet. Det framkommer bland annat att majoriteten av svenskarna är fortsatt negativa till riktad reklam. Hela 57 procent uppger att de ser riktad reklam som något negativt. Den situation som svenskarna känner sig mest bekväm med att få riktad reklam är via e-post (18 procent), följt av sociala medier (11 procent). Samtidigt svarar hela 49 procent att de aldrig känner sig bekväm.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Insight Intelligence, Skatteverket, Polisen, GDPR, Cirio Advokatbyrå, Group, IAB Sverige, Riktad, Dagensanalys

Dela artikeln

2 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Riktad, reklamInte om , svenskarnafår , välja
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near ''Riktad|reklam|svenskarna|välja') LIMIT 0,11 OPTION field_weights=(headl' at line 1