Dagens Media > Ekonomi

Saturday, 20 April, 16:21

Dagens Media - 14 jan 19 kl. 10:28

Rapport: Bristande transparens driver på inhouse-trenden



87 procent av beslutsfattare är oroade över mediebyråernas transparens, visar en färsk rapport framtagen av Digiday och Bannerflow..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Digiday, Bannerflow

Dela artikeln

12 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Rapport, Bristande, transparens, driver, inhouse-trenden
DN - 08 feb 12 kl. 19:08

?Ingen transparens i regeringens hantering av Acta-avtalet?

Korruption trivs i mörker. Därför måste vi tända ljuset i maktens korridorer. Full transparens måste råda när det gäller tjänstemäns och politikers kontakt med näringsliv och intresseorganisationer.

Dagens Media - 05 sep 18 kl. 07:00

"Börja ifrågasätta jättarnas brist på transparens"

Det är dags att ifrågasätta Facebook och Googles bristande transparens innan man spenderar miljontals reklampengar på plattformarna, skriver Mårten Erlberg på Dentsu Aegis..

Dagens Media - 22 jan 19 kl. 13:30

"Ställ större krav på transparens hos mediebyråerna"

REPLIK. Att 87 procent av beslutsfattarna inom marknadsföring är oroliga för bristande transparens hos mediebyråerna kan man absolut tolka som ett trist underbetyg för mediebyråbranschen. Dessutom ett antagande om ren ohederlighet, skriver Staffan Hultén på RAM i svar på Stefan Mahlstein..

Realtid - 27 sep 16 kl. 00:00

Bristande transparens i skattefrågor

Företagens interna kommunikationen kring skattefrågor måste bli bättre..

BT - 30 okt 12 kl. 17:31

Bristande etik hos mobiloperatörer

Telia Sonera, Tele2 och Telenor har alla stora brister i sina etiska regler, hävdar Fair Trade Center i en rapport. Operatören 3 saknar helt regelverk, vilket företaget nu lovar att införa. Fair Trade Center har gjort en uppföljning av undersökningen av svenska mobiloperatörer som gjordes 2009.

Supermiljöbloggen - 26 sep 14 kl. 08:15

Naturskyddsföreningen: Statliga Sveaskog brister i transparens

Ett statligt bolag som skulle kunna gå i bräschen för Sveriges hållbarhetsarbete men som ändå inte gör det, känns det igen? Det är inte bara Vattenfall som ständigt är i blåsväder, även Sveaskog har kritiserats flera gånger de gångna åren, som 2010 då riksrevisionen kritiserade bolaget för att inte aktivt nog sälja av sina skogsindustrier eller 2006 då de sålde mark till en privatperson som jakt- och fiskevårdsföreningen arrenderade.
Nu går Naturskyddsföreningen ut i ett öppet brev till styrelsen för Sveaskog och kritiserar deras bristande öppenhet och transparens.

Dagensanalys.se - 21 jun 16 kl. 22:03

Sverige kan bli kung på programmatisk video enligt ny rapport

Programmatisk video ökar snabbt världen över och förväntas nästintill dubblas till år 2018. Trots det kvarstår stora utmaningar i att skapa tillväxt. I en rapport från MTM på uppdrag av Ooyala undersöks faktorer för tillväxt inom programmatisk video på marknaderna USA, Frankrike, Tyskland, Storbritannien och Sverige.

Dagensanalys.se - 20 feb 18 kl. 17:56

Privata marknadsplatser driver på tillväxten inom mobil annonsering

Under fjärde kvartalet 2017 ökade de betalda annonsvisningarna på mobila privata marknadsplatser (PMPs) med 37 procent, jämfört med samma period förra året PubMatics har publicerat rapporten Q4 1017 Quarterly Mobile Index (QMI), som identifierar trender inom mobil annonsering. Framgången för mobila PMPs beror på att stora marknadsförare fortsätter öka sina investeringar via programmatiska kanaler. När oron för kvalitet, viewability och transparens ökar erbjuder PMPs annonsörer trygg tillgång till premiuminnehåll, samtidigt som de skyddar sig mot ad fraud och varumärkesrisk.

YLE - 06 jun 17 kl. 04:01

Rapport: Globaliseringen hämtar populismen tillbaka

Vem och vad sådde fröna för ett sjudande missnöje bland befolkningar runt världen och har lett till populismens framfart? Näringslivets delegation (EVA) granskar och diskuterar populism i en nyligen publicerad rapport. Rapporten består av fem kapitel där olika experter medverkat.

Dagensanalys.se - 27 okt 17 kl. 11:13

Influencers driver affärer, men användarna vet sällan att vad de ser är annonser

En undersökning från Open Influence visar att influencers på sociala nätverk har stor inverkan på försäljningen av varor och tjänster. Däremot uppmärksammar få användare vad som är influencerns egen åsikt och vad som är sponsrat innehåll, trots tydligare regler kring transparens i influencermarknadsföring. Frågan är dock om det spelar någon roll för användarens köpvilja.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 8 timmar sedan

Manfred Aronsson: “Vill man bli rik ska man satsa på innehåll”

PÅSKLÄSNING. För drygt ett och ett halvt år sedan fick Manfred Aronsson hastigt lämna C More efter en strukturförändring. Nu berättar han för Dagens Media vad han har haft för sig efter han var med och vände skutan på C More – och vad han tror att framtiden har med sig för branschen: ”Alla vill åt bra innehåll.

Dagens Media - Igår: 08:00

Ica blickar tillbaka på påskhaveriet

PÅSKLÄSNING. Efter massiva reaktioner stoppade Ica sin påskkampanj som kritiserades för att vanhelga nattvarden. Fem år senare berättar marknadsdirektören Gunilla Asker vad man lärt sig sedan dess..

Dagens Media - I förrgår: 14:51

Så mycket omsätter digital annonsering 2021

Rapporten ”Global media report” spår de största globala trenderna fem år fram i tiden..

Dagens Media - I förrgår: 13:16

Löfbergs väljer Context Media

Mediebyrån Context Media vinner uppdraget för Löfbergs..

Dagens Media - I förrgår: 11:04

Facebook kritiseras för nya annonsregler

Facebooks nya regler inför EU-valet riskerar att stoppa annonser om EU-valet som egentligen borde få visas, menar företrädare från EU..

Dagens Media - I förrgår: 09:37

Därför lämnar Sverigechefen Maria Casino

För Dagens Media berättar Maria Casinos före detta Sverigechef, Katinka Berg, varför hon lämnar varumärket. ”Gemensamt beslut att hitta en annan lösning”, säger hon..

Dagens Media - I förrgår: 08:17

Amazon ska lämna Kina

Kinesiska medier rapporterar att Amazon vill dra sig ut ur Kina..

Dagens Media - I förrgår: 07:39

”Lagstiftningen hinner inte med teknikutvecklingen”

”GDPR-ninjan” Hanna Kjellman gästar AI-podden för ett samtal om teknikutveckling, lagstiftning kring AI och varför GDPR redan är obsolet..

Dagens Media - I förrgår: 07:39

”Krig om herraväldet bland streamingtjänsterna”

Intresset för icke engelskspråkig drama har ökat lavinartat tack vare de stora streamingjättarna. Inte minst nordiska program är i hetluften. ”Vi har varit en undangömd specialbokhylla men gör man något bra nu så syns man”, säger Endemol Shine Groups Lars Blomgren..

Dagens Media - 17 apr 19 kl. 16:18

JCDecaux skänker 20 miljoner euro till Notre-Dame

Utomhusbolaget skänker pengar och annonsytor för att stötta återuppbyggnaden av Notre-Dame..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.