Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 18 February, 21:29

Dagensanalys.se - 14 nov 18 kl. 22:48

Nielsen och Microsoft i samarbete om data för FMCG



Nielsen och Microsoft har börjat samarbeta om data för FMCG (fast moving consumer goods) och detaljhandeln. Idén är att förse marknaden med insikter i vad konsumenterna föredrar. Konsumentinsikter om varumärken är a och o för att kunna konkurrera. Därför har Nielsen och Microsoft kommit på att de kan slå ihop sina krafter och förse marknaden med nödvändig data. Branschstatistik, point-of-sale-transaktioner, konsumentpaneler och tredjepartsdata ska alla samlas i molntjänsten Microsoft Azure.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Microsoft, FMCG, Nielsen, Microsoft Azure, AI

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Nielsenoch , Microsofti , samarbeteom , dataför , FMCG
Dagensanalys.se - 17 mar 16 kl. 10:01

GfK och Nielsen i samarbete om cross-media

Det är inte ofta de stora undersökningsdrakarna slår sina påsar ihop och börjar samarbeta. Men när de väl gör det handlar det alltid om något stort – denna gång Brasilien. GfK och Nielsen vill med sitt samarbete lansera Brasiliens första kampanjmätningar med cross-media.

IDG - 16 feb 11 kl. 11:07

Nokia-utvecklare rasar efter Microsoft-samarbete

Nokias samarbete med Microsoft om att satsa på Windows Phone 7 har lyft upp en lång rad frågetecken. Utvecklarna ställer Nokia mot väggen och undrar vad som kommer hända med ramverket Qt..

Dagensanalys.se - 21 mar 16 kl. 14:00

Nielsen börjar mäta digital audio

Det ledande mätföretaget Nielsen har nu lanserat en tjänst som ska mäta digitalt radiolyssnande över alla plattformar, oavsett format. Som en del av initiativet Total Audience. Dessa ska resultat kunna jämföras med övriga mätvalutor.

Metro - 30 apr 14 kl. 10:50

Microsoft släpper film för lanseringen av Xbox One i Kina

Vi har tidigare rapporterat om Microsoft samarbete med BesTV. BesTV tillverkar och säljer olika....

IDG - 13 okt 14 kl. 07:57

Så säkrar Microsoft Haven data i molnet


Två nya tekniker ligger till grund för att Microsofts nya molnsäkerhetslösning Haven..

DI - 02 aug 17 kl. 17:49

Stockholmsbörsen: Tobii rusade på Microsoft-samarbete

Tillsammans med de ledande börserna i Europa handlades även Stockholmsbörsen nedåt på onsdagen. Handeln i ögonsensorbolaget Tobii hettades till efter Microsoftsamarbete..

Dagensanalys.se - 25 sep 18 kl. 13:52

Microsoft, SAP och Adobe samarbetar om öppen kunddata

I måndags berättade jätteföretagen om sitt nya samarbete inom Open Data Initiative, under konferensen Microsoft Ignite. Vad det hela handlar om är möjligheten att dela data med varandra. All data kommer att delas mellan företagen i Microsoft Azure.

Dagensanalys.se - 06 nov 17 kl. 11:34

Adobe och Microsoft utökar sitt samarbete kring CRM och Content Management

Adobe kopplar nu ihop deras Experience Management med CRM-data från Microsoft Dynamics 365 Adobe Marketing Cloud som är en del av Adobe Experience Cloud har nu integrerats med Microsoft Dynamics 365,. Den nya tjänsten är tillgänglig för deras kunder idag, där man integrerar och optimerar tjänsterna. ”I över ett år har ingenjörsteam från Adobe och Microsoft arbetat nära varandra och med gemensamma kunder med ett antal integreringar som ökar affärsvärdet”, säger Suresh Vittal, vice vd, Experience Cloud Strategy på Adobe.

Dagensanalys.se - 19 sep 17 kl. 10:48

Nielsen utökar samarbetet kring tv-mätningar i Sverige

Mätföretaget Nielsen har under 25 års tid haft ett samarbete kring mätningar av svenskars tv-vanor. Nu förlängs kontraktet ytterligare fem år, och i samband med det utökas även mätningarna för att även inkludera mätningar av tv i digitala kanaler. Nielsen har de senaste 25 åren haft ett samarbete med Svenska Joint Industry Committee (JIC) och Mediamätning i Skandinavien AB (MMS).

Dagensanalys.se - 16 maj 16 kl. 13:23

Facebook får hjälp av Nielsen att mäta Instant Articles

Analys- och mätföretaget Nielsen har nu gått ut med ett nytt samarbete med Facebook. De utgivare som är Facebooks partners och nyttjar Instant Articles kommer nu kunna använda sig Nielsens mätverktyg, Digital Content Ratings. Facebooks introducering och användning av Instant Articles har man kunnat läsa mycket om här på Dagensanalys.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

Krångel i kassan ökar i svenska nätbutiker och försvagar försäljningen online

Stripe kan idag visa att nätbutiker i Sverige, precis som förra året, förlorar försäljning till följd av brister i kassahanteringen. Kunder avstår från att handla på nätet då företag begår onödiga fel som att missa att blockera passerad giltighetstid på betalkort eller erbjuda autofill. Det visar årets undersökning av Sveriges 100 populäraste nätbutiker, framtagen av Stripe under januari 2019.

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Digitala medier tvingar tv-bolagen att tänka om

Mediacorp förnyar sina annonspriser för att bättre kunna konkurrera med företages samtliga kanalar (omnichannel). Tv-bolaget Mediacorp justerar sina tv-priser så att de ligger i nivå med digitala medier, något som de uppger kan spara marknadsförare upp till 80 procent i kostnader. Och vara ett attraktivt paket för annonsörer som allt mer lägger sina pengar på Google och Facebook.

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Google vill prioritera sin egna reklamblockerare

Google vacklar just nu gällande stöd för externa reklamblockerare som Adblock Plus. Det visar kommande ändringar i sin API som används av tilläggen. Reklamblockerare som Ghostery, uBlock, Origin och Adblock Plus använder Chromes API för att kunna blockera reklam.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Nordiska annonsörer lägger fjärdedel av digitala budgeten i mobilappar

PubMatic har tagit reda på att reklamköpare, trots oro över bedrägerier och frågor kring mätbarhet, lägger närmare en fjärdedel av sin digitala annonsbudget på reklam i mobilappar. Bakgrunden till det ökande intresset är bättre targeting och möjligheter att skapa engagemang. Forresters undersökning, som genomfördes i oktober 2018 på uppdrag av PubMatic, visar att nordiska reklamköpare lägger i genomsnitt 45 procent av sin totala digitala reklambudget på mobilen, (delat mellan cirka 22 procent mobil webb och 23 procent mobilappar).

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Här är Android-apparna som spårar dig utan ditt godkännande

Tusentals Android-appar samlar in information om användares aktiviteter utan deras vetskap, det skriver Cnet. I en nyligen publicerad rapport från International Computer Science Institute i Kalifornien framkommer att omkring 17.000 Android-appar samlar in information om användare som sedan används till att skapa riktad annonsering.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Botarna som kan skriva fejkade nyheter på några sekunder

Att utveckla ai-styrda skrivbotar är en dröm för medier som vill lämna över yrket till en bot, istället för att anställa en journalist. Men botarna kan användas för dåliga saker som att producera fejkade nyheter, i mängder. Tidningen The Guardian utförde nyligen ett experiment där de lärde upp en bot att skriva artiklar baserat på fejkad information.

Dagensanalys.se - 15 feb 19 kl. 19:28

Apple köper analysföretaget DataTiger

DataTiger hjälper sina kunder att skräddarsy marknadsföringssystem så att de kan maximera analysnyttan. Enligt DataTiger är data och analys “the fastest and easiest way to increase retention and monetisation”. Och tillägger “with our platform you can individually optimize the marketing flows for your customers in real-time across all channels.

Dagensanalys.se - 15 feb 19 kl. 15:11

Nu tar Adobe personaliseringen till de fysiska butikerna

Företags konkurrenskraft och kundlojalitet bygger i dag i allt större utsträckning på personaliserade kundupplevelser. Nya funktioner i Adobe Experience Manager gör det nu möjligt att erbjuda digitala upplevelser som följer kunderna på alla skärmar de möter – även i fysiska butiker. Den digitala utvecklingen bidrar i snabb takt till nya kundbeteenden.

Dagensanalys.se - 15 feb 19 kl. 15:14

Schibsted först i Norden med en AR-annonsprodukt

Nu lanserar Schibsted ett nytt format som tar annonsörer ännu närmre sin målgrupp. Genom att blanda den digitala och fysiska världen kan Augmented Reality (AR) skapa både ökat engagemang och stärkt betalningsvilja. om första medieaktör i Norden erbjuder nu Schibsted Sales & Inventory (SSI) en standardiserad AR-annonsprodukt.

Dagensanalys.se - 15 feb 19 kl. 05:17

Dela listor i LinkedIn Sales Navigator och mer i senaste uppdateringen

LinkedIn har uppdaterat sin Sales Navigator med nya funktioner som gör det möjligt att bland annat dela prospeklistor med kollegor. LinkedIn är ett trevlig häng för dig som söker jobb eller vill vidga ditt nätverk. Det är också ett verktyg för rekryterare och säljare av olika produkter och tjänster.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.