Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 25 April, 20:10

Dagensanalys.se - 22 okt 18 kl. 04:50

Facebook vill visa att annonser leder till köp genom attribution



Att visa var köpen kommer ifrån är inte alltid lätt på nätet, trots all data. Det vill nu Facebook råda bot på genom att lansera en helt egen lösning för attribution. Här kan du läsa hur du kommer igång. Det var i slutet av förra veckan som Facebook Attribution lämnade beta-fasen och blev tillgänglig för alla annonsörer. Gratisverktyget fungerar med Facebook Pixel som måste finnas på alla sidor och kanaler som ska ingå i kedjan.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Facebook, Facebook Attribution, Facebook Pixel, Network, Messenger

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Facebookvill , visaatt , annonser, ledertill , köpgenom , attribution
IDG - 22 dec 11 kl. 07:11

Så ska Facebook visa annonser i nyhetsflödet


Från och med januari kommer Facebook visa annonser mellan dina statusuppdateringar..

Dagensanalys.se - 23 nov 17 kl. 09:02

Facebook rullar ut funktionen ”Visa annonser” på företagssidor

Facebook har haft enorma problem på sista tiden med transparens och fått utstå kritik både från användare, annonsörer och makthavare. En funktion som nu testas är ”Visa annonser”. En stor del av Facebooks fördel som annonsplattform är möjligheten att segmentera och visa olika annonsbudskap till olika målgrupper.

Dagens PS - 13 feb 18 kl. 15:43

Nu slutar Google Chrome visa annonser på vissa sajter

Googles egna webbläsare Chrome kommer att sluta visa annonser på vissa sajter som släpper fram störiga annonsörer. Företaget skriver i ett blogginlägg att feedback från användarna visar att viss typ av annonsering, exempelvis stora annonssidor eller popups, som gör det svårt att navigera bort från reklamen upplevs som negativt av konsumenterna. Därför kommer webbläsaren från och med fredag att sluta att visa annonser på vissa sidor som har den typen av annonser.

DI - 22 maj 14 kl. 06:06

Google vill visa annonser på kylskåp

Google vill visa annonser på en lång rad andra platser än i dag, exempelvis på hushållsmaskiner och i bilar. Det framgår av ett dokument som skickades in till den amerikanska finansmyndigheten SEC i december men som blev offentligt på tisdagen, rapporterar Wall Street Journal..

IDG - 20 okt 14 kl. 05:53

Därför börjar Snapchat visa annonser

Den populära chattjänsten Snapchat meddelar nu att man börjar visa annonser i ett försök att tjäna pengar..

Dagensanalys.se - 24 jul 17 kl. 09:20

Whatsapp tänker tjäna pengar fast utan att visa annonser

Whatsapp är en riktigt populär tjänst som används världen över för att kommunicera. I flera länder används Whatsapp som den enda tjänsten för kommunikation med mobilen då det blir mycket billigare än att ringa och skicka meddelanden via den lokala operatören. Tjänsten som är gratis och ägs av Facebook har krav på sig att också tjäna pengar.

Dagensanalys.se - 07 feb 19 kl. 21:12

Nu tänker Facebook visa vilka bolag som riktar annonser

I slutet av månaden kan alla användare se vilka annonsörer, mediebyråer och fler som hanterar deras information – i syfte rikta annonser. Med funktionen Custom Audiences (skräddarsydda målgrupper) kan annonsörer ladda upp filer med kundernas info som epost eller mobilnummer. Dessa data matchas sedan med den data som Facebook har för att kunna rikta rätt budskap på Facebook till rätt kund.

Dagensanalys.se - 26 jan 17 kl. 16:02

Facebook testar annonser i Messenger

Vi har skrivit om att det kan bli verklighet – och nu händer det. Facebook har börjat introducera annonser i den populära meddelandetjänsten Messenger. Under onsdagen annonserade man att tester påbörjats i appen.

Dagensanalys.se - 11 dec 18 kl. 21:35

Facebook testar annonser i sin sök

Facebooks agenda är att klämma in annonser i samtliga vrån på Facebook. Senast är nu deras egna sökmotor. Annonser i sökresultaten testas nu på några marknader.

Dagensanalys.se - 02 sep 16 kl. 13:00

Facebook prioriterar annonser vars mobilsidor laddar snabbast

Techjätten verkar ha tröttnat. Nu vill man att företagens och annonsörernas mobila sidor ska ha kortare laddningstider, för att på så sätt få användarna att stanna en längre tid på sidan efter att ha klickat på en annons. Sedan tidigare denna vecka så har Facebook börjat ”förladda” annonser som inte ens blivit klickade på.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Facebook håvar in pengar trots rekordböter

Omsättningen för Facebook slutade på 15,1 miljarder dollar under första kvartalet. Antalet användare ökade med 8 procent. EU står redo med bössan för att håva in fler böter.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Instagram och Pinterest genererar högst snittordervärde

Kunder som kommit till en onlinebutik via Instagram eller Pinterest är mer värda än kunder som kommit in via Facebook eller Snapchat. Med ett snittordervärde via betald trafik som är mer än dubbelt så högt på Pinterest (1448 SEK) som på Facebook (649 SEK). Högst antal ordrar kan dock härledas till Facebook, visar en ny studie gjord av e-handelsföretaget Nosto.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Strossle får ny storkund med Microsoft

Microsoft News inleder ett samarbete med Strossle för att öka intäkterna med hjälp av Strossles annonser. Strossle har en teknikplattform som hjälper publicister att rekommendera rätt innehåll och annonser till rätt användare. Vi är mycket glada att Microsoft News (MSN) har valt oss som samarbetspartner.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

”Det går snabbt att göra en kartläggning, sedan är det bara börja springa!”

Jag träffade Anneli Furustad som utvecklat digital marknadsföring och onlineförsäljning på flera företag. Under vårt möte pratade vi om hur man ska tänka när man vill digitalisera sin verksamhet. Anneli har 20 års erfarenhet av IT och har på senare år kommit att jobba allt med med digital marknadsföring.

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Så här lyckas du med din marknadsföring i sociala medier

I princip alla människor i Sverige använder sociala medier, men tyvärr gör de flesta företag helt fel när de vill nå ut i sociala medier. Många chefer säger ”Vi måste ha en högre närvaro i sociala medier” men tyvärr vet chefen sällan hur sociala medier fungerar. Marknadsföring i sociala medier (rätt utfört) är oerhört effektivt och kostnadseffektivt sätt att komma i kontakt kunder och prospekts Men precis som med traditionella kanaler som TV och print är det helt ineffektivt om du inte anpassar den […] Inlägget Så här lyckas du med din marknadsföring i sociala medier dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

Instagram utökar den populära funktionen i Stories

Instagram uppdaterar idag sin populära funktion i Stories där användarna kan ställa frågor till sina följare. Tidigare har användarna endast kunnat erbjuda två svarsalternativ, men från och med nu kan man alltså ge sina följare fyra svarsalternativ. Den nya funktionen Frågesport rullar ut till alla användare, både på iOS och Android.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Så här konfigurerar du shopping på Instagram

Om du redan finns på Instagram med ditt varumärke och du säljer produkter eller tjänster kan nästa logiska steg vara att låta dina följare shoppa direkt på din Instagram-profil. För att göra det möjligt att shoppa från din Instagram-profil måste du gå igenom några steg: 1. Först måste du kvalificera ert varumärke för shopping på Instagram.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Avinash Kaushik kommer till Stockholm

Om du vill lyssna på en guru inom digitalt och analys ska du skutta iväg till Epicenter den 7 maj. För där kommer Avinash Kaushik prata. Bakom inbjudan är företaget Avaus som arrangerar vad de kallar för ”Expert Talks”.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Fyra nya till Expertteam Mediekvalité hos Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörer bildade Expertteam Mediekvalité för ett år sedan för att bringa klarhet i den komplexa digitala annonsmarknaden. Nu har fyra nya experter gått med i teamet. De nya personerna som tillträder är Rikard Bildsten,  Fredrik Hallberg och Johan Wilberg.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Zuckerberg drar igång en podcast

Så som utlovat börjar Zuckerberg kommunicera mer och oftare om vad som händer på Facebook. Senaste kanalen är en podcast på Spotify. Podden heter Tech & Society with Mark Zuckerberg och har premiär idag.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.