Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 13 December, 22:29

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 15:17

”Alla sa att vi inte borde göra det – men vi gjorde det ändå” PostNord diskuterar teknisk utveckling



PostNord vill vara det mest framträdande logistikföretaget inom teknisk utveckling. De blandar stabilitet med det lite lätt rebelliska. ”Vi började med konsumenttelefoner och alla sa att vi inte borde göra det – men vi gjorde det ändå!” säger Dag Lundgren, projektledare inom Posten Logistik. På bilden: Björn Heijbel och Dag Lundgren från PostNord Vi sitter med Björn Heijbel, PostNords IT-chef samt Stefan Spendrup, SOTIs Managing Director för Norden, Frankrike och Benelux och diskuterar mobil teknik och teknisk utveckling på konferensen SOTI SYNC 2018 i Dublin i början av oktober.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
PostNord, Dag Lundgren, Posten Logistik, Heijbel, PostNord Vi, Björn Heijbel, IT, Stefan Spendrup, SOTIs Managing Director, Norden, Benelux, SOTI SYNC, Dublin, Be Different, SOTIs Stephanie Lopinski, Relations, SOTIs, Lundgren, Rapid Teams, Sverige, SOTI, MobiControl, PostNords, AI, Star Trek

Dela artikeln

1 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Alla sa att vi inte borde, göradet , men vi gjorde det ändå PostNord diskuterar teknisk utveckling

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Nordiska företag satsar mer på röststyrning och AI i sin marknadsföring än företag i USA och Storbritannien

Salesforce publicerar idag sin årliga rapport State of Marketing som ger oss en bild över de senaste trenderna inom marknadsföring. Det framkommer att nordiska företag använder AI och röststyrning i sin marknadsföring i större utsträckning än i USA och Storbritannien. Vidare framkommer det att företag fortsatt vill utforska AI till att förutspå vilka produkter och tjänster som konsumenten vill ha, samtidigt som integritetsfrågor och förtroende står högt på agendan globalt.

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

Knowit köper upp bolag inom digital marknadsföring

Knowit är inte kända för förvärv, men idag gör de ett uppköp inom digital marketing och datadriven analys. Det är Stockholmsbaserade företaget All Rise, som blir en ny del av Knowit Experience. Samtidigt passar Knowit Experience på att titulera sig den största digitala byrån i Norden med nu över 600 anställda, skriver MKSE.

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

Finalisterna klara för Årets Marknadschef 2018

Nu står det klart vilka som kan vinna Marknadsföreningen Stockholms utmärkelser Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa 2018. Utmärkelserna delas ut i samband med ett halvdagsevenemang den 6:e februari på Fotografiska. Finalister Årets Marknadschef 2018
Emma Stjernlöf, ADIDAS
Emelie Mannheimer, TENGBOM
Marie Wedin, COOP
Per Carleö, VOLVO CARS Finalister Årets Framtidslöfte 2018
Karin Bjerde, KOGNITY
Madeleine Lindgren, BISNODE
Siduri Poli, CHANGERS HUB
Sabia Wizander, KRY ”En riktig förmån att få ta del av alla gedigna underlag och fantastiska prestationer,” säger Marie Sommar, VD Marknadsföreningen Stockholm och jurymedlem i Årets Marknadschef och Årets Framtidslöfte.

Dagensanalys.se - 11 timmar sedan

Flera väntade och en del oväntade trender på IABs årliga trendseminarium

I tisdags genomförde IAB Sverige för sjunde gången sitt trendseminarium ”8 Minutes” där 12 talare får åtta minuter på sig att dela med sig av sina trendspaningar. Årets event bjöd på en hel del väntade trender, och några oväntade spaningar. Till årets event kom närmare 500 personer, och ytterligare 180 stod på väntelistan.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Nära hälften tittar på tv och surfar samtidigt

Nästan hälften använder en annan digital enhet samtidigt som de tittar på tv, det visar en nyligen publicerad rapport från Nielsen. Undersökningsföretaget Nielsen har undersökt hur vuxna amerikaner konsumerar media. Hela 45 procent uppger att de ofta eller alltid använder en annan digital enhet, som mobil eller surfplatta, när de tittar på tv.

Dagensanalys.se - Igår: 19:21

Influencers får VIP-konton på Instagram

Instagram förstår att de behöver sina influencers. Och för att göra livet enklare för dem har man nu lanserat VIP-konton, med fler funktioner. Instagram testar så kallade ”creator accounts” som är tänkt att användas av influencers och andra power users.

Dagensanalys.se - Igår: 19:04

Nu kan du skicka gåvor som incentive med SurveyMonkey

SurveyMonkey och presentföretaget Sendoso har kommit överens om att integrera API för att möjliggöra utskick av gåvor och presentartiklar, som incentives. Du kan ge bort kuponger för kaffe eller lunch, Uber-tjänster och även andra fysiska gåvor. “Our product integrations are important to helping organisations gather the information they need to drive business decisions,” kommenterar SurveyMonkey.

Dagensanalys.se - Igår: 18:00

Texten är det sista dina kunder läser innan de fattar sina köpbeslut

Anlita en textbyrå som är experter på att skapa innehåll som konverterar till köp. Du kommer att tjäna på det! Vi på Karlssons Textbyrå skriver effektiva texter så att du kan fokusera på annat.

Dagensanalys.se - Igår: 16:37

Detta googlade svenskarna under 2018 – hela listan

Vad googlade svenskarna mest på under 2018? Google har nu släppt sin lista över årets hetaste sökningar. Vi hittar bland annat Avicii, Fotbolls-VM och julkalendern.

Dagensanalys.se - Igår: 15:15

TV4 slår rekord i antal tittare

När MMS redovisar siffrorna för november visar de att TV4 når en tittarandel på 26 procent (15-64 år) vilket är den högst siffran på 20 år. ”Så här långt i år har TV4 Play ökat med omkring 30 procent i spenderad tid – och C More växer mer än så. Den tillväxten är också helt nödvändig då det linjära tv-tittandet har gått ner med 7,7 procent i målgruppen 15-64 år så här långt i år, trots de stora sportevenemangen vinter-OS och fotbolls-VM”, skriver Arefalk på TV4..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.