Dagensanalys.se > Ekonomi

Tuesday, 18 December, 13:48

Dagensanalys.se - 26 sep 18 kl. 15:58

Adobe lanserar en virtuell ai-analytiker



Oroa dig inte kära analytiker-kollega, dina dagar är ännu inte räknade. Men tåget för att utveckla en ai-analytiker har nu börjat rulla mot destinationen – att göra det du gör. Adobe tänker använda sin ai-teknologi för att hjälpa anställda på företag med information, baserat på hur de faktiskt använder informationen. Makes sense? En analytiker som liksom känner av vad det är för analyser som de anställda vill ha, och det innan de vill ha den så att de alltid kan ha det senaste på skärmen.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
John Bates, Adobe Analytics, CNBC

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Adobe, lanseraren , virtuell, ai-analytiker
Dagensanalys.se - 25 jun 18 kl. 07:21

Adobe lanserar Attribution IQ

Funktionen Attribution IQ är tillgänglig i Analysis Workspace och visar alla interaktioner under hela köpresan. ”Instead of simply comparing display versus social ads for instance, users can now see how individual campaigns and even specific keywords performed using a rich set of attribution models,” säger Trevor Paulsen från Adobe. Han förklarar: ”In a world where consumer expectations are on the rise, with more ways to reach people, the most impactful campaigns are informed by deep audience insights.

Dagensanalys.se - 08 mar 17 kl. 10:07

Facebook lanserar nya mätverktyg, och skrotar samtidigt Atlas

För fyra år sedan köpte Facebook mätplattformen Atlas från Microsoft. Nu har de till fullo integrerat Atlas funktioner i sina befintliga produkter, och lanserar samtidigt en ny serie mätverktyg fokuserade på räckvidd och genomslag. Plattformen Atlas var såväl en annonsserver som ett system för att mäta annonsers effekt.

Dagensanalys.se - 11 maj 16 kl. 15:05

Ledningen från Adobe berättar vad Experience Business innebär

Executive management från Adobe berättar mer om deras mission för Adobe Summit i år ”Experience Business” med de senaste trenderna från marknaden och de senaste nyheterna som de presenterar i årets Summit. John Travis från Adobe presenterade panelen.  Ann Lewnes, EVP & CMO, Adobe  Brad Rencher, EVP & GM, Digital Marketing, Adobe Abhay Parasnis, EVP & SVP, Cloud Technology, Adobe  Vad behöver man göra för att komma till ”Experience Business” Ann berättade man måste jobba tvärs över varje tangeringspunkt och koppla ihop alla verktyg och få alla i organisationen att arbeta tillsammans, då kommer man kunna arbeta smartare och göra beslut på data och analys.

Dagensanalys.se - 07 jun 17 kl. 17:53

Trendspaning från London med Adobe

5000 marknadsförare, analytiker och ledande personer från en mängd olika branscher träffades på Adobe Summit i London 10-11 maj för att ta del av de senaste trenderna inom digital marknadsföring från Adobe.  ”Temat för årets Adobe Summit var deras nya mantra Make Experience Business – vilket helt enkelt handlar om det gamla hederliga att sätt kunden i centrum, men att göra det baserat på data” Från att för några år sedan prata om digitalisering, till att prata om att det handlar inte om digital eller analog det är marknadsföring fast olika kanaler, till att bara prata om kundupplevelsen och hur man kan förbättra den med hjälp av digitala verktyg samlade uppe i molnet. Genom att integrera alla tangeringspunkter som företagen har med sina kunder i en och samm

DI - 13 sep 15 kl. 18:25

Analytiker: Virtual reality en miljardmarknad om fem år

Redan år 2020 kan marknaden för virtuell verklighet, virtual reality, komma att vara värd så mycket som 58 miljarder kronor. Det tror Deutsche Banks analytiker Ross Sandler, skriver The Fly..

Sydsvenskan - 16 nov 11 kl. 18:56

Google lanserar musiktjänst

Foto: AP
Google tar upp kampen mot Apple och lanserar en ny musiktjänst. Det skriver nyhetsbyrån Blomberg på nätet.
Genom tjänsten, som presenteras i Los Angeles idag, kan användarna lagra musik på nätet och lyssna på låtarna i olika spelare.

HBL - 11 jul 13 kl. 17:21

Nokia lanserar ny telefonmodell med superkamera

Nokia hoppas att marknadens bästa kamera ska öppna dörrarna till USA. Analytiker är försiktigt positiva inför lanseringen av nya Lumia 1020.Nokias vd Stephen Elop presenterade i går i New York en 41 megapixels kamera.

Dagensanalys.se - 13 okt 17 kl. 10:00

Publicis lanserar en ny avdelning för data och analys

Reklamkoncernen Publicis Group lanserar Spine – en dataplattform som ska kunna rikta individuell reklam till konsumenter. Kärnan i plattformen utgörs av tre olika komponenter: En sammanställning av första-, andra-, och tredjepartsdata för att skapa ett unikt id som meddelar när och hur kontakt ska tas med konsumenten. PeopleCloud, en molnbaserad plattform som använder data för att kunna identifiera vad som triggar konsumenter att köpa.

Dagensanalys.se - 21 maj 18 kl. 15:51

Imorgon tisdag lanserar Google YouTube Music som skall sno användare av Spotify

Google vill vara med och kriga om pengarna för musik och lanserar YouTube Music som kommer att kosta 10 dollar, en direkt utmanare till Spotify. ”Det finns inget gott om ett duopol mellan Spotify och Apple Music”, säger Lyor Cohen, YouTubes musikchef, som hjälpt till att forma hiphop på 1980-talet och 1990-talet som manager för Jay-Z och Run DMC. Han säger att Spotify och Apples dominans, som har 125m betalande abonnenter på sina musikströmmingstjänster och har blivit ett problem för musikbranschen ”det är läskigt för producenter och skivbolag”.

E24 - 13 apr 12 kl. 14:28

Sveriges skarpaste analytiker står redo

Nu är det fyra dagar kvar. På tisdag lanserar vi SvD Näringsliv ? Sveriges nya affärssajt ?

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Marknadsförare tycker till om bästa video på Youtube

Som en del av årets wrap-up från Youtube har man gått ut och frågat några marknadsförare om vilka klipp som är deras favoriter. Bland marknadsförarna finner vi bland andra Ebba Kilman från Vizeum. ”Let’s say someone created a list of their favourite YouTube videos of 2018, and compared it with a friend’s.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Stora skillnader mellan könen när det kommer till recensioner på nätet

BrightLocal har undersökt hur amerikanska konsumenter använder recensioner på nätet, och det framkommer bland annat att män och kvinnor har olika inställning och olika erfarenheter. Rapporten visar att både män och kvinnor läser omdömen/recensioner regelbundet, men det är betydligt fler män som uppger att de alltid läser recensioner (37 procent) jämfört med kvinnor (15 procent). För företag som har män som största målgrupp löner det sig alltså att säkra bra recensioner.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Youtube har korat årets bästa annonser

Youtube har korat årets bästa annonser baserat på antal visningar, tittartid och retention. Här är årets mest framgångsrika annonser att lära sig av! Även mediebyråer har fått hedersomnämnande.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

5 sätt för småföretagare att marknadsföra produkter och tjänster

Många småföretagare marknadsför inte sina produkter och tjänster. Det finns åtminstone två anledningar till det – brist på både kunskap och pengar. Som tur är finns det effektiv kommunikation som inte behöver kosta skjortan – därtill har företagare möjlighet att låna pengar till marknadsföring för att växa ytterligare.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Redaktionell utvecklingschef ska driva Aller medias digitala offensiv vidare

Aller media inrättar en ny tjänst som ska ansvara för den växande digitaliseringen av företagets varumärken samt organisation och affär. Företaget tillsätter Jens Stenberg, som idag arbetar inom koncernen, som redaktionell utvecklingschef. Aller media har nyligen lanserat sin första digitala prenumerationstjänst, Svensk Dam Plus, och fler kommer under 2019.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

TV4 tar bara betalt för färdigspelade annonser

Från och med årsskiftet införs en leveransgaranti på att reklamfilmerna på TV4 Play ses i sin helhet, utan att det kostar annonsörerna något extra. ”Rimligt och rätt att ta det här steget nu”, säger försäljningsdirektören Malin Häger. Frågor om transparens, mätbarhet, viewability och effekt har blivit allt viktigare för annonsköparna i takt med att den digitala annonsmarknaden utvecklats och mognat.

Dagensanalys.se - Igår: 09:49

Comscore rekryterar ny Global Head of Marketing

Mät- och analysbolaget Comscore behöver växa både på marknader där de redan har kunder och framförallt på marknader där de är relativt okända. Därför har man valt att rekrytera en Global Head of Marketing. Det blir Brittany Slattery som får axla ansvaret att se till att Comscore blir mer känt än vad konkurrenterna Nielsen, Gemius och andra är idag.

Dagensanalys.se - Igår: 16:44

Google lanserar banners för konvertering

Google har lanserat bidding för banners som ska konvertera. Formatet heter “Pay for conversions”. Med det nya formatet behöver du bara betala när någon faktiskt konverterar från annonsen, istället för klick eller visningar.

Dagensanalys.se - Igår: 16:23

Hubspots samarbete med AWS ändrar spelplanen

Samarbetet som löper de närmaste 3 åren ska enligt både Hubspot och Amazon Web Services (AWS) gynna alla existerande återförsäljare och startups som redan är anslutna. Hubspot vill med andra ord bli mer som Slack och Salesforce samt få fler att ansluta sig till sin plattform. Läs också: Intervju med internationella marknadschefen för Hubspot Exempelvis kommer startupföretag få möjligheter att snabbt komma upp på banan med hjälp av den infrastruktur som AWS tillhandahåller.

Dagensanalys.se - Igår: 16:10

Med gratisverktyget Clarity från Bing kan du analysera alla musrörelser och klick

Sökmotorn Bing från Microsoft har lanserat Clarity, en gratis analystjänst. Med Clarity kan du se hur besökare interagerar med din sajt på musnivå och följa alla rörelser. Clarity kan spela upp alla besök (sessioner) och visa hur besökaren faktiskt interagerade med sajten.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.