Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 18 February, 03:03

Dagensanalys.se - 23 sep 18 kl. 05:09

Adobe köper Marketo för nära 40 miljarder kronor



Molnbaserade B2B-företaget Marketo har köpts upp av Adobe för nära 40 miljarder kronor. Nu ska Adobe på allvar ta upp fighten med Oracle och Microsoft. Köpet av Marketo är Adobes största köp av ett bolag någonsin. Innan Marketo blev uppköpta av Adobe har man rustat sitt företag genom uppköp. Bland annat köptes Bizible förra våren.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Marketo, B2B, Adobe, Oracle, Microsoft, Adobes, Bizible, Marketos, Adobe Experience Cloud, B2C

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Adobe, köper, Marketoför , nära40 , miljarderkronor
DI - 21 sep 18 kl. 08:10

Adobe miljardköper Marketo

Adobe Systems uppger att man förvärvar Marketo, som erbjuder business-to-business eller B2B-marknadsföringsapplikationer. Prislappen är på 4,75 miljarder dollar..

Computer Sweden - 22 maj 18 kl. 11:30

Adobe köper e-handelsplattform för 14,5 miljarder


Adobe köper open source-baserade e-handelsplattformen Magento för 1,68 miljarder dollar, motsvarande ungefär 14,5 miljarder kronor..

IDG - 22 maj 18 kl. 11:30

Adobe köper e-handelsplattform för 14,5 miljarder


Adobe köper open source-baserade e-handelsplattformen Magento för 1,68 miljarder dollar, motsvarande ungefär 14,5 miljarder kronor..

Dagensanalys.se - 22 maj 18 kl. 16:48

Adobe köper Magento

Ännu en jätteaffär är i hamn. Den här gången är det Adobe Systems som köper Magento Commerce. Magento är en open source-baserad webbapplikation för e-handel som lanserades 31 mars 2008.

Dagensanalys.se - 23 jan 19 kl. 15:14

Adobe köper Allegorithmic för att ta 3D in till marknadsavdelningen

Adobe har köpt företaget Allegorithmic som är specialister på att skapa lösningar för 3D. Lösningarna används ofta inom spelvärlden och kan nu även användas inom digital marknadsföring. “We are seeing an increasing appetite from customers to leverage 3D technology across media, entertainment, retail and marketing to design and deliver fully immersive experiences,” säger Scott Belsky, chief product officer and executive vice president, Creative Cloud på
Adobe.

Datormagazin - 07 jan 13 kl. 14:06

Adobe köper kreativt socialt nätverk

Adobe har förvärvat Behance, ett socialt nätverk för kreativa med över en miljon medlemmar, och planerar att integrera de många funktionerna från Behance i sitt egna Creative Cloud..

Dagensanalys.se - 18 apr 18 kl. 08:46

Adobe satsar på röststyrning – köper startup som utvecklar rösttjänster

Adobe har köpt ett start-up-företag inom röststyrning så att man inom en snar framtid skall kunna integrera det i deras AI-assistenter, så att man skall kunna styra med rösten istället för tangentkommando. Adobe – som bland annat är känt för Photoshop, Illustrator och Flash – har lagt vantarna på den New York-baserade startupen Sayspring, som jobbar med utveckling av röstbaserade gränssnitt. Adobe köper upp Sayspring för att man skall kunna integrera AI-assistenter som Alexa eller Google Assistant in sina produkter.

Dagensanalys.se - 17 sep 18 kl. 01:36

Rykte: Adobe på väg att köpa Marketo

Adobe kan vara på väg att köpa Marketo för att rusta inför ett marknadsföringskrig med Microsoft och Oracle. Enligt VentureBeat så kan köpet av Marketo vara pusselbiten för Adobe att förnya sin styrka mot sina ärkerivaler. Om köpet går igenom lär Adobe få betala över 2,5 miljarder dollar.

Dagensanalys.se - 03 maj 18 kl. 12:56

LIVE: Adobe Summit London – sammanfattning av keynote dag 1

Här kommer en kort summering av förmiddagspasset på Adobe Summit efter första dagen i London. Shantanu Narayen CEO, Adobe Shantanu inledde dagen och kort sammanfattat handlade det om. Var vi lägger vår ”Pengar Tid och Lojalitet” bygger helt och hållet på vilken kundupplevelse man levererar, man köper inte längre produkter man köper upplevelser.

Dagensanalys.se - 22 jun 16 kl. 11:47

Vistmaskinen Adobe ångar på

Adobe har meddelat att de har ett nytt ”All Time High” i deras intäkter med 1,4 miljarder dollar och ett resultat på 0.71 dollar per aktie under andra 2016 kvartalet . Analytikerna hade väntat sig en omsättning på cirka 1,4 miljarder dollar och ett resultat på 0,68 dollar per aktie.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - I förrgår: 19:28

Apple köper analysföretaget DataTiger

DataTiger hjälper sina kunder att skräddarsy marknadsföringssystem så att de kan maximera analysnyttan. Enligt DataTiger är data och analys “the fastest and easiest way to increase retention and monetisation”. Och tillägger “with our platform you can individually optimize the marketing flows for your customers in real-time across all channels.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:11

Nu tar Adobe personaliseringen till de fysiska butikerna

Företags konkurrenskraft och kundlojalitet bygger i dag i allt större utsträckning på personaliserade kundupplevelser. Nya funktioner i Adobe Experience Manager gör det nu möjligt att erbjuda digitala upplevelser som följer kunderna på alla skärmar de möter – även i fysiska butiker. Den digitala utvecklingen bidrar i snabb takt till nya kundbeteenden.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:14

Schibsted först i Norden med en AR-annonsprodukt

Nu lanserar Schibsted ett nytt format som tar annonsörer ännu närmre sin målgrupp. Genom att blanda den digitala och fysiska världen kan Augmented Reality (AR) skapa både ökat engagemang och stärkt betalningsvilja. om första medieaktör i Norden erbjuder nu Schibsted Sales & Inventory (SSI) en standardiserad AR-annonsprodukt.

Dagensanalys.se - I förrgår: 05:17

Dela listor i LinkedIn Sales Navigator och mer i senaste uppdateringen

LinkedIn har uppdaterat sin Sales Navigator med nya funktioner som gör det möjligt att bland annat dela prospeklistor med kollegor. LinkedIn är ett trevlig häng för dig som söker jobb eller vill vidga ditt nätverk. Det är också ett verktyg för rekryterare och säljare av olika produkter och tjänster.

Dagensanalys.se - I förrgår: 04:53

TikTok lanserar sponsrade videoklipp

Nu kan alla annonsörer nå ut till TikToks unga publik genom att visa målgruppsanpassade videoklipp. Ett första test av “Sponsored” innehåll dök upp från cykelmärket Specialized på TikTok. Rolling through TikTok and got an ad from Specialized Bikes that just takes you to their profile when you tap “Learn more” but then brings up “video ads do not support this feature” when you tap on the promoted music track.

Dagensanalys.se - I förrgår: 04:43

SurveyMonkey integreras med Microsoft

Gör-det-själv-verktyget SurveyMonkey och Microsoft är numera samarbetspartners. Tanken är att användare av Microsofts plattformar numera ska kunna lyfta in feedback från sina kunder direkt in i sin vanliga miljö. “Combining the insights from customer and employee feedback with operational information from Power BI can help customers transform their businesses,” kommenterar SurveyMonkey.

Dagensanalys.se - 14 feb 19 kl. 19:49

Så här ska Amazon få sin AI-assistent att bli ännu smartare

Även om Amazons Alexa redan har 80.000 skills (tänk appar) vill man nu öka takten så att AI-assistenten blir ännu smartare. Nu kan nämligen vem som helst (ja, även du) börja koda skills för Alexa.

Dagensanalys.se - 14 feb 19 kl. 17:00

Nu ska föräldrar få hjälp att fatta E-sport

Inet har sedan tidigare ingått i ett treårigt samarbete med Female Legends målet är bland andra att på ett pedagogiskt vis ge föräldrar och andra vuxna en bättre förståelse för tävlingsinriktade tv- och datorspel. – Vi tycker att det är viktigt att vuxenvärlden skaffar sig större insyn i e-sporten, så att fler engagerar sig och bidrar till en bättre miljö online, säger Johan Wahlberg, marknads- och försäljningschef på Inet. Inet har sedan tidigare ingått i ett treårigt samarbete med Female Legends för att kämpa för en mer inkluderande e-sport genom projektet Framtidens e-sport.

Dagensanalys.se - 14 feb 19 kl. 16:11

En analytiker i teamet – så viktigt!

Oavsett bransch och vilken kundupplevelse du arbetar med – är dessa tips guld värda! I detta avsnitt av Growthpodden får du svar på hur du ska ta hjälp för att driva digital transformation. Dessutom berättar man vilka kompetenser du behöver ha med dig på den resan och varför det är så viktigt att ha en analytiker med i teamet.

Dagensanalys.se - 14 feb 19 kl. 15:31

Ny marknads- och försäljningschef på Åhléns

Cecilia Mortimer Meurling, nuvarande försäljningschef på Åhléns, får en ny roll som marknads- och försäljningschef. c – För att hela tiden kunna utveckla mötet med våra kunder lever vi i ständig förändring. Genom ett gemensamt ledarskap för marknad och försäljning tar vi tillvara potentialen i Åhléns starka varumärke, samtidigt som vi förstärker våra försäljningsinsatser.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.