Dagens Media > Ekonomi

Wednesday, 19 December, 00:25

Dagens Media - 20 sep 18 kl. 11:06

Biites vill vara Netflix för branded content



Danska Biites samlar serier och innehåll skapat av annonsörer på en och samma plattform. Nu lanseras plattformen i Sverige..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Netflix, Biites, Sverige

Dela artikeln

175 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Biitesvill vara , Netflixför , branded, content
Dagens Media - 21 jun 14 kl. 20:30

Inget Grand Prix i Branded content

Inget av bidragen i Branded Content höll måttet för ett Grand Prix enligt juryn..

Resume - 22 maj 15 kl. 10:58

Fortum till Baluba Branded Content

Fortum Markets fakturabilaga Energihjälpen har fått formen av ett minimagasin. Till sin hjälp anlitar bolaget Baluba Branded Content. .

Resume - 26 jun 15 kl. 09:18

Fem nomineringar i Branded Content

Living with lag blev en viral hit på grund av sitt dråpliga innehåll. Nu är filmen en av de nominerade i Branded content & entertainment. .

Resume - 27 jun 15 kl. 21:00

Guld till Zlatan i Branded Content

Kampanjen har vunnit flera brons i veckan. Nu tar "805 million names" av Forsman & Bodenfors hem ett guld i Branded Content. Garbergs och ANR BBDO prisas också.

Dagens Media - 29 dec 17 kl. 10:14

Com Hem och Boxer skapar ny plattform för branded content

Mia Skäringers nya program först ut när distributören satsar på branded content med nya Podd-tv: "Vi testar det här och sen får vi se vad kunderna gillar", säger presschefen Fredrik Hallstan..

Dagens Media - 28 nov 14 kl. 14:12

Redaktörerna byter namn till Baluba Branded Content

Content marketing-byrån Redaktörerna byter namn och flyttar in hos Baluba..

Dagensanalys.se - 05 feb 18 kl. 21:12

Consurge Content Bureau lanserar Podd-TV

Consurge Content Bureau har tillsammans med Com Hem och Boxer tagit fram Podd-TV. ”Man skapar möjlighet för program att finnas på flera plattformar samtidigt vilket är unikt,” säger Patrik Axelsson, VD för Consurge. ”Under januari lanseras våra första produktioner.

Dagens Media - 20 jun 14 kl. 12:07

Sverige lottlöst i Branded Content

Cannes Lions näst sista shortlist har presenterats. Sveriges byråer lyckades inte ta sig enda fram..

Dagens Media - 09 maj 18 kl. 08:00

FLX växlar upp inom reklam och branded content

Gör flera nyckelrekryteringar – och skapar ny plattform för regissörer: "Ett gyllene tillfälle att bygga på lovande kvinnor", säger FLX om de fem kvinnliga rekryterna..

Dagensanalys.se - 12 sep 18 kl. 15:12

Netflix har ökat tittandet med 45 procent

Netflix tar allt mer över våra vardagsrum, resan till jobbet och hänget i sommarstugan. Tittandet har ökat med hela 45 procent sedan förra året och 29 procent av vuxna tittar varje vecka. I målgruppen 15 till 34 år är siffran så hög som 54 procent, som tittar på Netflix varje vecka.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 8 timmar sedan

De kan köpa Mittmedia

Både Bonnier och norska mediekoncernen Polaris har lämnat bud på Mittmedia. Det skriver Resumé..

Dagens Media - 9 timmar sedan

Det kan du vinna på att ta hjälp av en chatbot

En chatbot kan ge extra intäkter. Nu är det dags för svenska retailbolag att omfamna chatbotens möjligheter..

Dagens Media - 10 timmar sedan

Så många såg "Svenska hjältar"

Under måndagen sändes galan "Svenska hjältar" – här är tittarsiffrorna..

Dagens Media - 11 timmar sedan

Här är årets mest omnämnda varumärken

Volvo, Socialdemokraterna och Twitter toppar listorna över de med mest omnämningar..

Dagens Media - 12 timmar sedan

Här är Joachim Nordlinds nya jobb

Lämnade Mediacom för att bli vd för start up-bolaget Figital market group..

Dagens Media - 14 timmar sedan

Springtime och Intellecta går samman

Springtime-Intellecta blir byråernas nya gemensamma namn..

Dagens Media - 15 timmar sedan

Han är Live nations nya kommersiella direktör

Blir ansvarig för Live nations nordiska partnerverksamhet..

Dagens Media - 16 timmar sedan

Postnord får kritik för reklamartikel

En nativeartikel från Postnord publicerad på Expressens sajt är för lik en redaktionell artikel, det menar Konsumentverket..

Dagens Media - 16 timmar sedan

SVT letar copywriter

SVT är på jakt efter en copywriter som kan skriva för flera olika kanaler och plattformar..

Dagens Media - Igår: 14:15

TV4 tar bara betalt för avslutade annonser

Tar bara betalt för annonser som rullat från början till slut..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.