Dagens Media > Ekonomi

Friday, 22 February, 02:48

Dagens Media - 17 aug 18 kl. 08:50

Meetrics Nordenchef till danska Audienceproject



Danskt adtech-bolag bolag rekryterar Meetrics Nordenchef, Jonas Jonsborg, när de etablerar kontor i Stockholm..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Nordenchef, Audienceproject, Meetrics Nordenchef, Jonsborg, Stockholm

Dela artikeln

4 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Meetrics, Nordencheftill , danska, Audienceproject
Dagensanalys.se - 13 aug 18 kl. 12:01

AudienceProject rekryterar Jonas Jonsborg för att leda Sverige-satsningen

Under de senaste fem åren har det danska AudienceProject etablerat sig som ett av de ledande företagen i Norden inom målgruppsdata och digitala mätverktyg. För att stärka sin position i Sverige öppnar de nu ett kontor och etablerar ett team i Stockholm. Först in är Jonas Jonsborg som ska leda satsningen.

Dagensanalys.se - 01 dec 17 kl. 08:23

Meetrics lanserar ny lösning för mätning av Facebook-annonser

Meetrics samarbete gör det möjligt för annonsörer att använda sig av Meetrics Ad Verification-lösning för att få tredjepartsverifierad data och information från Facebook-kampanjer. Syftet med samarbetet är att förbättra transparensen på annonsmätningar. Meetrics nya Ad Verification-lösning går helt i linje med branschorganets Media Rating Councils standarder för annonsvisningar (viewability).

Dagensanalys.se - 18 okt 16 kl. 14:48

Widespace i datasamarbete med AudienceProject

Genom samarbete med AudienceProject erbjuder Widespace nu sina kunder ännu större räckvidd i riktade kampanjer, på samtliga nordiska marknader – Genom det nära samarbetet med dataleverantörer så som AudienceProject kompletterar vi vår egen data. Det gör att vi kan erbjuda våra kunder utökad räckvidd i riktade kampanjer säger Emelie Löfdahl (på bild), affärsområdeschef vid Widespace. Danska marknadsundersökningsföretaget AudienceProjet har byggt en kunskapsbank baserad på insikter från 800 000 nordiska paneldeltagare.

Dagensanalys.se - 02 maj 17 kl. 16:19

AOL väljer AudienceProject som nordisk datapartner

Ett nytt samarbete mellan AudienceProject och AOL gör att annonsörer och reklambyråer kan nå rätt målgrupp via AudienceProject och ONE från AOL. Programmatisk reklam har blivit den nya normen inom digital reklam och nu ökar AOL sin nordiska närvaro. AOL:s nya samarbete med marknadsförings- och teknikföretaget AudienceProject, innebär att våra kunder som använder ONE från AOL nu kan filtrera sin marknadsföring efter ålder, kön, inkomst och flera andra sociodemografiska faktorer i Norden.

Dagensanalys.se - 08 feb 18 kl. 13:53

AudienceProject öppnar kontor i Sverige

Det danska undersökningsföretaget AudienceProject avslöjar nu för Dagens Analys att de avser öppna ett kontor i Stockholm. De letar just nu efter en affärschef till kontoret som de räknar med att öppna den första april 2018. AudienceProject är en av de största undersökningsaktörerna i Norden med ett fokus på mätningar i digitala miljöer.

Dagensanalys.se - 21 mar 18 kl. 09:09

Nu kan du mäta effekten av dina videoannonser på Facebook och Instagram med Meetrics

Nu kan du få tredjepartsmätningar för video från världens ledande mobila annonsplattformar, Facebook och Instagram med Meetrics. Så att du får mer tillförlitlig statistik för annonsmätningarna. Meetrics har integrerat en ny funktion i sin Ad Verification-lösning som gör det möjligt för annonsörer att mäta videovisningar på Facebook och Instagram.

Dagensanalys.se - 20 nov 17 kl. 12:25

Ny funktion från AudienceProject gör det enklare att följa annonskampanjer

Det kan ibland vara lika mycket jobb att sätta upp en annonskampanj som att ta fram en rapport för sagda kampanj. Därför har AudienceProject en ny funktion som genom en integrering med Google DoubleClick for Publishera automatiskt kan generera rapporter för dina kampanjer över flera plattformar. Om du som publicist sliter med att få fram aktuell och korrekt data från dina olika sidor kan den nya funktionen från AudienceProject verkligen vara något för dig.

Dagensanalys.se - 28 jun 18 kl. 09:11

Meetrics får drömkunden Youtube att använda sina mätningar för Viewability

Meetrics som mäter hur lång tid en besökare ser hela eller delar av annons på nätet har fått in drömkunden Youtube. Med Meetrics kan Youtube erbjuda godkända mätningar för Viewability för visningar av annonser. Med godkända mätningar menar vi sådana som exempelvis MRC, IAB eller liknande organisationer bestämt är branschstandard.

Dagensanalys.se - 06 nov 17 kl. 11:01

Europeiska Meetrics blev nyss certifierade av amerikanska MRC

Meetrics som mäter hur väl annonser syns på internet har blivit certifierade av amerikanska MRC för både Viewability och Anti-fraud. Att ett företag från Europa söker ackreditering av en amerikansk organisation som Media Rating Council (MRC) visar att något är fel här hemma i Europa. Marknaden blir allt mer global och företag som jobbar med mätningar, annonser och annat på internet strävar efter att hitta fler gemensamma nämnare med sina kunder.

Dagensanalys.se - 21 dec 17 kl. 10:33

AudienceProject och Lotame skapar samarbete kring kunddata

Företagen AudienceProject och Lotame meddelar nu i ett pressmeddelande att de skapar en integration mellan sina båda tekniska plattformar. Det innebär att det nu bli möjligt att bättre hantera och integrera kunddata i såväl marknadsföring som beslutsfattande. Lotame har sin bakgrund i datahantering, och deras system hjälper företag att baserat på data skapa mer personliga upplevelser för sina kunder och därmed skapa bättre relationer.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 8 timmar sedan

Tv-profil anklagas för olämpligt beteende: "Är uppriktigt ledsen"

En känd tv-profil anklagas för att bland annat använda sig av härskartekniker. Profilens beteende ska vara så pass allvarligt att medarbetare har lyft frågan som ett arbetsmiljöproblem, uppger källor till Dagens Media..

Dagens Media - 11 timmar sedan

Medhelp polisanmäler tidningen bakom 1177-avslöjandet

Under onsdagskvällen polisanmälde företaget Medhelp tidningen Computer Sweden för misstänkt olaga dataintrång..

Dagens Media - 11 timmar sedan

Efter pedofiloro – annonsörer stoppar reklam på Youtube

Tunga varumärken drar tillbaka sin annonsering på Youtube efter att bloggare uppmärksammat hur pedofiler utnyttjar plattformen..

Dagens Media - 13 timmar sedan

“Viktigt med energieffektiva AI-algoritmer"

Maskininlärningsalgoritmer är extremt data- och energihungriga. Hur hållbart är det i längden? Det diskuteras i nya avsnittet av AI-podden som gästas av Leif Nordlund, affärsutvecklare på Nvidia..

Dagens Media - 13 timmar sedan

Cure Media anställer tre

Som del i Cure Medias expansion rekryterar bolaget tre nya medarbetare..

Dagens Media - 16 timmar sedan

Klart : Digitalmomsen sänks

Regeringen har bestämt att sänka digitalmomsen till sommaren. "Äntligen, det här är ett riktigt bra besked", säger, Jeanette Gustafsdotter, vd på TU – Medier i Sverige..

Dagens Media - 16 timmar sedan

Han är TV4:s nya presschef

Lämnar Moderaterna för att ta sig an rollen som TV4:s nya presschef för företagsfrågor..

Dagens Media - 18 timmar sedan

Hon leder Gyllene Hjulet

Skådespelaren Emma Molin leder årets omgång av Gyllene Hjulet..

Dagens Media - 18 timmar sedan

SVT och TV4 slår Youtube

MMS har undersökt hur mycket människor tittar på olika kanaler. "I detta sammanhang är Youtube 'en katt bland hermeliner'", säger Magnus Anshelm, vd på MMS..

Dagens Media - 19 timmar sedan

Data nyckeln när Facebook slår samman chattapparna

Facebook ska slå samman chattapparna Messenger, Whatsapp och Instagram. Annonsörer får därmed tillgång till flera miljarder användare..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.