Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 17 December, 15:06

Dagensanalys.se - 21 jul 18 kl. 09:08

Youtube är en gigant inom rörlig bild



Youtube har smygit ut information om deras senaste statistik över antalet användare, hur många timmar som tittats och mer. Vi kan konstatera att Youtube är fortsatt giganten inom rörlig bild. Youtube har idag 1,9 miljarder inloggade användare varje månad. Ja, du läste rätt – inloggade användare. Dessa användare ser på 180 miljoner timmar varje dag.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Youtube, Community, Stories, Copyright Match, Youtubes, Insider

Dela artikeln

3 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Youtubeär en , gigantinom , rörlig, bild
Dagensanalys.se - 08 nov 18 kl. 12:48

Så mycket lägger svenska hushåll på rörlig bild

Streamingtjänsterna har under 2018 fortsatt att växa mycket kraftigt och tredje kvartalet var inget undantag. Detta leder även till en påtaglig ökning av hushållens sammantagna utgifter för TV-tjänster. Mediavision konstaterar i Q3-analysen av den svenska videomarknaden, att de månatliga utgifterna för betaltjänster ökat med 24 procent jämfört med samma period i fjol.

Dagensanalys.se - 30 maj 17 kl. 14:38

TV och rörlig bild allt viktigare för att locka till sociala medier

Rörlig bild, eller video, får en allt starkare ställning i sociala medier. Och det märks tydligt att konsumenterna uppskattar att titta via t.ex.

Dagensanalys.se - 29 maj 18 kl. 09:34

Svenskarna sträcktittar allt mer på rörlig bild

TV och internetuppkoppling går mer och mer ihop. Samtidigt som TV ökar som plattform för underhållningskonsumtion så är allt mer kopplat till streamingtjänster. Det visar Boxers senaste Fiber- och TV-rapport som tagits fram tillsammans med Kantar SIFO.

Nyteknik - 14 nov 13 kl. 06:30

Täckningen mycket sämre för rörlig bild

Ericsson tycker att operatörerna ska börja mäta mobiltäckningen för appar som Youtube och Spotify, och inte bara för vanliga röstsamtal. Skillnaden är stor, visar en ny rapport..

Dagensanalys.se - 12 jan 18 kl. 09:10

Facebook och YouTube har liknande räckvidd för video i Sverige

I en rapport från MMS framkommer det att Facebooks och YouTubes räckvidd för rörlig bild är ungefär desamma, däremot finns det skillnader i hur länge användarna ser på rörlig bild i de respektive kanalerna. Övriga sociala kanaler ligger betydligt lägre räckvidden. Tittandet på rörlig bild på nätet har ökat kraftigt de senaste åren.

Dagensanalys.se - 03 feb 17 kl. 13:54

Facebook och Youtube vinner mark på svensk webb-TV-marknad

AVOD, eller annonsfinansierad webb-TV, fortsätter växa och tar andelar av de totala annonsinvesteringarna i rörlig bild. Detta syns tydligt när 2016 nu summeras. En förklaring är att tittandet på AVOD ökade under förra året, samtidigt som traditionellt TV-tittande fortsätter minska.

Dagensanalys.se - 10 aug 18 kl. 07:58

Youtube vill nu sätta press på mobiltillverkarna

Det räcker inte längre att bara titta på en video, nu ska du ju uppleva den också. Därför har Youtube dragit igång att rekommendera bästa mobilen för att maxa upplevelsen. Pressen på mobiltillverkarna ökar när världens näst största sajt och världens absolut största inom rörlig bild flyttar ribban några steg uppåt.

Skånskan - 08 okt 15 kl. 14:00

Studentvärlden ska få en Youtube-kanal

lund Lundastudenterna Thobias Bergström och Lukas Olsson vill ta vid där Steve, den avsomnade satsningen på student-tv, slutade.
Fast de två vill göra en modernare variant – filmer för studenter som läggs ut på en Youtube-kanal.Thobias Bergström och Lukas Olsson har fått med sig ett 30-tal medarbetare i projektet och de har redan fått finansiering och en lokal av Akademiska föreningen, AF.

Dagensanalys.se - 30 aug 17 kl. 09:44

Youtube fräschar upp både logga och design

Efter tolv år med samma logga och typ samma design gör nu Youtube en uppfräschning av båda. Arbetet ligger i linje med satsningen på Youtube TV och Youtube Red. Det är nästan 12 år sedan som den första loggan blev publik för ett gäng entusiaster som tyckte att det med här med video är hett.

Dagensanalys.se - 07 jun 18 kl. 12:31

Instagram tar upp kampen med YouTube

Förra veckan kom en rapport som indikerade att YouTube har ett starkt grepp om amerikanska ungdomar. Även om Instagram kommer på en hedrande andraplats vill de nu locka fler till sin egen plattform genom att tillåta länge videoklipp. När YouTube kan locka 85 % av unga med videoklipp vill Instagram givetvis få sin del av kakan.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 15 minuter sedan

Redaktionell utvecklingschef ska driva Aller medias digitala offensiv vidare

Aller media inrättar en ny tjänst som ska ansvara för den växande digitaliseringen av företagets varumärken samt organisation och affär. Företaget tillsätter Jens Stenberg, som idag arbetar inom koncernen, som redaktionell utvecklingschef. Aller media har nyligen lanserat sin första digitala prenumerationstjänst, Svensk Dam Plus, och fler kommer under 2019.

Dagensanalys.se - 30 minuter sedan

TV4 tar bara betalt för färdigspelade annonser

Från och med årsskiftet införs en leveransgaranti på att reklamfilmerna på TV4 Play ses i sin helhet, utan att det kostar annonsörerna något extra. ”Rimligt och rätt att ta det här steget nu”, säger försäljningsdirektören Malin Häger. Frågor om transparens, mätbarhet, viewability och effekt har blivit allt viktigare för annonsköparna i takt med att den digitala annonsmarknaden utvecklats och mognat.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

Comscore rekryterar ny Global Head of Marketing

Mät- och analysbolaget Comscore behöver växa både på marknader där de redan har kunder och framförallt på marknader där de är relativt okända. Därför har man valt att rekrytera en Global Head of Marketing. Det blir Brittany Slattery som får axla ansvaret att se till att Comscore blir mer känt än vad konkurrenterna Nielsen, Gemius och andra är idag.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Google lanserar banners för konvertering

Google har lanserat bidding för banners som ska konvertera. Formatet heter “Pay for conversions”. Med det nya formatet behöver du bara betala när någon faktiskt konverterar från annonsen, istället för klick eller visningar.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Hubspots samarbete med AWS ändrar spelplanen

Samarbetet som löper de närmaste 3 åren ska enligt både Hubspot och Amazon Web Services (AWS) gynna alla existerande återförsäljare och startups som redan är anslutna. Hubspot vill med andra ord bli mer som Slack och Salesforce samt få fler att ansluta sig till sin plattform. Läs också: Intervju med internationella marknadschefen för Hubspot Exempelvis kommer startupföretag få möjligheter att snabbt komma upp på banan med hjälp av den infrastruktur som AWS tillhandahåller.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Med gratisverktyget Clarity från Bing kan du analysera alla musrörelser och klick

Sökmotorn Bing från Microsoft har lanserat Clarity, en gratis analystjänst. Med Clarity kan du se hur besökare interagerar med din sajt på musnivå och följa alla rörelser. Clarity kan spela upp alla besök (sessioner) och visa hur besökaren faktiskt interagerade med sajten.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

WPP anställer sin första Chief Marketing and Growth Officer

Det är ingen munter stämning så här i juletid på WPP. Tusentals ska varslas och bolag ska säljas. Men för att driva på den egna affären har man nu tagit in en Chief Marketing and Growth Officer.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Nu kan företag lägga till länkknappar till sina webbsidor på Instagram

Instagram och Facebook börjar allt mer smälta samman. Senast är att om du har ett företagskonto ska du snart kunna lägga till boka-köp och andra knappar.  Så nu ska det bli ännu enklare att konvertera till köp, bokningar, donationer eller vad man nu vill.

Dagensanalys.se - 14 dec 18 kl. 13:56

Allt fler väljer streaming för hemmet

Aptiten för streamingtjänster hos de nordiska konsumenterna fortsätter att öka. Idag abonnerar 5,3 miljoner hushåll i Norden på minst en betald streamingtjänst (SVOD). Och allt fler hushåll skaffar ytterligare abonnemang, fenomenet som kallas ”stacking”.

Dagensanalys.se - 14 dec 18 kl. 14:04

”Nästa år går AI-revolutionen in i nästa fas”

Nästa år går AI-revolutionen in i nästa fas och växer samman med IoT. Smarta analyser med digitala tvillingar ger nya insikter för företag. Dessutom tar blockkedjan fart på allvar, siar Christian Pedersen från IFS.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.