Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 25 March, 22:53

Dagensanalys.se - 21 jul 18 kl. 09:08

Youtube är en gigant inom rörlig bild



Youtube har smygit ut information om deras senaste statistik över antalet användare, hur många timmar som tittats och mer. Vi kan konstatera att Youtube är fortsatt giganten inom rörlig bild. Youtube har idag 1,9 miljarder inloggade användare varje månad. Ja, du läste rätt – inloggade användare. Dessa användare ser på 180 miljoner timmar varje dag.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Youtube, Community, Stories, Copyright Match, Youtubes, Insider

Dela artikeln

3 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Youtubeär en , gigantinom , rörlig, bild
Dagensanalys.se - 08 nov 18 kl. 12:48

Så mycket lägger svenska hushåll på rörlig bild

Streamingtjänsterna har under 2018 fortsatt att växa mycket kraftigt och tredje kvartalet var inget undantag. Detta leder även till en påtaglig ökning av hushållens sammantagna utgifter för TV-tjänster. Mediavision konstaterar i Q3-analysen av den svenska videomarknaden, att de månatliga utgifterna för betaltjänster ökat med 24 procent jämfört med samma period i fjol.

Dagensanalys.se - 30 maj 17 kl. 14:38

TV och rörlig bild allt viktigare för att locka till sociala medier

Rörlig bild, eller video, får en allt starkare ställning i sociala medier. Och det märks tydligt att konsumenterna uppskattar att titta via t.ex.

Dagensanalys.se - 29 maj 18 kl. 09:34

Svenskarna sträcktittar allt mer på rörlig bild

TV och internetuppkoppling går mer och mer ihop. Samtidigt som TV ökar som plattform för underhållningskonsumtion så är allt mer kopplat till streamingtjänster. Det visar Boxers senaste Fiber- och TV-rapport som tagits fram tillsammans med Kantar SIFO.

Nyteknik - 14 nov 13 kl. 06:30

Täckningen mycket sämre för rörlig bild

Ericsson tycker att operatörerna ska börja mäta mobiltäckningen för appar som Youtube och Spotify, och inte bara för vanliga röstsamtal. Skillnaden är stor, visar en ny rapport..

Dagensanalys.se - 12 jan 18 kl. 09:10

Facebook och YouTube har liknande räckvidd för video i Sverige

I en rapport från MMS framkommer det att Facebooks och YouTubes räckvidd för rörlig bild är ungefär desamma, däremot finns det skillnader i hur länge användarna ser på rörlig bild i de respektive kanalerna. Övriga sociala kanaler ligger betydligt lägre räckvidden. Tittandet på rörlig bild på nätet har ökat kraftigt de senaste åren.

Dagensanalys.se - 03 feb 17 kl. 13:54

Facebook och Youtube vinner mark på svensk webb-TV-marknad

AVOD, eller annonsfinansierad webb-TV, fortsätter växa och tar andelar av de totala annonsinvesteringarna i rörlig bild. Detta syns tydligt när 2016 nu summeras. En förklaring är att tittandet på AVOD ökade under förra året, samtidigt som traditionellt TV-tittande fortsätter minska.

Dagensanalys.se - 10 aug 18 kl. 07:58

Youtube vill nu sätta press på mobiltillverkarna

Det räcker inte längre att bara titta på en video, nu ska du ju uppleva den också. Därför har Youtube dragit igång att rekommendera bästa mobilen för att maxa upplevelsen. Pressen på mobiltillverkarna ökar när världens näst största sajt och världens absolut största inom rörlig bild flyttar ribban några steg uppåt.

Skånskan - 08 okt 15 kl. 14:00

Studentvärlden ska få en Youtube-kanal

lund Lundastudenterna Thobias Bergström och Lukas Olsson vill ta vid där Steve, den avsomnade satsningen på student-tv, slutade.
Fast de två vill göra en modernare variant – filmer för studenter som läggs ut på en Youtube-kanal.Thobias Bergström och Lukas Olsson har fått med sig ett 30-tal medarbetare i projektet och de har redan fått finansiering och en lokal av Akademiska föreningen, AF.

Dagensanalys.se - 30 aug 17 kl. 09:44

Youtube fräschar upp både logga och design

Efter tolv år med samma logga och typ samma design gör nu Youtube en uppfräschning av båda. Arbetet ligger i linje med satsningen på Youtube TV och Youtube Red. Det är nästan 12 år sedan som den första loggan blev publik för ett gäng entusiaster som tyckte att det med här med video är hett.

Dagensanalys.se - 07 jun 18 kl. 12:31

Instagram tar upp kampen med YouTube

Förra veckan kom en rapport som indikerade att YouTube har ett starkt grepp om amerikanska ungdomar. Även om Instagram kommer på en hedrande andraplats vill de nu locka fler till sin egen plattform genom att tillåta länge videoklipp. När YouTube kan locka 85 % av unga med videoklipp vill Instagram givetvis få sin del av kakan.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Guide: Allt du behöver veta om visselblåsning

Det har varit mycket skriverier om visselblåsning och visselblåsare den senaste tiden. Nyligen framkom det bland annat att Swedbank saknar en extern visselblåsarfunktion och alla larm går istället till cheferna. Vi på Interaktiv Säkerhet har jobbat med visselblåsning i många år och har gedigen erfarenhet inom ämnet.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Det är dags för showtime med Apple

Nu kickar Apples event igång med titeln ”It is showtime” och i den här artikeln sammanfattar vi alla godbitar. Eventet börjar med att Tim Cook (Apple) berättar om deras tjänster som du kan använda via dina enheter. Det mest är gratis men en del måste man ju såklart betala för.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

Nina Hakola ny marknadschef på Solita

Solita fortsätter sin satsning i Sverige och anställer nu Nina Hakola som marknadschef. Nina kommer närmast från APSIS, där hon ansvarat för flera av företagets nyckelkunder i Sverige. Tidigare har hon varit landschef i Finland för Studentum, en söktjänst för utbildningar, vars närvaro hon var med och byggde upp på den finska marknaden.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

”Den gemensamma AI-plattformen ska fungera som en one-stop shop”

Nu satsar EU 20 miljoner euro på en europeisk plattform för artificiell intelligens – tillgänglig för alla. Den treåriga satsningen samlar 79 partners från hela Europa och forskningsdelen leds av Örebroprofessor Alessandro Saffiotti. – Tanken är att den gemensamma AI-plattformen ska fungera som en ”one-stop shop”.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

PewDiePie inte längre störst på Youtube

Kampen på Youtube mellan svenska Felix “Pewdiepie” Kjellberg och indiska T-series har pågått en längre tid. I skrivande stund har T-series puttat ned PewDiePie från tronen. Fansen har tagit till alla möjliga knep för att locka nya följare, allt för att undvika att Pewdiepie skulle förlora tronen som störst i världen på Youtube.

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Här kan du se Apples live-event om några timmar

Om några timmar ska Apple lansera något nytt och stort. Rykten om en ny tv-tjänst, spelplattform och mer ekar i branschen. Här kan du själv se hela eventet live.

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

Amazon tjänar storkovan på fylleshoppping

Att Amazon dominerar e-handeln är ingen nyhet. Men lägg till några shots av tequila så blir plattformen ännu mer tilltalande. The Hustle har tillfrågat fler än 2000 vuxna amerikaner som dricker alkohol om deras shoppingbeteende online efter att ha druckit öl, vin eller sprit.

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

Facebook Messenger populäraste sättet att dela innehåll

Privata meddelandeappar som Facebook Messenger och WhatsApp är den mest populära metoden för att dela innehåll, det visar ny forskning från GlobalWebIndex och We Are Social. I studien framkommer det att tre av fem (63 procent) internetanvändare i Storbritannien och USA delar innehåll och rekommendationer via privata meddelandeappar. Lite mer än hälften (54 procent) använder öppna sociala plattformar för att dela innehåll, 51 procent word of mouth, 48 procent via SMS och 37 procent via e-post.

Dagensanalys.se - Igår: 18:45

Bara hälften vill se relevanta annonser

Folk är mindre accepterande av annonsering på nätet när de får mer information kring hur deras personliga data används för riktade annonser. Ny forskning från Information Comissioner’s Office (ICO) visar att två tredjedelar (63 procent) initialt ansåg att det var acceptabelt med displayannonser i utbyte mot att innehållet på sajten var gratis. Men när respondenterna i studien fick veta vilken typ av information webbplatserna delar med annonsörerna sjönk siffran rejält till 36 procent.

Dagensanalys.se - Igår: 18:39

Emma Svensson och Jonas Fagerström ska lyfta Huawei

Huawei inleder ett samarbete med fotografen Emma Svensson och äventyraren Jonas Fagerström inom sitt nya marknadsföringskoncept – Dare to Challenge. Emma och Jonas, likt Zara Larsson och Sarah Sjöström som tidigare kommunicerats, passar väl in i konceptet som handlar om att våga utmana, anser Huawei. Vi är väldigt stolta över att addera fler färgstarka profiler till konceptet Dare to Challenge.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.