Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 21 January, 19:54

Dagensanalys.se - 20 jul 18 kl. 08:19

Tiden med onlinevideo ökar till 67 minuter per dag



Konsumenter världen över har ökat sin tid med onlinevideo till 67 minuter per dag. Upp från 56 minuter förra året. Bakom siffrorna finner vi analysföretaget Zenith. Enligt deras prognos förväntas tiden öka till 84 minuter år 2020. Kina går i bräschen med 105 minuter och Ryssland med 102 minuter, klart över det globala snittet.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Zenith, Ryssland, TV, ROI

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Tidenmed , onlinevideo, ökartill 67 , minuter, per, dag
Dagensanalys.se - 06 sep 17 kl. 11:13

Investeringarna i onlinevideo ökar kraftigt

Samtidigt som investeringarna i onlinevideo ökar (med hela 40 procent) kommer också nya krav på transparens, tydligare mätningar och brand safety. Det visas inte minst när Proctor & Gamle ryter till och hotar med att strypa sin annonsbudget för digitala kanaler. För att onlinevideo verkligen ska ta fart och på riktigt förflytta pengarna från de linjära kanalerna krävs det bättre mätningar, ökad transparens och högre kvalitet.

Dagensanalys.se - 08 maj 18 kl. 09:51

Kvällspress backar samtidigt som sociala medier och onlinevideo ökar

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 16,3 procent i april, jämfört med samma period föregående år. Ökningen kan till viss del tillskrivas icke periodiserad data då april 2018 hade en ytterligare faktureringsdag jämfört med 2017. Månadens stora vinnare blev mediekategorin utomhus/trafikreklam med en ökning om 51,5 procent, vilket är den högsta noteringen för kategorin sedan mätningarna startades.

Dagensanalys.se - 29 jul 16 kl. 13:00

TV-tittandet ökar i väst – och online-video börjar ta över Storbritannien

Det finns många likheter mellan Sverige och Storbritannien – inte minst förkärleken för Monthy Python och Morden i Midsummer. Det kan därför vara värt att ta en titt på utbredningen av online-video bland britterna, som nu spenderar mest tid framför uppkopplade skärmar än någon annan i Västeuropa. Detta enligt siffror från IHS Markit som undersökt förändringarna i TV-tittandet i relation till linjär-TV och digitala plattformar i de fem största marknaderna i Västeuropa (Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien och Spanien).

Dagensanalys.se - 28 nov 17 kl. 12:25

Investeringar i digital marknadsföring ökar, medan traditionella kanaler minskar

En undersökning från IAB Europe tillsammans med IHS Markit visar att investeringarna i digital marknadsföring ökat från 20,2 miljarder EUR till 22,2 miljarder EUR det senaste året. Stört ökning stod mobilannonsering för, som ökade till hela 7 miljarder EUR under året. Undersökningen är gjord i Europa, och delar dessutom upp området i östra, centrala och västra Europa.

Dagensanalys.se - 19 apr 16 kl. 13:25

Onlinevideo fortsätter att öka – TV tappar tittartid dagtid

Tittandet på TV minskade under mars månad jämfört med motsvarande period förra året. Tittandet på onlinevideo fortsätter att öka enligt MMS månadsrapport för mars 2016. Tittandet på TV minskade under mars 2016 jämfört med motsvarande period förra året.

Dagensanalys.se - 15 jun 18 kl. 09:03

Intryck från gårdagens IABs seminarium om onlinevideo

Härligt var det att se alla glada och solbrända branschkollegor samlade i Finlandshuset för att ta del av branschens expertis inom ett mycket hett ämne – video på nätet. Vissa kommer nu att hålla med mig samtidigt som andra kommer tycka att jag är lite ‘jobbig’, för jag har några funderingar. Först ut på scen var Charlotte Thur som alltid är lika proffsig.

Dagensanalys.se - 27 aug 18 kl. 10:01

Annonsering i onlinevideo drar nu in 30 miljarder dollar

Prognoserna säger att annonsering i onlinevideo kommer att öka med 27,5 procent jämfört med föregående år och dra in 30 miljarder dollar. Plattformarna som tar den största delen av intäkterna är Youtube och Facebook, enligt rapporten Global Ad Trends från Warc. Online står trots det bara för 17,5 procent av all rörlig bild.

Dagensanalys.se - 01 jun 16 kl. 11:00

Studie: streaming-TV och onlinevideo når alla nordiska Millennials

En ny studie från AudienceProject visar nu att i praktiken alla Millennials – alltså de mellan 15-35 år – tittar på onlinevideo och streamar TV, gärna samtidigt som man surfar på mobilen. I många grupper så är streaming-TV faktiskt större än traditionell TV. Detta innebär nya utmaningar för de marknadsförare som vill nå ut till denna attraktiva grupp.

YLE - 02 apr 15 kl. 09:59

Varje timme framför tv:n ökar diabetesrisken

Den som tillbringar sina kvällar framför tv:n löper större risk att insjukna i vuxendiabetes. För varje passiv tv-timme ökar diabetesrisken med tre procent, visar amerikansk forskning. Resultaten baserar sig på en undersökning kring förebyggande av diabetes som 3 200 överviktiga amerikaner deltog i.

Dagensanalys.se - 04 sep 17 kl. 10:01

Okej inga fler användare men tiden i appen ökar trots allt

Snapchat slåss mot jättar som friskt kopierar alla innovationer som appen lanserar. För att konkurrera måste Snapchat profilera nya mått och tid i appen verkar fungera bra. För marknadsförare som vill ha koll på Snapchat är det alltså tid i appen som är deras nya mått för framgång.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Qlik lanserar Data Catalyst 4.0

Nu lanserar Qlik en uppdatering av sin lösning, Qlik Data Catalyst 4.0. Den nya versionen av lösningen, som tidigare hette Podium Data, ger stöd för enskilda servrar och AWS-baserade arkitekturer.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

SEO-tips 2019

Vad är viktigt att satsa på inom SEO under 2019? Vi har sammanställt en SEO-guide för 2019 så att du ska kunna prioritera rätt under det nya året! SEO är ju ett engelskt begrepp som står för Search Engine Optimization, eller sökmotoroptimering på svenska, och handlar om hur du ska maximera dina möjligheter att hamna så högt upp bland söktjänsternas organiska (dvs.

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Avicii högst bland videoklippen 2018

Aftonbladet dominerade topplistan för korta onlinevideoklipp under 2018. Det klipp som visats flest gånger handlar om musikproducenten Avicii, som tragiskt gick bort under året. Klippen på topplistan präglas av uppseendeväckande nyheter och större sporthändelser.

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Framtidens AI-system har människan i centrum

Ett nytt nätverk som förenar AI med samhällsvetenskap och humaniora har bildats vid Örebro universitet. – Artificiell intelligens kan hjälpa oss att skapa en bättre värld, men vi måste bli bättre på att designa AI med människan och hållbarhet i centrum, säger Luis de Miranda, en av forskarna bakom det nybildade nätverket. Utgångspunkten för nätverket CREA som Luis de Miranda har startat tillsammans med Alessandro Saffiotti, professor i datavetenskap, är relationen mellan människan och AI-system.

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

Är artificiell intelligens framtiden inom moderering?

Artificiell intelligens har gjort enorma framsteg de senaste åren, och gör vissa uppgifter lika bra, eller faktiskt bättre, än vi människor. Men kan AI ersätta den mänskliga intelligensen när det handlar om moderering av innehåll på nätet? Inte på långa vägar, hävdar vi.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Konsumenter mer mottagliga för annonser innan läggdags

Konsumenter är mer mottagliga för mobila annonser framför tv:n och precis innan de somnar, det visar en ny studie från Aki Technologies. Aki Technologies har via företaget Lucid genomfört en onlinestudie med svar från 1.000 amerikaner.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Demonstrera på Facebook med Community Actions

Facebook håller på och rullar ut en ny funktion som ska göra det enklare att skapa namnlistor, organisera demonstrationer och tycka till. Funktionen heter Community Actions. För att komma närmare politiken och samhället ska det bli enklare för alla användare på Facebook att kunna tycka till, skriva under och engagera sig i frågor.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Women in Research utökar sin styrelse

Globala non-profit-organisationen Women in Research har fått fyra nya medlemmar till sin styrelse. Head of knowledge på Coca-Cola Begoña Fafian, Alisa Hamilton som är grundare av Harvest Insights, JD Deitch som är CRO på P2 Sample och Marion Elliot som är försäljningschef på Market Cube har tagit plats. “The diversity of this year’s advisory board additions will be integral to our continued growth as a truly global non-profit,” kommenterar Kristin Luck som grundat organisationen.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

”Framgångsrik digitalisering är i grunden inte en teknikfråga utan handlar framförallt om ledarskap”

Med lång och gedigen erfarenhet av IT, förändringsledning och strategisk rådgivning inom olika branscher ska denna trio digitalisera organisationer. – Digitaliseringen ger organisationer möjlighet att effektivisera och öka mervärdet till kund genom nya sätt att arbeta, nyttja data och innovera. Vi har sett att organisationer har behov av hjälp för att upprätthålla sin relevans och konkurrenskraft.

Dagensanalys.se - Igår: 19:55

Facebook försöker nå tonåringarna med LOL

Facebook håller på och utvecklar en ny plattform som de döpt till LOL för att nå ut till tonåringarna, som överger Facebook i allt högre takt. Plattformen har varit under utveckling i några månader och ska ha video, korta klipp (tänk GIF) och annat skojsigt som nu farbröderna och tanterna på Facebook tycker att teens borde gilla. För att inte helt missa målet har man valt att testa alla funktioner med elever på ett high school.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.