Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 22 October, 17:26

Dagensanalys.se - 20 jul 18 kl. 08:19

Tiden med onlinevideo ökar till 67 minuter per dag



Konsumenter världen över har ökat sin tid med onlinevideo till 67 minuter per dag. Upp från 56 minuter förra året. Bakom siffrorna finner vi analysföretaget Zenith. Enligt deras prognos förväntas tiden öka till 84 minuter år 2020. Kina går i bräschen med 105 minuter och Ryssland med 102 minuter, klart över det globala snittet.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Zenith, Ryssland, TV, ROI

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Tidenmed , onlinevideo, ökartill 67 , minuter, per, dag
Dagensanalys.se - 06 sep 17 kl. 11:13

Investeringarna i onlinevideo ökar kraftigt

Samtidigt som investeringarna i onlinevideo ökar (med hela 40 procent) kommer också nya krav på transparens, tydligare mätningar och brand safety. Det visas inte minst när Proctor & Gamle ryter till och hotar med att strypa sin annonsbudget för digitala kanaler. För att onlinevideo verkligen ska ta fart och på riktigt förflytta pengarna från de linjära kanalerna krävs det bättre mätningar, ökad transparens och högre kvalitet.

Dagensanalys.se - 08 maj 18 kl. 09:51

Kvällspress backar samtidigt som sociala medier och onlinevideo ökar

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 16,3 procent i april, jämfört med samma period föregående år. Ökningen kan till viss del tillskrivas icke periodiserad data då april 2018 hade en ytterligare faktureringsdag jämfört med 2017. Månadens stora vinnare blev mediekategorin utomhus/trafikreklam med en ökning om 51,5 procent, vilket är den högsta noteringen för kategorin sedan mätningarna startades.

Dagensanalys.se - 29 jul 16 kl. 13:00

TV-tittandet ökar i väst – och online-video börjar ta över Storbritannien

Det finns många likheter mellan Sverige och Storbritannien – inte minst förkärleken för Monthy Python och Morden i Midsummer. Det kan därför vara värt att ta en titt på utbredningen av online-video bland britterna, som nu spenderar mest tid framför uppkopplade skärmar än någon annan i Västeuropa. Detta enligt siffror från IHS Markit som undersökt förändringarna i TV-tittandet i relation till linjär-TV och digitala plattformar i de fem största marknaderna i Västeuropa (Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien och Spanien).

Dagensanalys.se - 28 nov 17 kl. 12:25

Investeringar i digital marknadsföring ökar, medan traditionella kanaler minskar

En undersökning från IAB Europe tillsammans med IHS Markit visar att investeringarna i digital marknadsföring ökat från 20,2 miljarder EUR till 22,2 miljarder EUR det senaste året. Stört ökning stod mobilannonsering för, som ökade till hela 7 miljarder EUR under året. Undersökningen är gjord i Europa, och delar dessutom upp området i östra, centrala och västra Europa.

Dagensanalys.se - 19 apr 16 kl. 13:25

Onlinevideo fortsätter att öka – TV tappar tittartid dagtid

Tittandet på TV minskade under mars månad jämfört med motsvarande period förra året. Tittandet på onlinevideo fortsätter att öka enligt MMS månadsrapport för mars 2016. Tittandet på TV minskade under mars 2016 jämfört med motsvarande period förra året.

Dagensanalys.se - 15 jun 18 kl. 09:03

Intryck från gårdagens IABs seminarium om onlinevideo

Härligt var det att se alla glada och solbrända branschkollegor samlade i Finlandshuset för att ta del av branschens expertis inom ett mycket hett ämne – video på nätet. Vissa kommer nu att hålla med mig samtidigt som andra kommer tycka att jag är lite ‘jobbig’, för jag har några funderingar. Först ut på scen var Charlotte Thur som alltid är lika proffsig.

Dagensanalys.se - 27 aug 18 kl. 10:01

Annonsering i onlinevideo drar nu in 30 miljarder dollar

Prognoserna säger att annonsering i onlinevideo kommer att öka med 27,5 procent jämfört med föregående år och dra in 30 miljarder dollar. Plattformarna som tar den största delen av intäkterna är Youtube och Facebook, enligt rapporten Global Ad Trends från Warc. Online står trots det bara för 17,5 procent av all rörlig bild.

Dagensanalys.se - 01 jun 16 kl. 11:00

Studie: streaming-TV och onlinevideo når alla nordiska Millennials

En ny studie från AudienceProject visar nu att i praktiken alla Millennials – alltså de mellan 15-35 år – tittar på onlinevideo och streamar TV, gärna samtidigt som man surfar på mobilen. I många grupper så är streaming-TV faktiskt större än traditionell TV. Detta innebär nya utmaningar för de marknadsförare som vill nå ut till denna attraktiva grupp.

YLE - 02 apr 15 kl. 09:59

Varje timme framför tv:n ökar diabetesrisken

Den som tillbringar sina kvällar framför tv:n löper större risk att insjukna i vuxendiabetes. För varje passiv tv-timme ökar diabetesrisken med tre procent, visar amerikansk forskning. Resultaten baserar sig på en undersökning kring förebyggande av diabetes som 3 200 överviktiga amerikaner deltog i.

Dagensanalys.se - 04 sep 17 kl. 10:01

Okej inga fler användare men tiden i appen ökar trots allt

Snapchat slåss mot jättar som friskt kopierar alla innovationer som appen lanserar. För att konkurrera måste Snapchat profilera nya mått och tid i appen verkar fungera bra. För marknadsförare som vill ha koll på Snapchat är det alltså tid i appen som är deras nya mått för framgång.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

Amazons vd hatar Powerpoint

Om du jobbar på Amazon ska du inte komma med en Powerpoint till mötet. Istället vill de ha en historia. När Jeff Bezos sitter på möte vill han inte se ännu en Powerpoint.

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Så här ska du följa upp dina kunskapskampanjer

Tobias Ögren från Analyticsdagarna har delat med sig av några fantastiska tips från –  Konsumentverkets Webbanalytiker Henrik Hallenius –  om hur du följer upp digitala kampanjer när syftet är att sprida kunskap och inte öka försäljningen. Den 14 November under Analyticsdagarna för offentlig sektor, kommer Henrik att dela med sig av Konsumentverkets arbete med planering och uppföljning av digitala kampanjer. Här delar Henrik Hallenius med sig om vad han tror är de viktigaste nycklarna när det gäller att mäta och följa upp sina digitala kampanjer.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Youtube minskar tiden för vad som räknas som engagemang

Youtube håller på och trimmar in sina annonserbjudanden. Vem gynnas av detta? Youtube såklart.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Facebook vill visa att annonser leder till köp genom attribution

Att visa var köpen kommer ifrån är inte alltid lätt på nätet, trots all data. Det vill nu Facebook råda bot på genom att lansera en helt egen lösning för attribution. Här kan du läsa hur du kommer igång.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Tobii lanserar bärbar ögontracking

Om du någon gång tänkt – om jag bara kunde ta med mig min ögontracking – så kan du det nu med Tobiis lansering av Pro Nano. Enligt dem själva är Tobii Pro Nano världens minsta Eye Tracker. Du pluggar in den i din dators USB, kalibrerar lite och voila så är du redo för att spåra var du eller dina kunder tittar på skärmen i 60 Hz.

Dagensanalys.se - 19 okt 18 kl. 03:50

Nu kan du titta och samtidigt fortsätta scrolla på Youtube

Det tog sin tid men nu är äntligen funktionen här som gör det lättare för oss som vill titta och ändå fortsätta scrolla på Youtube – multitasking. Var är nästa klipp? Samtidigt som du kollar på det första.

Dagensanalys.se - 19 okt 18 kl. 03:44

Youtube sänker priset för TV-reklam

Youtube vill visa att TV-reklam inte behöver kosta skjortan genom att själva lansera just reklam i TV-rutan. Idén är inte ny utan har diskuterats av Youtube flera gånger. Men nu har alltså Google, som ju äger Youtube, stridit till verket och lanserat möjligheten för annonsörer att kunna nå tittare endast i TV-rutan.

Dagensanalys.se - 19 okt 18 kl. 03:34

Här är alla vinnare av Sveriges Bästa Marknadschef 2018

Nu är alla vinnare korade. Här är listan över Sveriges Bästa Marknadschef 2018. APOTEK: Sofia Modig, Apotea
FÖRSÄKRINGAR Emma Brandt Johansson, Trygg Hansa
BANK: Fanny Wallér, Länsförsäkringar
HEMELEKTRONIK: Johan Järnliden, Elgiganten
KLÄDER: Patrik Nygren-Bonnier, Åhléns
LIVSSTIL: Patrik Grabenbauer, Willy
SNABBMAT: Tobias Karlsson, Max
BILAR: Tom Hedström, Audi
OPTIKER: Michel Grimborg, Synsam
RESEARRANGÖR: Anna Laestadius, TUI
DRIVMEDEL: Johan Backman, Circle K
TELEKOM: Linda Wetterborg, Telenor
BYGGVARUHUS: Johan Saxne, Bauhaus
ONLINESPEL: Jörgen Sparredal, Bet 365
SPORTHANDEL: Linda Beigler, XXL Den som tog hem guldet var Michael Grimborg från Synsam som är utsedd till Sveriges bä

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 15:44

Ny våg av produkter ser till att hela familjen blir reklamfri

En fjärdedel av alla svenskar använder en reklamblockerare. Nu ska fler företag sko sig på att allt fler svenskar väljer att blockera reklamen. Ett av dessa är AdGuard Home som ser till att hela familjen blir reklamfri, hela tiden.

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 15:17

”Alla sa att vi inte borde göra det – men vi gjorde det ändå” PostNord diskuterar teknisk utveckling

PostNord vill vara det mest framträdande logistikföretaget inom teknisk utveckling. De blandar stabilitet med det lite lätt rebelliska. ”Vi började med konsumenttelefoner och alla sa att vi inte borde göra det – men vi gjorde det ändå!

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.