Dagensanalys.se > Ekonomi

Friday, 14 December, 13:01

Dagensanalys.se - 17 jul 18 kl. 18:51

Netflix tappar men vad är alternativet?



Rubriker över hela världen dissar Netflix och lyfter fram tappet på börsen. Man talar om flera miljarder som bolaget förlorat i börsvärde. Men finns det ett annat konsumentvänligare alternativ? Siffror från andra kvartalet visar att Netflix fått in 5,2 miljoner nya prenumeranter. Vilket är en miljon sämre än vad som förväntades av marknaden – så nu tappar bolaget på börsen.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Netflix, HBO, Youtube Tv

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Netflix, tapparmen vad är , alternativet
Dagensanalys.se - 16 feb 18 kl. 09:01

Pågrund av Netflix tappar tv-bolagen miljarder i annonsintäkter

Trots att Netflix inte säljer annonser och trots att de inte har linjärt tittande så tar Netflix allt mer av annonspengarna från traditionell tv. Analysföretaget nScreenMedia estimerar att Netflix tar bort mellan 24 miljarder till 48 miljarder kronor från tv-företagens annonsbudget genom att tittarna väljer bort det linjära utbudet mot Netflix self-service program. Enligt analysföretaget Colin Dixon tappar tv-kanalerna ungefär trettiofem 30-sekunders reklamfilmer per dag, i USA.

Opinionen.se - 03 maj 13 kl. 12:20

Hårt slag mot Netflix - tappar 1.800 titlar

Warner Bros har sagt upp avtalet med Netflix för att istället satsa på en egen streamingtjänst. Det skriver sajten Mashable..

IDG - 25 aug 14 kl. 11:10

Netflix tappar farten

Streamingtjänsten Netflix har slutat växa i Sverige. Istället är det konkurrenten HBO Nordic som snabbt tar marknadsandelar..

Computer Sweden - 25 aug 14 kl. 11:10

Netflix tappar farten


Streamingtjänsten Netflix har slutat växa i Sverige. Istället är det konkurrenten HBO Nordic som snabbt tar marknadsandelar.

.

DI - 17 jul 18 kl. 15:12

New York-börser: Netflix tappar i förhandeln – väntas dra med sig streamingbolag

Terminerna för de ledande New York-börserna indikerade en öppning med en lätt nedgång under tisdagen. USA:s kongress har tillkallat centralbankens ordförande för att diskutera penningpolitik. Bland övriga nyheter syntes ny vd på Goldman Sachs.

Affärsvärlden - 09 aug 17 kl. 16:21

New York: Disney och Netflix tappar

New York-börserna pekade nedåt på onsdagen där tisdagens uppgifter om Nordkoreas avancemang inom kärnvapen ännu tyngde marknader..

Dagensanalys.se - 05 feb 16 kl. 21:11

Orvesto Konsument – Vi blir allt mer mobila och Netflix ökar

Nu är den tredje och sista ORVESTO Konsument-mätningen för 2015 lanserad. Undersökningen innehåller insikter om konsumenter och deras medievanor och beteenden. Mobilanvändandet fortsätter att växa, svensken blir alltmer mobil
Enligt ORVESTO® Konsument 2015:3 läser totalt 47 % av det svenska folket en morgontidning en genomsnittlig dag, och i snitt lägger dessa 27 minuter per dag på sitt läsande.

Dagensanalys.se - 09 jun 17 kl. 15:52

TV tappar, sociala medier ökar och Netflix välkomnas av svensken

Här är resultaten från Orvesto 2017:1 som genomförs av Sifo. Mobilen fortsätter att öka och är idag är den största mediekanalen med en daglig räckvidd på 71 %, i målgruppen 16-80 år. En kraftig ökning sedan 2015 då internet via mobilen låg på 64 %.

Dagensanalys.se - 20 apr 18 kl. 11:12

Netflix kostar de svenska tv-husen en halv miljard kronor i förlorade reklamintäkter

De svenska TV-husen tappar en halv miljard kronor per år på grund av att allt fler ser på Netflix istället. Om vi svenskar tittade på TV-husens sändningar istället för Netflix skulle dessa kunna dra in 500 miljoner kronor mer om året i reklamintäkter. Under 2017 la vi 11 procent av vår tittartid på Netflix enligt SVTs Publikrapport.

Dagensanalys.se - 29 mar 18 kl. 11:13

BBC erkänner att det är tufft med Netflix som konkurrent

Det kommer att bli tufft i framtiden för BBC (British Broadcast Corporation), allt fler tv-tittare söker sig till amerikanska stremingföretag såsom Netflix och Amazon. Den brittiska motsvarigheten till SVT har nyligen släppt en rapport om hur de ska arbeta under året för att behålla tittare. Sir David Clementi, styrelseordförande för BBC berättar: ”The media industry has continued to change at a remarkable pace.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

YouTube Rewind 2018 är mest ogillad någonsin

Det årliga videoklippet som lyfter fram utmärkande händelser på Youtube har blivit det mest ogillade. Hela 10 miljoner ogilla har klippet i skrivande stund. Kanske för att några av de mest populära klippen eller kreatörerna inte fick vara med?

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Undersökningsföretaget YouGov köper Portent.IO

Undersökningsföretaget YouGov har i dagarna köpt upp företaget Portent.IO för att komma åt deras system och funktioner för att mäta TV, sociala medier och effekterna av marknadsinsatser. Portent.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Smarta klockan slår igenom nästa år i USA

Trend eller inte så förutspås den smarta klockan pryda var persons handled under nästa år. Kan vara för att du inte behöver ha med dig mobilen hela tiden eller att du hela tiden har koll på hälsan. Oavsett så är det en helt ny pryl som digitala marknadsförare måste börja ta på allvar.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

Nordiska företag satsar mer på röststyrning och AI i sin marknadsföring än företag i USA och Storbritannien

Salesforce publicerar idag sin årliga rapport State of Marketing som ger oss en bild över de senaste trenderna inom marknadsföring. Det framkommer att nordiska företag använder AI och röststyrning i sin marknadsföring i större utsträckning än i USA och Storbritannien. Vidare framkommer det att företag fortsatt vill utforska AI till att förutspå vilka produkter och tjänster som konsumenten vill ha, samtidigt som integritetsfrågor och förtroende står högt på agendan globalt.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Knowit köper upp bolag inom digital marknadsföring

Knowit är inte kända för förvärv, men idag gör de ett uppköp inom digital marketing och datadriven analys. Det är Stockholmsbaserade företaget All Rise, som blir en ny del av Knowit Experience. Samtidigt passar Knowit Experience på att titulera sig den största digitala byrån i Norden med nu över 600 anställda, skriver MKSE.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Finalisterna klara för Årets Marknadschef 2018

Nu står det klart vilka som kan vinna Marknadsföreningen Stockholms utmärkelser Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa 2018. Utmärkelserna delas ut i samband med ett halvdagsevenemang den 6:e februari på Fotografiska. Finalister Årets Marknadschef 2018
Emma Stjernlöf, ADIDAS
Emelie Mannheimer, TENGBOM
Marie Wedin, COOP
Per Carleö, VOLVO CARS Finalister Årets Framtidslöfte 2018
Karin Bjerde, KOGNITY
Madeleine Lindgren, BISNODE
Siduri Poli, CHANGERS HUB
Sabia Wizander, KRY ”En riktig förmån att få ta del av alla gedigna underlag och fantastiska prestationer,” säger Marie Sommar, VD Marknadsföreningen Stockholm och jurymedlem i Årets Marknadschef och Årets Framtidslöfte.

Dagensanalys.se - Igår: 10:37

Flera väntade och en del oväntade trender på IABs årliga trendseminarium

I tisdags genomförde IAB Sverige för sjunde gången sitt trendseminarium ”8 Minutes” där 12 talare får åtta minuter på sig att dela med sig av sina trendspaningar. Årets event bjöd på en hel del väntade trender, och några oväntade spaningar. Till årets event kom närmare 500 personer, och ytterligare 180 stod på väntelistan.

Dagensanalys.se - Igår: 09:00

Nära hälften tittar på tv och surfar samtidigt

Nästan hälften använder en annan digital enhet samtidigt som de tittar på tv, det visar en nyligen publicerad rapport från Nielsen. Undersökningsföretaget Nielsen har undersökt hur vuxna amerikaner konsumerar media. Hela 45 procent uppger att de ofta eller alltid använder en annan digital enhet, som mobil eller surfplatta, när de tittar på tv.

Dagensanalys.se - Igår: 19:21

Influencers får VIP-konton på Instagram

Instagram förstår att de behöver sina influencers. Och för att göra livet enklare för dem har man nu lanserat VIP-konton, med fler funktioner. Instagram testar så kallade ”creator accounts” som är tänkt att användas av influencers och andra power users.

Dagensanalys.se - Igår: 19:04

Nu kan du skicka gåvor som incentive med SurveyMonkey

SurveyMonkey och presentföretaget Sendoso har kommit överens om att integrera API för att möjliggöra utskick av gåvor och presentartiklar, som incentives. Du kan ge bort kuponger för kaffe eller lunch, Uber-tjänster och även andra fysiska gåvor. “Our product integrations are important to helping organisations gather the information they need to drive business decisions,” kommenterar SurveyMonkey.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.