Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 24 January, 08:26

Dagensanalys.se - 13 jun 18 kl. 18:16

Doktor24 väljer HowCom till sin mediebyrå



Under våren 2018 inledde Doktor24 en diskussion med ett antal mediebyråer. Nu står det klart att valet föll på HowCom. – Vi kände direkt att HowCom särskiljer sig mot andra mediebyråer genom sin transparenta affärsmodell och att de både är en mediebyrå och affärskonsulter. Valet blev enkelt då HowComs gedigna kompetens och angreppssätt passar perfekt för de utmaningar vi står inför säger Karolina Hedberg, Brand and Marketing Manager på Doktor24. – Det är väldigt spännande att få vara en del av Doktor24:s tillväxtresa och vi är stolta och glada över att de valt HowCom säger Martin Andreasson Partner på HowCom.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
HowCom, Doktor24, HowComs, Karolina Hedberg, Marketing Manager, Martin Andreasson Partner, Martin Andreasson Partner HowCom, Hedberg Brand, Petravis-Zarins Growth Manager Doktor24, Isaksson Content Manager Doktor24, Andersson, Nadarevic, Specialist HowCom

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Doktor24, väljer, HowComtill sin , mediebyrå

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

Webbläsaren Edge i mobilen får varning för fejknyheter

Webbläsaren Edge från Microsoft ska nu varna om du läser en fejkartikel. Funktionen i Edge är resultatet av ett samarbete med företaget Newsguard, som jobbar med att motverka spridningen av fejknyheter. Tvivelaktiga sajter får en röd markering medan källor som bedömts som okej får en grön markering.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Acast får sin första Chief Product Officer och samtidigt ny CTO

Acast har utsett bolagets medgrundare, Johan Billgren, till företagets första Chief Product Officer (CPO). Sedan Acast startades 2014, har Johan Billgren verkat som Chief Technology Officer (CTO) med ansvar för uppbyggnaden av ett professionellt teknikteam, lanseringar av nya produkter och tjänster samt införandet av dynamiska ljudfiler för placering av reklam i podcastinspelningarna. Som CTO medföljde även ansvaret för Acasts samtliga produktioner och utnämningen till CPO är en följd av att bolaget nu delar upp ovan nämnda ansvar i två delar.

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Elon ökar försäljning på webben med 44 procent

Elon ökar digitala försäljningen under 2018 med 44 procent. Ökningen är ett resultat av en tydlig satsning från företaget med ny expertis, optimerad sajt och smartare kampanjer. ”Vi har tidigare under hösten offentliggjort vår vision om att bli ledande inom e-handel och siffrorna för helåret visar att vi är på god väg,” säger Stefan Lebrot, vd på Elon.

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Adobe köper Allegorithmic för att ta 3D in till marknadsavdelningen

Adobe har köpt företaget Allegorithmic som är specialister på att skapa lösningar för 3D. Lösningarna används ofta inom spelvärlden och kan nu även användas inom digital marknadsföring. “We are seeing an increasing appetite from customers to leverage 3D technology across media, entertainment, retail and marketing to design and deliver fully immersive experiences,” säger Scott Belsky, chief product officer and executive vice president, Creative Cloud på
Adobe.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Viktigt med mobiloptimerad hemsida

Google vill göra webben mobilvänlig. Under 2017 började man därför rulla ut sitt mobile-first index och från och med 2018 gäller mobile-first fullt ut. Det betyder att Google i första hand kommer spindla mobilversionen av din hemsida.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Videospel slår både film och serier

Intäkterna för videospel nådde nytt rekord under 2018, hela 43,8 miljarder dollar, en ökning med 18 procent från föregående år. De nästan 44 miljarderna överstiger siffran för streamingtjänster, som beräknas uppgå till ungefär 28,8 miljard dollar, enligt en ny rapport. Videospel och annat relaterat innehåll har blivit den nya källan till underhållning för en hel generation.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Har Adobe hittat Holy Grail för kampanjer och mätningar?

För att komma runt problemen med Cookies har Adobe tagit fram ett nytt mått som de kallar för People Metric. Enligt dem är det nämligen så att en person har i snitt 1,14 enheter, vilket är good enough för Adobe, som nu använder måttet för både kampanjer och mätningar. Här är definitionen enligt Adobe: ”The People metric is the count of people (or groups of devices) based on Adobe’s Device Graph.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Enkel guide till digital marknadsföring

Digital marknadsföring, vad är det? Många av våra läsare kommer till oss för att lära sig något. Därför har vi satt ihop en enkel guide till grunderna inom digital marknadsföring.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

”Alla verksamheter av en viss storlek gynnas mycket av en chatbot”

Sedan sommaren 2016 har det norska teknologibolaget Convertelligence vuxit från 2 till 35 anställda. Genom ett samarbete med Sopra Steria Scale up ska startup-bolaget hitta nya marknader för sina chatbots. – Alla verksamheter av en viss storlek gynnas mycket av en chatbot, oavsett om det är till internt bruk eller riktat mot kunder.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Magento lanserar Progressive Web Applications

Appens glansdagar är över anser Adobe-ägda Magento nu lanserar Progressive Web Applications. Enligt en undersökning av Forrester visar det sig att bara 10 procent av deras kunder använder deras app för att genomföra ett köp. Därför lanserar nu Adobe-ägda Magento nu Progressive Web Applications, som låter företag skapa en ny generation av webbapplikationer.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.