Dagensanalys.se > Ekonomi

Monday, 22 October, 02:10

Dagensanalys.se - 13 jun 18 kl. 12:01

Facebook kan stänga av företag som inte håller vad de lovar



Om du köpt en produkt efter att du klickat på en annons på Facebook så inför nu Facebook möjligheten att recensera köpet. Om många är missnöjda med köpet kan företaget se sina annonser få minskad spridning, och i värsta fall stängs annonseringsmöjligheten av helt. Funktionen kräver att Facebook kan identifiera om du genomfört ett köp efter att ha klickat på en annons, men om de kan göra det kommer du att få besvara en kort enkät om hur du upplevde köpet. Facebook är framför allt intresserade att veta om konsumenterna är missnöjda med leveranstider, produktkvalitet eller kundservice. Om många framför klagomål kommer Facebook att vidarebefordra detta till annonsören, och försöka identifiera vilka problem som konsumenterna upplever.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Facebook, Uber, AirBnb

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Facebookkan , stängaav , företagsom inte , hållervad , de lovar
Dagensanalys.se - 28 mar 17 kl. 11:14

Alla företag har en digital agenda – vad krävs för att man skall lyckas

Här kommer 9 tips till en digital framgång! 1. Data, data, data – Nästan alla företag är nu medvetna om att man måste ta beslut grundat på data och analys, det är avgörande om man skall lyckas.

Dagensanalys.se - 17 feb 16 kl. 09:38

Hälften av Sveriges företag ökar sin budget på Facebook i år

Under början av januari frågade Ingager över 320 svenska företag och organisationer om deras syn på Facebookmarknadsföring inför det kommande året, 53 procent av Sveriges företag avser att öka sin Facebookbudget under 2016. Respondenterna verkar i olika typer av företag med varierande omsättning, kunder och erfarenhet av sociala medier och ger därmed en god indikation på inställningen till sociala medier. ”Den samlade bilden inför 2016 är tydlig.

Dagensanalys.se - 21 mar 17 kl. 10:23

4 tips hur du ökar din räckvidd och ROI på Facebook

Har du svårt att öka räckvidden på Facebook, vill du öka din konvertering och få bättre ROI? En organisk räckvidd har blivit allt svårare att uppnå via Facebook och marknadsförare måste hela tiden hitta nya kreativa sätt för att att få ut sina budskap i det sociala nätverket. Vi börjar med att gå igenom organisk räckvidd på Facebook Den organiska räckvidden på Facebook är idag så låg som mellan 2 till 6 procent beroende på inlägg, och den fortsätter att minska.

Dagensanalys.se - 24 okt 17 kl. 12:48

4 tips hur du ökar din räckvidd och ROI på Facebook

Har du svårt att öka räckvidden på Facebook? Vill du öka din konvertering och få bättre ROI? En organisk räckvidd har blivit allt svårare att uppnå via Facebook och marknadsförare måste hela tiden hitta nya kreativa sätt för att att få ut sina budskap i det sociala nätverket.

Dagensanalys.se - 14 jun 16 kl. 08:53

Glöm ”Word of Mouth” nu gäller ”Word of Mouse”

Den starkaste mediekanalen för svåra konsulttjänster är och har alltid varit den personliga rekommendationen ”Word of Mouth”. Idag med digitaliseringen är det inte bara rekommendationen mellan dina närmaste som du umgås med som gäller, utan alla i ditt digitala nätverk ”Word of Mouse”. Under min tid på Temo (idag Ipsos) i början av 2000-talet satt jag på stora datamängder för olika produkter och tjänster.

HBL - 15 dec 14 kl. 04:00

Facebook-sida förmedlar julhjälp till fattiga familjer

”Vår jul är räddad, vi har mat på bordet och barnen kommer att få paket.” Så här lyder många lättade meddelanden på Facebook-sidan Jouluapua, ­efter att privatpersoner sträckt ut en hjälpande hand mot familjer i nöd.I alla familjer är julen inte den glittrande och varma fest med god mat och choklad i överflöd som den offentliga bilden ger sken av.

Dagensanalys.se - 04 sep 17 kl. 11:31

GDPR kan ställa till det för Facebook och Google

Om nio månader träder nya dataskyddsförordningen GDPR i kraft, och den kan komma att ställa till det för bland annat Facebook och Google, om de inte blir bättre på att fråga användarna om lov att använda deras uppgifter i annonssammanhang. Enligt Dr. John Ryan, ekosystemchef på analysfirman PageFair, löper Google och Facebook stor risk att bryta mot den nya lagen när den väl träder i kraft.

Dagensanalys.se - 07 feb 17 kl. 14:17

Behöver du en webbplats när Facebook tar över Internet?

Det finns de som anser att man inte längre behöver en hemsida, man kan styra all sin kommunikation via Facebook. Men Facebook är inte svaret på allt, man behöver fortfarande en hemsida. Det går inte att förneka att Facebook är ett otroligt effektivt verktyg att kommunicera med sina kunder och prospekts.

Dagensanalys.se - 28 maj 18 kl. 12:41

5 skäl varför många misslyckas med sin digitala marknadsföring

Allt blir digitalt och röststyrt idag och man kan göra otroligt smarta saker om man kan hantera data. Men tyvärr misslyckat många företag på grund av att man saknar rätt kompetens, man är ovillig att förändra sitt sätt att arbeta, man tror att man är kung på att skapa content (fast man inte är det, man förstår inte vad som går att mäta eller hur och alla minst har man många gånger en analog ledning. Låt mig förklara varför företag misslyckas med sin digitala resa.

Dagensanalys.se - 10 okt 16 kl. 15:00

Företag – gör inte dessa misstag på nätet

Att göra reklam för sitt företag via konton på sociala medier är något av en nödvändighet för många företag numera. Men det gäller att hantera närvaron varsamt. En ny studie visar på att fler en varannan användare tycker att annonserna i sociala medier är störande, och många verkar dessutom tycka att man ofta är opersonlig och tråkig.

Dagensanalys.se - 31 maj 17 kl. 08:51

TV-bolagen i England attackerar Google och Facebook

Google och Facebook blir kritiserade för att de inte håller sig till riktlinjerna för BARB-mätningar i England, vilket gör det svårt för annonsörer att ha ”en standardvaluta av vad de faktiskt köper”. ”Ingen verkar tänka på Facebook, förvränger sina siffror för den tionde gången,” säger Jamie West, vice verkställande direktör hos Sky Media UK och gruppchef för reklam på Sky. Chris Ladd på Nationwide ”Om YouTube var ett brittiskt företag, skulle regeringen klivit in in och stängt ned dem.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - I förrgår: 03:50

Nu kan du titta och samtidigt fortsätta scrolla på Youtube

Det tog sin tid men nu är äntligen funktionen här som gör det lättare för oss som vill titta och ändå fortsätta scrolla på Youtube – multitasking. Var är nästa klipp? Samtidigt som du kollar på det första.

Dagensanalys.se - I förrgår: 03:44

Youtube sänker priset för TV-reklam

Youtube vill visa att TV-reklam inte behöver kosta skjortan genom att själva lansera just reklam i TV-rutan. Idén är inte ny utan har diskuterats av Youtube flera gånger. Men nu har alltså Google, som ju äger Youtube, stridit till verket och lanserat möjligheten för annonsörer att kunna nå tittare endast i TV-rutan.

Dagensanalys.se - I förrgår: 03:34

Här är alla vinnare av Sveriges Bästa Marknadschef 2018

Nu är alla vinnare korade. Här är listan över Sveriges Bästa Marknadschef 2018. APOTEK: Sofia Modig, Apotea
FÖRSÄKRINGAR Emma Brandt Johansson, Trygg Hansa
BANK: Fanny Wallér, Länsförsäkringar
HEMELEKTRONIK: Johan Järnliden, Elgiganten
KLÄDER: Patrik Nygren-Bonnier, Åhléns
LIVSSTIL: Patrik Grabenbauer, Willy
SNABBMAT: Tobias Karlsson, Max
BILAR: Tom Hedström, Audi
OPTIKER: Michel Grimborg, Synsam
RESEARRANGÖR: Anna Laestadius, TUI
DRIVMEDEL: Johan Backman, Circle K
TELEKOM: Linda Wetterborg, Telenor
BYGGVARUHUS: Johan Saxne, Bauhaus
ONLINESPEL: Jörgen Sparredal, Bet 365
SPORTHANDEL: Linda Beigler, XXL Den som tog hem guldet var Michael Grimborg från Synsam som är utsedd till Sveriges bä

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 15:44

Ny våg av produkter ser till att hela familjen blir reklamfri

En fjärdedel av alla svenskar använder en reklamblockerare. Nu ska fler företag sko sig på att allt fler svenskar väljer att blockera reklamen. Ett av dessa är AdGuard Home som ser till att hela familjen blir reklamfri, hela tiden.

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 15:17

”Alla sa att vi inte borde göra det – men vi gjorde det ändå” PostNord diskuterar teknisk utveckling

PostNord vill vara det mest framträdande logistikföretaget inom teknisk utveckling. De blandar stabilitet med det lite lätt rebelliska. ”Vi började med konsumenttelefoner och alla sa att vi inte borde göra det – men vi gjorde det ändå!

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 13:47

Zound Industries väljer MediaCom

Zound väljer att inleda ett samarbete med MediaCom i Stockholm som sträcker sig från lokala marknadsstrategier på flera marknader till medieplanering & köp. -Zound har gett oss förtroendet att bli deras nya partner och vi kan inte vara stoltare! De är ett superspännande och framgångsrikt företag med stora planer för framtiden.

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 13:54

IoT når brytpunkten

Det är 2018 och flera av oss har redan omfamnat idén om att prata till en smart högtalare i våra hem. Alexa från Amazon eller Google Assistant hjälper oss med vardagliga saker som att skapa inköpslistor, tända lampan i hallen och mer. IT-utvecklingen hjälper oss framåt och får oss att omfamna helt nya beteenden, som när vi började använda robotdammsugare för att automatisera städningen av våra hem.

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 11:42

Passa på att besöka AWS Pop-up loft i Stockholm

I måndags slogs dörrarna upp till Amazon Web Services (AWS) pop-up loft för startups och teknikföretag. Jag fick chansen att sitta ner med Eric Morales, Senior Manager Startup and VC business på AWS för att prata om vad de gör och vad syftet med loftet är. Att göra pop-up loft på detta sätt är något som AWS gjort länge och man har även två permanenta loft, ett i San Francisco och ett i New York.

Dagensanalys.se - 18 okt 18 kl. 05:15

Facebook visste om att deras siffror var uppblåsta

Facebook kände till långt innan det uppdagades att deras statistik för videovisningar var fel, avslöjar dokument som lämnats in till rätten. Det är tidningen TheVerge som skriver att Facebook fortsatte leverera felaktig statistik, om antalet videovisningar, till annonsörer ett helt år efter att det först togs upp. Statistiken fick annonsörer att tro att användare på Facebook spenderade mer tid på att titta på video hos Facebook än någon annan plattform.

Dagensanalys.se - 17 okt 18 kl. 18:39

WARC har studerat den perfekta mediemixen

Globala marknadsföringsförbundet WARC har studerat den perfekta mediemixen och kommit fram till att desto större budget desto mer tv. I sin databas har WARC 840 olike case studies, mellan åren 2009 och 2017, som de studerat för att ta reda på hur mycket som allokeras till vad. Några intressanta fakta är: Framgångsrika varumärken spenderar i snitt 69 procent av sin budget på en kombination av tv och digitalt.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.