Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 23 June, 21:44

Dagensanalys.se - 13 jun 18 kl. 12:01

Facebook kan stänga av företag som inte håller vad de lovar



Om du köpt en produkt efter att du klickat på en annons på Facebook så inför nu Facebook möjligheten att recensera köpet. Om många är missnöjda med köpet kan företaget se sina annonser få minskad spridning, och i värsta fall stängs annonseringsmöjligheten av helt. Funktionen kräver att Facebook kan identifiera om du genomfört ett köp efter att ha klickat på en annons, men om de kan göra det kommer du att få besvara en kort enkät om hur du upplevde köpet. Facebook är framför allt intresserade att veta om konsumenterna är missnöjda med leveranstider, produktkvalitet eller kundservice. Om många framför klagomål kommer Facebook att vidarebefordra detta till annonsören, och försöka identifiera vilka problem som konsumenterna upplever.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Facebook, Uber, AirBnb

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Facebookkan , stängaav , företagsom inte , hållervad , de lovar
Dagensanalys.se - 28 mar 17 kl. 11:14

Alla företag har en digital agenda – vad krävs för att man skall lyckas

Här kommer 9 tips till en digital framgång! 1. Data, data, data – Nästan alla företag är nu medvetna om att man måste ta beslut grundat på data och analys, det är avgörande om man skall lyckas.

Dagensanalys.se - 17 feb 16 kl. 09:38

Hälften av Sveriges företag ökar sin budget på Facebook i år

Under början av januari frågade Ingager över 320 svenska företag och organisationer om deras syn på Facebookmarknadsföring inför det kommande året, 53 procent av Sveriges företag avser att öka sin Facebookbudget under 2016. Respondenterna verkar i olika typer av företag med varierande omsättning, kunder och erfarenhet av sociala medier och ger därmed en god indikation på inställningen till sociala medier. ”Den samlade bilden inför 2016 är tydlig.

Dagensanalys.se - 21 mar 17 kl. 10:23

4 tips hur du ökar din räckvidd och ROI på Facebook

Har du svårt att öka räckvidden på Facebook, vill du öka din konvertering och få bättre ROI? En organisk räckvidd har blivit allt svårare att uppnå via Facebook och marknadsförare måste hela tiden hitta nya kreativa sätt för att att få ut sina budskap i det sociala nätverket. Vi börjar med att gå igenom organisk räckvidd på Facebook Den organiska räckvidden på Facebook är idag så låg som mellan 2 till 6 procent beroende på inlägg, och den fortsätter att minska.

Dagensanalys.se - 24 okt 17 kl. 12:48

4 tips hur du ökar din räckvidd och ROI på Facebook

Har du svårt att öka räckvidden på Facebook? Vill du öka din konvertering och få bättre ROI? En organisk räckvidd har blivit allt svårare att uppnå via Facebook och marknadsförare måste hela tiden hitta nya kreativa sätt för att att få ut sina budskap i det sociala nätverket.

Dagensanalys.se - 14 jun 16 kl. 08:53

Glöm ”Word of Mouth” nu gäller ”Word of Mouse”

Den starkaste mediekanalen för svåra konsulttjänster är och har alltid varit den personliga rekommendationen ”Word of Mouth”. Idag med digitaliseringen är det inte bara rekommendationen mellan dina närmaste som du umgås med som gäller, utan alla i ditt digitala nätverk ”Word of Mouse”. Under min tid på Temo (idag Ipsos) i början av 2000-talet satt jag på stora datamängder för olika produkter och tjänster.

HBL - 15 dec 14 kl. 04:00

Facebook-sida förmedlar julhjälp till fattiga familjer

”Vår jul är räddad, vi har mat på bordet och barnen kommer att få paket.” Så här lyder många lättade meddelanden på Facebook-sidan Jouluapua, ­efter att privatpersoner sträckt ut en hjälpande hand mot familjer i nöd.I alla familjer är julen inte den glittrande och varma fest med god mat och choklad i överflöd som den offentliga bilden ger sken av.

Dagensanalys.se - 04 sep 17 kl. 11:31

GDPR kan ställa till det för Facebook och Google

Om nio månader träder nya dataskyddsförordningen GDPR i kraft, och den kan komma att ställa till det för bland annat Facebook och Google, om de inte blir bättre på att fråga användarna om lov att använda deras uppgifter i annonssammanhang. Enligt Dr. John Ryan, ekosystemchef på analysfirman PageFair, löper Google och Facebook stor risk att bryta mot den nya lagen när den väl träder i kraft.

Dagensanalys.se - 07 feb 17 kl. 14:17

Behöver du en webbplats när Facebook tar över Internet?

Det finns de som anser att man inte längre behöver en hemsida, man kan styra all sin kommunikation via Facebook. Men Facebook är inte svaret på allt, man behöver fortfarande en hemsida. Det går inte att förneka att Facebook är ett otroligt effektivt verktyg att kommunicera med sina kunder och prospekts.

Dagensanalys.se - 28 maj 18 kl. 12:41

5 skäl varför många misslyckas med sin digitala marknadsföring

Allt blir digitalt och röststyrt idag och man kan göra otroligt smarta saker om man kan hantera data. Men tyvärr misslyckat många företag på grund av att man saknar rätt kompetens, man är ovillig att förändra sitt sätt att arbeta, man tror att man är kung på att skapa content (fast man inte är det, man förstår inte vad som går att mäta eller hur och alla minst har man många gånger en analog ledning. Låt mig förklara varför företag misslyckas med sin digitala resa.

Dagensanalys.se - 10 okt 16 kl. 15:00

Företag – gör inte dessa misstag på nätet

Att göra reklam för sitt företag via konton på sociala medier är något av en nödvändighet för många företag numera. Men det gäller att hantera närvaron varsamt. En ny studie visar på att fler en varannan användare tycker att annonserna i sociala medier är störande, och många verkar dessutom tycka att man ofta är opersonlig och tråkig.

Dagensanalys.se - 31 maj 17 kl. 08:51

TV-bolagen i England attackerar Google och Facebook

Google och Facebook blir kritiserade för att de inte håller sig till riktlinjerna för BARB-mätningar i England, vilket gör det svårt för annonsörer att ha ”en standardvaluta av vad de faktiskt köper”. ”Ingen verkar tänka på Facebook, förvränger sina siffror för den tionde gången,” säger Jamie West, vice verkställande direktör hos Sky Media UK och gruppchef för reklam på Sky. Chris Ladd på Nationwide ”Om YouTube var ett brittiskt företag, skulle regeringen klivit in in och stängt ned dem.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - I förrgår: 17:06

Här är tidningarna som satsar på emotionell targeting

Demografi eller surfbeteenden i all ära, men nu tänker flera tidningar satsa på targeting baserat på variabler inom emotionell/attityd. Tidningarna som kraftsamlar för att locka annonsörer med nya targeting-alternativ är The Sunday Times, The Times & The Sun publisher och News UK har etablerat en ny plattform som de döpt till News IQ. Plattformen ska göra det möjligt för annonsörer att nå ut till sina tänkta målgrupper baserat på deras emotionella status och attityder till deras produkter och tjänster.

Dagensanalys.se - I förrgår: 11:01

YouTube utmanar Spotify och Instagram utmanar YouTube

Det är hela havet stormar i den social medievärlden. Tidigare i veckan lanserade YouTube sin Spotify-utmanare YouTube Music, och igår kom Instagram med sin nya app som tillåter filmklipp på upp till 60 minuter. Videoplattformen blir en musiktjänst, och bildplattformen fokuserar på video.

Dagensanalys.se - I förrgår: 21:52

Kantar får supersamarbete med kinesiska Alibaba

Researchbolaget Kantar har ett nytt samarbete med kinesiska Alibaba för att bygga en ny insight-plattform som ska användas av marknadsförare i Kina. Alibaba gör det möjligt för plattformen att ta in data från dera 500 miljoner kinesiska kunder och Kantar slänger in sina metoder och verktyg för att skapa en plattform med fokus på ”insight-to-activation”. ”Our partnership with Alibaba is unique in the market place today.

Dagensanalys.se - I förrgår: 21:46

Fram med spargrisen för nu ska SurveyMonkey ut på börsen

SurveyMonkey som grundades år 1999 har gått från klarhet till klarhet utan att rucka för mycket på sin affärsmodell. Tänk att ett företag som använder en apa i sin logga kunde bli en av världens största undersökningsverktyg. Det är ägarbolaget SVMK som börjat skissa på en börsintroduktion.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 21:36

Först Oprah och nu Sesame när Apple storsatsar på tv

Apple fortsätter att ösa pengar på sin tv-satsning. Först ut var ett flerårigt avtal med självaste Oprah. Nu har Apple signat en deal med Sesame Street.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 21:29

Instagram når milstolpen 1 miljard användare

Instagram har nu nått den enorma milstolpen att ha en miljard månatliga användare. Instagram är stjärnan som ökar snabbast. Snapchat ökade med 2,13 procent under första kvartalet till 191 miljoner användare per månad.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 16:35

Byt jobb ofta så lär du dig mer och tjänar dessutom bättre

Att vänta på guldklockan är något som numera hör till en svunnen tid. Nu visar det sig snarare att om du byter jobb ofta så lär du dig mer, blir snabbare på att ta till dig saker och kan dessutom vara med attraktiv för en arbetsgivare än den som stannat på samma företag länge. För den som nyter jobb med ca tre års mellanrum är utväxlingen som störst.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 16:25

Domänen Amazon.se verkar ha sålts för 6 miljoner kr av kvinna i Sverige

Det kan inte ha undgått något att ehandelsjätten Amazon nu är på väg till Sverige. En stötesten har dock varit att domänen amazon.se ägs av reklambyrån Amazon AB, med en 60-årig kvinna som ägare.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 16:26

MMS redovisar onlineprogram med flest tittare i olika målgrupper

MMS lanserade i maj förfinade målgrupper för reklam och nu finns det även målgruppsdata för program och klipp online. Rapporten visar Ex on the beach lockade yngre tittare medan Zlatan lockade äldre. Målgrupperna för program och klipp är synkroniserade med reklamen och MMS onlinevaluta blir än mer komplett i och med att man nu kan följa och analysera tittarsiffror i relevanta målgrupper.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 12:24

Confirmit och Imperium ska förhindra survey-fraud

Det blir allt svårare att förhindra survey-fraud för undersökningsföretagen. Allt fler skapar dubbla eller trippla konton för att komma åt incentives. Något som nu Confirmit och Imperium ska ändra på.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.