Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 24 January, 12:28

Dagensanalys.se - 13 jun 18 kl. 12:01

Facebook kan stänga av företag som inte håller vad de lovar



Om du köpt en produkt efter att du klickat på en annons på Facebook så inför nu Facebook möjligheten att recensera köpet. Om många är missnöjda med köpet kan företaget se sina annonser få minskad spridning, och i värsta fall stängs annonseringsmöjligheten av helt. Funktionen kräver att Facebook kan identifiera om du genomfört ett köp efter att ha klickat på en annons, men om de kan göra det kommer du att få besvara en kort enkät om hur du upplevde köpet. Facebook är framför allt intresserade att veta om konsumenterna är missnöjda med leveranstider, produktkvalitet eller kundservice. Om många framför klagomål kommer Facebook att vidarebefordra detta till annonsören, och försöka identifiera vilka problem som konsumenterna upplever.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Facebook, Uber, AirBnb

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Facebookkan , stängaav , företagsom inte , hållervad , de lovar
Dagensanalys.se - 28 mar 17 kl. 11:14

Alla företag har en digital agenda – vad krävs för att man skall lyckas

Här kommer 9 tips till en digital framgång! 1. Data, data, data – Nästan alla företag är nu medvetna om att man måste ta beslut grundat på data och analys, det är avgörande om man skall lyckas.

Dagensanalys.se - 17 feb 16 kl. 09:38

Hälften av Sveriges företag ökar sin budget på Facebook i år

Under början av januari frågade Ingager över 320 svenska företag och organisationer om deras syn på Facebookmarknadsföring inför det kommande året, 53 procent av Sveriges företag avser att öka sin Facebookbudget under 2016. Respondenterna verkar i olika typer av företag med varierande omsättning, kunder och erfarenhet av sociala medier och ger därmed en god indikation på inställningen till sociala medier. ”Den samlade bilden inför 2016 är tydlig.

Dagensanalys.se - 21 mar 17 kl. 10:23

4 tips hur du ökar din räckvidd och ROI på Facebook

Har du svårt att öka räckvidden på Facebook, vill du öka din konvertering och få bättre ROI? En organisk räckvidd har blivit allt svårare att uppnå via Facebook och marknadsförare måste hela tiden hitta nya kreativa sätt för att att få ut sina budskap i det sociala nätverket. Vi börjar med att gå igenom organisk räckvidd på Facebook Den organiska räckvidden på Facebook är idag så låg som mellan 2 till 6 procent beroende på inlägg, och den fortsätter att minska.

Dagensanalys.se - 24 okt 17 kl. 12:48

4 tips hur du ökar din räckvidd och ROI på Facebook

Har du svårt att öka räckvidden på Facebook? Vill du öka din konvertering och få bättre ROI? En organisk räckvidd har blivit allt svårare att uppnå via Facebook och marknadsförare måste hela tiden hitta nya kreativa sätt för att att få ut sina budskap i det sociala nätverket.

Dagensanalys.se - 14 jun 16 kl. 08:53

Glöm ”Word of Mouth” nu gäller ”Word of Mouse”

Den starkaste mediekanalen för svåra konsulttjänster är och har alltid varit den personliga rekommendationen ”Word of Mouth”. Idag med digitaliseringen är det inte bara rekommendationen mellan dina närmaste som du umgås med som gäller, utan alla i ditt digitala nätverk ”Word of Mouse”. Under min tid på Temo (idag Ipsos) i början av 2000-talet satt jag på stora datamängder för olika produkter och tjänster.

HBL - 15 dec 14 kl. 04:00

Facebook-sida förmedlar julhjälp till fattiga familjer

”Vår jul är räddad, vi har mat på bordet och barnen kommer att få paket.” Så här lyder många lättade meddelanden på Facebook-sidan Jouluapua, ­efter att privatpersoner sträckt ut en hjälpande hand mot familjer i nöd.I alla familjer är julen inte den glittrande och varma fest med god mat och choklad i överflöd som den offentliga bilden ger sken av.

Dagensanalys.se - 04 sep 17 kl. 11:31

GDPR kan ställa till det för Facebook och Google

Om nio månader träder nya dataskyddsförordningen GDPR i kraft, och den kan komma att ställa till det för bland annat Facebook och Google, om de inte blir bättre på att fråga användarna om lov att använda deras uppgifter i annonssammanhang. Enligt Dr. John Ryan, ekosystemchef på analysfirman PageFair, löper Google och Facebook stor risk att bryta mot den nya lagen när den väl träder i kraft.

Dagensanalys.se - 07 feb 17 kl. 14:17

Behöver du en webbplats när Facebook tar över Internet?

Det finns de som anser att man inte längre behöver en hemsida, man kan styra all sin kommunikation via Facebook. Men Facebook är inte svaret på allt, man behöver fortfarande en hemsida. Det går inte att förneka att Facebook är ett otroligt effektivt verktyg att kommunicera med sina kunder och prospekts.

Dagensanalys.se - 28 maj 18 kl. 12:41

5 skäl varför många misslyckas med sin digitala marknadsföring

Allt blir digitalt och röststyrt idag och man kan göra otroligt smarta saker om man kan hantera data. Men tyvärr misslyckat många företag på grund av att man saknar rätt kompetens, man är ovillig att förändra sitt sätt att arbeta, man tror att man är kung på att skapa content (fast man inte är det, man förstår inte vad som går att mäta eller hur och alla minst har man många gånger en analog ledning. Låt mig förklara varför företag misslyckas med sin digitala resa.

Dagensanalys.se - 10 okt 16 kl. 15:00

Företag – gör inte dessa misstag på nätet

Att göra reklam för sitt företag via konton på sociala medier är något av en nödvändighet för många företag numera. Men det gäller att hantera närvaron varsamt. En ny studie visar på att fler en varannan användare tycker att annonserna i sociala medier är störande, och många verkar dessutom tycka att man ofta är opersonlig och tråkig.

Dagensanalys.se - 31 maj 17 kl. 08:51

TV-bolagen i England attackerar Google och Facebook

Google och Facebook blir kritiserade för att de inte håller sig till riktlinjerna för BARB-mätningar i England, vilket gör det svårt för annonsörer att ha ”en standardvaluta av vad de faktiskt köper”. ”Ingen verkar tänka på Facebook, förvränger sina siffror för den tionde gången,” säger Jamie West, vice verkställande direktör hos Sky Media UK och gruppchef för reklam på Sky. Chris Ladd på Nationwide ”Om YouTube var ett brittiskt företag, skulle regeringen klivit in in och stängt ned dem.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 30 minuter sedan

Kantar lanserar gör-det-själv-verktyg

Användare av plattformen från undersökningsbolaget Kantar kommer att ha tillgång till researchtjänster som anses ha ”quick turnaround”, kvalitetssäkrade urval och gör-det-själv-undersökningar. Plattformen lanseras i mars månad och inkluderar även möjlighet att söka i data, starta undersökningar och få tillgång till konsulttjänster. ”Kantar Marketplace will allow our bigger, established clients to choose from a spectrum of automated offerings; from self-service to deeper diagnostic full-service tools, and enable new types of clients to access world-class solutions in a cost-effective way,” kommenterar Kantar.

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

Cision köper PR-plattformen TrendKite för 2 miljarder kronor

Cision har lagit vantarna på Trendkite, en pr-plattform som drivs av artificiell intelligens , för 2 miljarder kronor. Bolaget som grundades 2013 har utvecklat en plattform som drivs av AI och analys för att mäta effekten av kampanjer i relation till sina kunders affärsmål. Efter uppköpet kommer Trendkite att fortsättningsvis vara en fristående tjänst från Cision, men också ingå i Communications Cloud.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

De viktigaste trenderna inom Google Ads 2019

Trenderna inom sökordsmarknadsföring ändras från år till år. Här är det viktigaste som du bör ha koll på under 2019. De senaste tio åren har sökordsmarknadsföring (SEM) varit ett av de viktigaste verktygen för företag.

Dagensanalys.se - 14 timmar sedan

Webbläsaren Edge i mobilen får varning för fejknyheter

Webbläsaren Edge från Microsoft ska nu varna om du läser en fejkartikel. Funktionen i Edge är resultatet av ett samarbete med företaget Newsguard, som jobbar med att motverka spridningen av fejknyheter. Tvivelaktiga sajter får en röd markering medan källor som bedömts som okej får en grön markering.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Acast får sin första Chief Product Officer och samtidigt ny CTO

Acast har utsett bolagets medgrundare, Johan Billgren, till företagets första Chief Product Officer (CPO). Sedan Acast startades 2014, har Johan Billgren verkat som Chief Technology Officer (CTO) med ansvar för uppbyggnaden av ett professionellt teknikteam, lanseringar av nya produkter och tjänster samt införandet av dynamiska ljudfiler för placering av reklam i podcastinspelningarna. Som CTO medföljde även ansvaret för Acasts samtliga produktioner och utnämningen till CPO är en följd av att bolaget nu delar upp ovan nämnda ansvar i två delar.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

Elon ökar försäljning på webben med 44 procent

Elon ökar digitala försäljningen under 2018 med 44 procent. Ökningen är ett resultat av en tydlig satsning från företaget med ny expertis, optimerad sajt och smartare kampanjer. ”Vi har tidigare under hösten offentliggjort vår vision om att bli ledande inom e-handel och siffrorna för helåret visar att vi är på god väg,” säger Stefan Lebrot, vd på Elon.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

Adobe köper Allegorithmic för att ta 3D in till marknadsavdelningen

Adobe har köpt företaget Allegorithmic som är specialister på att skapa lösningar för 3D. Lösningarna används ofta inom spelvärlden och kan nu även användas inom digital marknadsföring. “We are seeing an increasing appetite from customers to leverage 3D technology across media, entertainment, retail and marketing to design and deliver fully immersive experiences,” säger Scott Belsky, chief product officer and executive vice president, Creative Cloud på
Adobe.

Dagensanalys.se - Igår: 12:00

Viktigt med mobiloptimerad hemsida

Google vill göra webben mobilvänlig. Under 2017 började man därför rulla ut sitt mobile-first index och från och med 2018 gäller mobile-first fullt ut. Det betyder att Google i första hand kommer spindla mobilversionen av din hemsida.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Videospel slår både film och serier

Intäkterna för videospel nådde nytt rekord under 2018, hela 43,8 miljarder dollar, en ökning med 18 procent från föregående år. De nästan 44 miljarderna överstiger siffran för streamingtjänster, som beräknas uppgå till ungefär 28,8 miljard dollar, enligt en ny rapport. Videospel och annat relaterat innehåll har blivit den nya källan till underhållning för en hel generation.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Har Adobe hittat Holy Grail för kampanjer och mätningar?

För att komma runt problemen med Cookies har Adobe tagit fram ett nytt mått som de kallar för People Metric. Enligt dem är det nämligen så att en person har i snitt 1,14 enheter, vilket är good enough för Adobe, som nu använder måttet för både kampanjer och mätningar. Här är definitionen enligt Adobe: ”The People metric is the count of people (or groups of devices) based on Adobe’s Device Graph.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.