Dagensanalys.se > Ekonomi

Sunday, 24 June, 20:45

Dagensanalys.se - 13 jun 18 kl. 10:01

Så här använder vi våra tablets i vardagen



Enligt en ny undersökning som GfK Norm har genomfört på uppdrag av Huawei används
tablets, eller plattan, främst till att läsa mail, nyheter och att ha med när man är på resande fot. När det kommer till de mest betydelsefulla produktegenskaperna är svenskarna rörande överens om att batteritiden är viktigast. Men hur skiljer det sig egentligen mellan män och kvinnor, för att inte tala om de olika åldrarna? Medan antalet datorer i hushållen blir allt färre så fortsätter mängden surfplattor i hemmen att öka. I dag finns i genomsnitt 1,2 plattor i varje hushåll.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
GfK Norm, Huawei

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: här , användervi våra , tabletsi , vardagen
Dagensanalys.se - 07 sep 16 kl. 11:40

Allt fler använder mobilen när de handlar online

Allt fler invånare i de Nordiska länderna använder mobilen för att handla online, och de som shoppar online tenderar att växla mellan olika enheter. Dessa är några av huvuddragen från Audience Projects nya studie om e-handel. E-handel i Norden har nått en hög och stadig nivå med 89 procent av shopping online.

Dagensanalys.se - 25 apr 17 kl. 17:48

Millennials positiva till att företag använder AI i reklamkampanjer

En ny undersökning från Rocket Fuel, som tittat på konsumenters attityder till artificiell intelligens, visar att yngre konsumenter är mer positiva till AI än äldre. Mest positiva är åldersgruppen millennials (födda mellan 1982 och 2011) där mer än två tredjedelar ser direkta fördelar med att företag använder AI för att påverka deras köpbeteenden. Undersökningen Consumer Perceptions of AI Survey visar att nästan två tredjedelar av alla tillfrågade anser att AI är en positiv och spännande teknikutveckling.

DN - 06 dec 17 kl. 23:16

Nobelpristagaren använder sin forskning för att hantera jetlag

Michael Young gjorde sin Nobelprisbelönade forskning på bananflugor. I dag forskar han helst på människor. Han vill hjälpa människor som är nattugglor och har en störd dygnsrytm som gör att de har svårt att klara vardagen.

Dagensanalys.se - 13 okt 16 kl. 15:56

Facebook dominerar och Twitter tappar – så använder vi sociala medier 2016

Svenskarna gillar sociala medier och användningen fortsätter att öka. 77 procent av alla internetanvändare* använder sociala medier, och vi lägger allt mer tid på det. Facebook är fortfarande populärast och fortsätter att öka i alla åldrar utom bland de under 16 år.

Dagensanalys.se - 04 feb 16 kl. 10:05

Grattis Facebook på tolv-årsdagen! Så här använder vi dig i Sverige

Med 1,6 miljarder användare varje månad i hela världen är Facebook är den dominerande sociala medier-kanalen. I dag är det Facebooks 12:e födelsedag. Vi hittade kul användarstatstik hos Internetstiftelsen om hur vi svenskar använder Facebook – dagen till ära.

YLE - 17 mar 16 kl. 04:57

Få använder säkerhetsbälte i bussen

Tio år sedan lagen om säkerhetsbälte i bussen togs i bruk är det fortfarande många som struntar i att spänna fast sig när de reser med buss. Varannan som regelbundet reser med buss använder bältet, visar Trafikskyddets enkät. Bland skolungdomar är siffran betydligt lägre.

YLE - 07 aug 17 kl. 14:23

Så här använder Svenska Yles läsare mobilen i trafiken

Vi frågade tidigare ifall ni använder mobilen då ni kör, trots att det är olagligt. Det visade sig vara en fråga som engagerade er, och vi tackar alla som svarade på vår enkät! Några av er hade råkat ut för olyckor på grund av att de petade på mobilen då de körde.

Dagensanalys.se - 04 jun 18 kl. 14:30

Svenskar oroliga över hur företag använder deras personliga data

Två tredjedelar av svenskarna är oroliga över hur företag använder sig av personlig data de samlar in. Det visar en ny SynoInt-undersökning på uppdrag av Tieto. Över 90 procent av de svarande anser att det är viktigt att företagen informerar hur de använder den personliga data de samlar in, men endast en tredjedel anser att företagen är tillräckligt bra på detta.

YLE - 06 nov 13 kl. 17:53

Finländare använder bara fyra plastpåsar per år?

Finland är bäst i EU på att inte använda plastpåsar. Enligt EU-statistik används det årligen bara fyra plastpåsar per invånare. Men vad handlar det om för påsar?

YLE - 17 feb 17 kl. 09:11

När fler använder cannabis är fler för en legalisering

Antalet cannabisanvändare har fördubblats på tio år. Det här visar en undersökning vid Institutet för hälsa och välfärd, THL. Enligt resultatet i en enkät hade 240 000 finländare använt cannabis under år 2014, vilket är dubbelt fler än år 2004.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Nu tar vi sommarlov och laddar inför hösten

Dags för oss här på Dagensanalys.se att ge oss ut i sommaren för att njuta av värmen. Om det händer något särskilt viktigt kommer vi självklart att publicera det, men för det mesta försöker vi hålla oss borta från tangentbordet.

Dagensanalys.se - 21 jun 18 kl. 17:06

Här är tidningarna som satsar på emotionell targeting

Demografi eller surfbeteenden i all ära, men nu tänker flera tidningar satsa på targeting baserat på variabler inom emotionell/attityd. Tidningarna som kraftsamlar för att locka annonsörer med nya targeting-alternativ är The Sunday Times, The Times & The Sun publisher och News UK har etablerat en ny plattform som de döpt till News IQ. Plattformen ska göra det möjligt för annonsörer att nå ut till sina tänkta målgrupper baserat på deras emotionella status och attityder till deras produkter och tjänster.

Dagensanalys.se - 21 jun 18 kl. 11:01

YouTube utmanar Spotify och Instagram utmanar YouTube

Det är hela havet stormar i den social medievärlden. Tidigare i veckan lanserade YouTube sin Spotify-utmanare YouTube Music, och igår kom Instagram med sin nya app som tillåter filmklipp på upp till 60 minuter. Videoplattformen blir en musiktjänst, och bildplattformen fokuserar på video.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 21:52

Kantar får supersamarbete med kinesiska Alibaba

Researchbolaget Kantar har ett nytt samarbete med kinesiska Alibaba för att bygga en ny insight-plattform som ska användas av marknadsförare i Kina. Alibaba gör det möjligt för plattformen att ta in data från dera 500 miljoner kinesiska kunder och Kantar slänger in sina metoder och verktyg för att skapa en plattform med fokus på ”insight-to-activation”. ”Our partnership with Alibaba is unique in the market place today.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 21:46

Fram med spargrisen för nu ska SurveyMonkey ut på börsen

SurveyMonkey som grundades år 1999 har gått från klarhet till klarhet utan att rucka för mycket på sin affärsmodell. Tänk att ett företag som använder en apa i sin logga kunde bli en av världens största undersökningsverktyg. Det är ägarbolaget SVMK som börjat skissa på en börsintroduktion.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 21:36

Först Oprah och nu Sesame när Apple storsatsar på tv

Apple fortsätter att ösa pengar på sin tv-satsning. Först ut var ett flerårigt avtal med självaste Oprah. Nu har Apple signat en deal med Sesame Street.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 21:29

Instagram når milstolpen 1 miljard användare

Instagram har nu nått den enorma milstolpen att ha en miljard månatliga användare. Instagram är stjärnan som ökar snabbast. Snapchat ökade med 2,13 procent under första kvartalet till 191 miljoner användare per månad.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 16:35

Byt jobb ofta så lär du dig mer och tjänar dessutom bättre

Att vänta på guldklockan är något som numera hör till en svunnen tid. Nu visar det sig snarare att om du byter jobb ofta så lär du dig mer, blir snabbare på att ta till dig saker och kan dessutom vara med attraktiv för en arbetsgivare än den som stannat på samma företag länge. För den som nyter jobb med ca tre års mellanrum är utväxlingen som störst.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 16:25

Domänen Amazon.se verkar ha sålts för 6 miljoner kr av kvinna i Sverige

Det kan inte ha undgått något att ehandelsjätten Amazon nu är på väg till Sverige. En stötesten har dock varit att domänen amazon.se ägs av reklambyrån Amazon AB, med en 60-årig kvinna som ägare.

Dagensanalys.se - 20 jun 18 kl. 16:26

MMS redovisar onlineprogram med flest tittare i olika målgrupper

MMS lanserade i maj förfinade målgrupper för reklam och nu finns det även målgruppsdata för program och klipp online. Rapporten visar Ex on the beach lockade yngre tittare medan Zlatan lockade äldre. Målgrupperna för program och klipp är synkroniserade med reklamen och MMS onlinevaluta blir än mer komplett i och med att man nu kan följa och analysera tittarsiffror i relevanta målgrupper.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.